Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 01:37

26
اردیبهشت
اختلال اضطراب فراگیر در زنان ۲ برابر مردان شیوع دارد

اختلال اضطراب فراگیر در زنان ۲ برابر مردان شیوع دارد

یک روانشناس بالینی گفت: اختلال اضطراب فراگیر در زنان ۲ برابر مردان و به طور میانگین از ۲۰ تا ۳۰ سالگی است و درمان پیچیده دارویی و غیر دارویی دارد.

محسن داداشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اختلال به طور معمول در حدود ۹۰ درصد افراد با اختلال های دیگر از جمله افسردگی، هراس اجتماعی و وحشت زدگی همراه است.

وی اضافه کرد: این نوع اختلال در اغلب مواقع به علت عملکرد بد و نامناسب سیستم‌های انتقال دهنده عصبی در مغز و لوب قسمت پس‌سری بروز می کند که هسته اصلی اختلال نگرانی است و افراد مبتلا همواره نگران هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد:معمولا والدینی که از فرزندان خود انتظار کمال گرایانه دارند و می خواهند همواره نمرات عالی داشته باشند به این سمت سوق داد می شوند و اگر زمینه ارثی نیز داشته باشند به طور قطع دچار اختلال خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این کمال گرایی در ذهن فرزندان شکل می گیرد و این اختلال در دوره پیش دبستانی با اضطراب جدایی خود را نشان می دهد، اظهار داشت: بر این اساس اختلال اضطراب فراگیر در بزرگسالی در فرد به وجود می‌آید.

این روانشناس با بیان اینکه در درمان این اختلال بیشتر درمان غیر دارویی انجام می شود، گفت:درمان این اختلال هرچند ساده به نظر می‌آید اما دشواری هایی دارد چون افراد زمانی مراجعه می‌کنند که اختلال به مرحله مزمن رسیده است.

بیشتربخوانید:

خوراکی هایی که علائم افسردگی را تغییر می‌دهند

اختلال اضطراب اجتماعی را بشناسید

 

 

داداشی با تأکید بر اینکه تشخیص صحیح این بیماری در درمان آن اهمیت بسزایی دارد، افزود: این افراد چون بیشتر دچار تپش قلب می شوند به متخصص قلب مراجعه می‌کنند ولی با اکو هیچ موردی مشاهده نمی‌شود و علائم گوارشی مثل نفخ، ترش کردن یبوست و اسهال در این افراد بیشتر دیده می‌شود.

وی یادآوری کرد: همچنین این افراد به علت اختلال هورمون ها دچار خارش پوست می شوند و عارضه در مغز و اعصاب از جمله تاری دید، سرگیجه، دردهای عضلانی، پشت درد و گردن درد در آنها دیده می شود و بعد از اینکه به پزشکان متعدد مراجعه می‌کنند اگر تشخیص درست داده شود درمان می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: بین ترس، اضطراب، اختلال وحشت زدگی و استرس تفاوت وجود دارد و متاسفانه تحقیقات نشان می‌دهد که درمان‌های دارویی به این نوع اختلال جواب نمی‌دهد و باید نحوه برداشت فرد از موقعیت اصلاح شود.

 بیشتربخوانید:

تاثیر تغذیه بر اعصاب و روان

اگر می خواهید به آرامش برسید حتما این دمنوش‌ها را مصرف کنید

 

 

برچسب ها: زنان، استرس، افسردگی، اضطراب، تپش قلب، کمال گرایی، هراس اجتماعی تعداد بازديد: 110 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز