Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:38

25
شهریور
علائم و راه‌های درمان سرطان پستان را بشناسید

علائم و راه‌های درمان سرطان پستان را بشناسید

فلوشیپ جراحی پستان گفت:در بعضی از انواع سرطان پستان، مجبور به تخلیه کامل پستان هستیم، این نوع نادر از سرطان پستان (سرطان التهابی پستان) با قرمزی و تورم شدید پوست پستان همراه است.

به گزارش خبرآنلاین، نازی معینی، فلوشیپ جراحی پستان و عضو هیأت علمی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با حضور در شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که در ارزیابی اولیه توده‌های سرطانی پستان انجام چه آزمایش‌هایی ضرورت دارد، گفت: به غیر از سونوگرافی،ماموگرافی و نمونه برداری، بقیه آزمایش‌ها بنا به میزان پیشرفت بیماری متفاوت خواهد بود؛برای مثال اگر بیماری با علائم پیشرونده به دیگر اعضای بدن همراه باشد، اسکن ریه و اسکن استخوان نیز درخواست خواهد شد.

وی ادامه داد:گاهی این بیماری، سدهای اولیه را پشت سر گذاشته و بسیار منتشر شده است. (مراحل پیشرفته) در این بیماران به عنوان درمان حمایتی از جراحی استفاده خواهد شد.

معینی در پاسخ به این سوال که آیا همیشه جراحی قدم اول محسوب می‌شود،گفت: در بسیاری از موارد شیمی درمانی قبل از عمل انجام می‌شود. در این رابطه، نمونه برداری از توده‌های پستانی و رنگ آمیزی سلولی آنها خیلی از مسائل را برای ما مشخص می‌کند. توده‌هایی که به شیمی درمانی حساس هستند خیلی زود با شیمی درمانی کوچک می‌شوند؛ در این صورت ترجیح می‌دهیم، شیمی درمانی در این بیماران قبل از جراحی انجام شود.

این فلوشیپ جراحی پستان گفت: درمان استاندارد و انتخابی ما در جراحی پستان «حفظ پستان» است. مطالعات زیادی انجام شده که در بیماران مبتلا به سرطان پستان، برداشت کامل پستان در مقایسه یا برداشت به تنهایی توده، هیچ تفاوتی در میزان بهبود بیماری ایجاد نکرده است، بنابراین حفظ پستان نتایج بهتری را به دنبال داشته است و تخلیه کامل پستان آخرین انتخاب پزشکان است.

 بیشتربخوانید:

چه عواملی در بروز سرطان سینه موثر است ؟

 

 

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی گفت: در بعضی از انواع سرطان پستان، مجبور به تخلیه کامل پستان هستیم، این نوع نادر از سرطان پستان (سرطان التهابی پستان) با قرمزی و تورم شدید پوست پستان همراه است.

وی اضافه کرد: همزمانی جراحی و جایگزینی پروتز پستان در بعضی از انواع سرطان‌ها قابل انجام است.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که امکان جراحی تخلیه پستان و جایگزینی آن با پروتز برای کسانی که در خانواده آنها سرطان پستان گزارش شده است،امکان پذیر است،گفت: این جراحی تنها در بانوانی که تست ژنتیک آنها مثبت است و بالای ۸۰ درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را دارند پیشنهاد می‌شود.

عضو پژوهشکده سرطان پستان گفت: تخلیه غدد لنفاوی زیر بغل در صورتی انجام می‌شود که در این غدد درگیری سرطان ایجاد شده باشد، تشخیص درگیری غدد لنفاوی زیر بغل، با انجام تکنیک‌های خاصی قبل از انجام عمل امکان پذیر است.

معینی تاکید کرد: گاهی احتمال بارداری بعد از انجام شیمی درمانی کاهش می‌یابد؛ زیرا شیمی درمانی باعث کاهش ذخیره تخمدان‌ها می‌شود؛ به همین دلیل قبل از شروع درمان، بیماران را به انجام فریز جنین توصیه می‌کنیم تا پس از درمان کامل امکان باروری حفظ شود.

این جراح در پاسخ به این سوال که انجام ندادن شیمی درمانی در چه افرادی امکان پذیر است، گفت: در افراد خیلی مسن،افرادی با تومورهای کوچک هورمون مثبت و درگیر نبودن غدد لنفاوی، امکان کنار گذاشتن شیمی درمانی وجود دارد.

 بیشتر بخوانید:

جلوگیری از سرطان سینه با این مواد غذایی

همه چیز درباره غربالگری سرطان سینه

چه عواملی در بروز سرطان سینه موثر است ؟

 

 

برچسب ها: سرطان، سرطان سینه، شیمی درمانی، ماموگرافی، سرطان پستان، علائم سرطان سینه تعداد بازديد: 151 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز