Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:07

1
اسفند
عفونت قارچی در زنان (2)

عفونت قارچی در زنان (2)

بسیاری از خانم‌‌ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سركه تمیز كنند. پزشكان این روش پاك كردن را قبول دارند.

 

چه چیزی باعث كاهش علائم و درد می‌شود؟ (دوش گرفتن؟ استفاده از دارو؟)  چه دارویی مصرف می‌كنید؟  آیا صابون و یا سایر مواد خوشبو كننده بدن‌تان را تغییر داده‌اید؟ آیا از لباس‌های زیر و جین‌های بسیار تنگ استفاده می‌كنید و یا جنس لباس‌های‌تان اغلب نایلونی است؟ پزشك شما با در نظر گرفتن نتایج آزمایش ادرار و نمونه‌برداری از دستگاه تناسلی، اقدام به درمان می‌كند.

در اغلب مواقع برای اطمینان خاطر بیشتر، «تست pap» نیز از نظر خطر سرطان دهانه رحم انجام می‌شود. درمان بستگی به ارگانیسم ایجاد كننده عفونت دارد. بسته به علت عفونت، ممكن است از قرص‌های ضدقارچی، آنتی‌بیوتیك‌ها و شیاف استفاده شود، در عفونت‌های بسیار شدید، علائم بیماری مدتی پس از مصرف داروها برطرف می‌شود، ولی ممكن است مجدداً بعد از گذشت دوره‌ای بروز كنند.

اگر بعد از عفونت اول، عفونت دوم نیز ایجاد شود، باید سریعاً درصدد درمان آن برآیید. داروها به صورت شیاف یا كرم هستند، به این معنا كه با یك پیستون به داخل مهبل فرستاده می‌شوند. این كار باید به مدت یك هفته هر روز انجام شود. این داروها عبارتند از: میكونازول (Miconazole)، تیو كونازول (Tioconazole)، باتوكونازول (butoconazole) و كلوتریمازول (Clotrimazole).  

اگر باردار هستید، قبل از مصرف این داروها حتماً با پزشك‌تان مشورت كنید.  اگر علائم بعد از گذشت بیش از یك هفته همچنان ادامه داشتند، به پزشك مراجعه كنید. شاید عفونت شما از نوع بسیار حاد باشد و یا از مشكلات و عفونت‌های دیگری رنج می‌برید.  شیوه‌های مراقبتی در محیط خانواده سال‌هاست كه نتایج خوبی داشته‌اند؛ اما پزشكان این شیوه‌ها را چندان تأیید نمی‌كنند. 

بسیاری از خانم‌‌ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سركه تمیز كنند. پزشكان این روش پاك كردن را قبول دارند. 1 تا 3 قاشق غذاخوری سركه را در یك‌چهارم لیتر آب گرم حل كنید و هر روز یك‌بار به مدت یك هفته با این محلول خود را بشویید.  ماست بخورید.

ماست باعث رشد برخی باكتری‌های خاص مفید می‌شود و از رشد عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌كند.  از آنجا كه تعادل شیمیایی دستگاه تناسلی بسیار مهم و حساس است، بهتر است به آن اجازه دهید خودش را تمیز كند. این كار به صورت طبیعی از طریق ترشحات مواد مخاطی انجام می‌شود.  سیر، یكی از درمان‌های طبیعی جهت مبارزه با عفونت كاندیدایی است. خواص ضدقارچی، ضدانگلی و ضدویروسی عصاره تازه سیر اثبات شده است.

اما اگر دچار دیابت، كاهش قندخون، بی‌خوابی، پیوند اعضا، بیماری پوستی و اختلالات انعقادی هستید و یا در دوران حامگلی و یا شیردهی به سر می‌برید، بهتر است هیچ‌گاه در مصرف سیر زیاده‌روی نكنید. با عصاره سیر هم می‌توانید خود را شستشو دهید. همچنین از كپسول سیر می‌توانید به صورت روزانه استفاده كنید.

 دستگاه تناسلی خود را خشك كنید؛ به خصوص بعد از دستشویی و دوش گرفتن.  اگر دچار این وضعیت شده‌اید، بهتر است از خوردن شیرینی‌جات، نوشیدنی‌های شیرین و میوه‌های خشك‌شده بپرهیزید. حداقل هفته‌ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاكتو باسیل است. 

پس از ادرار و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به عقب خود را بشویید تا باكتری‌های انتهای دستگاه گوارش به ناحیه تناسلی رانده نشود.  لباس‌های زیر خود را از جنس الیاف نخی و پنبه‌ای انتخاب كنید. لباس‌های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می‌دهد. 

حداقل روزی یكبار، لباس زیر خود را عوض كنید.  به هنگام عادت ماهیانه، مرتباً نوار بهداشتی خود را تعویض كنید و قبل و بعد از این كار دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید.  از شامپوهای ملایم و صابون غیرمعطر و ملایم استفاده كنید.  هیچ‌گاه لباس‌های خیس و مرطوب به تن نكنید.  هیچ‌گاه ادرار خود را نگاه ندارید. 

از مصرف خودسرانه و بی‌رویه آنتی‌بیوتیك‌ها خودداری كنید.  از استرس‌های بی‌مورد دوری كنید.  وزن‌تان را كاهش دهید تا دچار چاقی نشوید.

 

 

برای خواندن بخش اول- عفونت قارچی در زنان- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: سرطان دهانه رحم، ارگانیسم، قرص‌های ضدقارچی، پیستون، باتوكونازول، میكونازول، كلوتریمازول تعداد بازديد: 3485 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز