Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:01

3
دی
حیوانات میلیاردر جهان را بشناسید

حیوانات میلیاردر جهان را بشناسید

شاید باورش عجیب باشد اما دارایی بعضی از حیوانات آن‌قدر زیاد است که اسم آنها در لیست ثروتمندترین حیوانات دنیا ثبت شده. این حیوانات خوش شانس که مورد توجه ویژه مالکانشان بوده‌اند

تحریریه زندگی آنلاین : شاید باورش عجیب باشد اما دارایی بعضی از حیوانات آن‌قدر زیاد است که اسم آنها در لیست ثروتمندترین حیوانات دنیا ثبت شده. این حیوانات خوش شانس که مورد توجه ویژه مالکانشان بوده‌اند، بعد از مرگ آنها هم به زندگی راحت و بی‌دردسرشان ادامه می‌دهند؛ البته به مدد دارایی هنگفتی که برایشان به ارث گذاشته شده!می‌گویند اولین بخشش ثروت به یک حیوان خانگی در قرن نوزدهم اتفاق افتاد. ماریا لئونتیف یک زن تاجر روسی بود که در آن زمان مبلغ دارایی‌هایش به بیش از ۱۰۰ هزار روبل می‌رسید. این زن تاجر وصیت کرد  تمام دارایی‌اش بعد از مرگ به سرکو، سگ خانگی‌اش برسد.اولین کسی هم که در آمریکا دست به این کار شگفت‌انگیز و باورنکردنی زد جاناتان جکسون بود. او دستور داد یک هتل با اتاق‌های خواب، رستوران، کتابخانه و سالن کنسرت برای گربه‌ها بسازند. البته جکسون وصیت کرد بعد از مرگ او این کار انجام شود و به این ترتیب همه ارثیه او صرف ساختن هتل شد.

گانتر سگ میلیونر

گانتر چهارم، اسم یک سگ از نژاد شفرد آلمانی است. این سگ نه تنها ۳۲۴ میلیون دلار در حساب بانکی‌اش دارد بلکه مالک یک خانه ویلایی بزرگ و یک خودروی بی‌ام دبلیوی رودستر هم هست. به فهرست دارایی‌های عجیب گانتر یک راننده شخصی و یک آشپز مخصوص و چند خدمتکار را هم اضافه کنید تا به ما حق بدهید که او را درصدر فهرست ثروتمندترین حیوانات دنیا قرار بدهیم.  

گانتر چهارم، ثروت هنگفتش را از پدرش گانتر سوم به ارث برده است؛ اما مالک واقعی این ثروت شخصی به اسم کارلوتا لیبنشتین بود. این کنتس آلمانی در سال ۱۹۹۲ از دنیا رفت و جز گانتر سوم هیچ وارثی نداشت، به همین خاطر همه ثروت ۴۳ میلیون پوندی‌اش را به نام سگ خانگی‌اش کرد.

وقتی هم که گانتر سوم از دنیا رفت، پسرش یعنی گانتر چهارم وارث او شد. البته دارایی‌های گانتر به همین‌جا ختم نمی‌شود و او در باهاما، ایتالیا و آلمان هم دارای ملک و زمین‌های زیادی ‌است. یکی از جالب‌ترین دارایی‌های گانتر ویلای هشت خوابه‌ای است که در سال ۲۰۰۰ به مبلغ ۵ میلیون پوند توسط نماینده‌اش خریداری شده، گفته می‌شود که مسائل مالی گانتر تحت نظر قانونی آقایان دوپوچ و ترنکیست و شرکت چمبرز در شهر ناسائوی او باهاما اداره می‌شد.  

بیشتربخوانید:

این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند +عکس

سگ های خانم نورا

برای سگ‌های خانگی هیچ چیز بدتر از آن نیست که صاحب‌شان از دنیا برود و وراث، آنها را از خانه بیرون بیندازند اما این سرنوشت تلخ در انتظار تینا و کیت نبود چراکه آنها با پول قابل‌توجهی که بعد مرگ مالکشان دریافت کردند در فهرست حیوانات ثروتمند جای گرفتند. مالک مهربان آنها پیرزنی به اسم نورا هاردول بود که یک روز قبل از جشن تولد ۹۰ سالگی‌اش از دنیا رفت.

نورا به این سگ‌های خانگی‌اش علاقه زیادی داشت و برای همین بعد از مرگش ترتیبی داد تا این دو دوست همیشگی‌اش در راحتی کامل زندگی کنند. نورا خانه ویلایی و پنج هکتار زمینی را که در روستای سنت جان انگلستان داشت به همراه ۴۵۰ هزار پوند پول نقد، به تینا و کیت بخشید. در وصیتنامه نورا نوشته شده بود که یک نفر باید برای مراقبت دائم از سگ‌هایش استخدام شود و خانه‌ای که کیت و تینا در آن زندگی می‌کنند باید همیشه تمیز باشد.  

وارث ملکه خسیس

 خیلی‌ها در نیویورک لئونا هلمسلی را به اسم «ملکه خسیس» می‌شناختند؛ چون این زن سالمند که یک میلیاردر بسیار مشهور بود با یک تصمیم ناگهانی اسم دونفر از نوه‌هایش را که هر کدام ۴میلیارد پوند به ارث می‌بردند از وصیتنامه‌اش حذف کرد و دو نوه دیگرش را هم تهدید کرد که اگر خلاف میل او عمل کنند رنگ ۲/۵ میلیارد پوندی را که در بانک در انتظار آنهاست نخواهند دید! همین کار لئونا باعث شد که خیلی‌ها به او لقب ملکه خسیس را بدهند.  

ملکه خسیس بالاخره در ۸۷ سالگی در نیویورک از دنیا رفت. با مرگ لئونا خیلی‌ها منتظر بودند تا وصیتنامه او هرچه زودتر خوانده شود. اما با خوانده شدن وصیتنامه همه حضار شگفت‌زده شدند؛ چراکه لئونا ۶میلیون پوند از دارایی‌اش را به مالتیس، سگ تریر سفید و کوچکش اختصاص داده بود تا با این مبلغ، بعد از مرگ او هم مراقبت کامل و مناسبی از مالتیس به عمل بیاید.

ملکه خسیس در ادامه از وراثش خواسته بود که وقتی مالتیس مرد، او را کنار قبر او در آرامگاه خانوادگی هلمسلی خاک کنند. به این ترتیب مالتیس هم بعد از مرگ صاحبش به یک حیوان ثروتمند تبدیل شد.

زامفیرا اسفارا یکی از خدمتکاران سابق لئونا هلمسلی که حالا وظیفه نگهداری از سگ او را برعهده دارد، می‌گوید: «به مالتیس ثروتمند فقط جوجه، هویج، اسفناج، ماهی و غذاهای تازه می‌دهند. غذای او در سینی نقره برایش ‌آورده می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه خدمتکارها باید با دست به این حیوان غذا بدهند و اگر این کار را نکنند مالتیس لب به غذا نمی‌زند!» 

بیشتربخوانید:

7 تا از ترسناک ترین حیوانات جهان

تینکر؛ گربه سیاه

تینکر گربه سیاه رنگی است که برخلاف رنگ تیره‌اش، بخت سفیدی داشته؛ چراکه توسط مالکش در ۸۹ سالگی به ارثیه قابل توجهی رسیده است. مارگارت لین در وصیتنامه‌اش‌ آورده بود که خانه سه خوابه‌اش در هاروی انگلستان به گربه سیاهش تینکر می‌رسد، علاوه بر این خانه ۱۰۰ هزار پوند از پول نقدش هم باید به تینکر برسد تا غذا و نوشیدنی روزانه همیشه فراهم باشد.

وقتی خبر این وصیت عجیب بین مردم پخش شد، تینکر مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفت؛ تا جایی که بازماندگان مارگارت مجبور شدند تینکر را چند ماه بعد از مرگ صاحبش به خانه امنی در میدوالز منتقل کنند تا در آنجا در آسایش و امنیت زندگی کند.  

کالوی خوش شانس

کالو هم یکی دیگر از ثروتمندترین حیوانات دنیاست که با دارایی ۴۰ میلیون پوندی‌اش در این فهرست قرار گرفته؛ اما فکر می‌کنید این شامپانزه خوش‌شانس چطور به این ثروت رویایی رسید؟ ماجرای کالو و ارثیه هنگفتش به سال۲۰۰۰ برمی‌گردد؛ زمانی که فرانک اونیل، یکی از قهرمانان مسابقات شنای المپیک تصمیم گرفت برای دیدن مسابقات المپیک سیدنی به استرالیا سفر کند.

وقتی اونیل از مسافرت برگشت، متوجه شد همسرش پاتریشیا اونیل دست به عمل باورنکردنی‌ای زده است؛ او همه ثروتش را به اسم شامپانزه خانگی‌شان کرده بود. این شامپانزه برای اولین‌بار وقتی که پاتریشیا کوچک بود پا به خانه آنها گذاشته بود.

ماجرا از این قرار بود که پاتریشیا، یک روز بچه شامپانزه‌ای را دید که روی درخت جا مانده بود. ظاهرا خبری از مادر حیوان نبود و برای همین او تصمیم گرفت خودش این حیوان را که کالو صدایش می‌زد بزرگ کند؛ تا اینکه پاتریشیا بزرگ شد و به سن ازدواج رسید و با فرانک آشنا شد.

اما نکته جالب اینجا بود که بعد از ازدواج این دو نفر، کالو به شدت به فرانک حسادت می‌کرد و به هیچ طریقی با او کنار نمی‌آمد. فرانک اونیل بارها به همسرش گفته بود زمانی‌که او در استخر خانه شنا می‌کند کالو در کنار استخر به دنبالش می‌دود و مرتب به سر او ضربه می‌زند. اختلاف کالو و فرانک درنهایت به جایی رسید که پاتریشیا او را به همسرش ترجیح داد و همه ثروتش را به اسم شامپانزه‌اش کرد.  

گربه‌خانم کتابفروش

گربه‌های کریستینا فویل مالک کتابفروشی فویلز در چرینگ کراس رود انگلستان هم در فهرست ثروتمندترین حیوانات دنیا قرار گرفته‌اند؛ چراکه با مرگ صاحب‌شان در ژوئن سال ۱۹۹۹ دارایی ۵۹ میلیون پوندی‌اش بین این گربه‌ها و بقیه وراث کریستینا تقسیم شد.

مورین هاردینگ یکی از خدمتکاران باسابقه فویل بود که بعد از مرگ او مسؤولیت نگهداری از گربه‌های این زن ثروتمند را به عهده گرفت.

کریستینا فویل یکی از خانه‌هایش را که ۷۰ هزار پوند قیمت داشت به هاردینگ بخشیده بود؛ البته با این شرط که او از گربه‌های مورد علاقه‌اش نگهداری کند. پراگی، پراید، جوی و رونالد گربه‌هایی بودند که به این خانه نقل مکان کردند.

لاک‌پشت‌خوش‌شانس

به جز این گربه‌های خوش‌شانس، کریستینا فویل شش لاک‌پشت کوچک هم داشت که از ارثیه او بی‌بهره نماندند.  فویل ۲۰۰ هزار دلار به یکی از خدمتکارانش آنتونی سیلیتو داد تا آنها از شش لاک‌پشت مورد علاقه‌اش که سیلور استون سردسته‌شان بود مراقبت کنند.

اما هنوز چند روز از مرگ فویل نمی‌گذشت که سیلور استون هم مرد و به این ترتیب این ارثیه ۲۰۰ هزار دلاری به پنج لاک‌پشت دیگر رسید.  

جاسپر؛ سگ خیابانی

جاسپر هم یکی دیگر از سگ‌های خوش‌شانس دنیاست. این سگ که از نژاد دوبرمن است، چند سال پیش توسط دیانا میبورگ در خیابان پیدا شد. دیانا که دلش برای این سگ بینوا سوخته بود تصمیم گرفت او را برای همیشه پیش خودش نگه دارد. تا اینکه در سال ۱۹۹۵ در ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

اما قبل از مرگش به فکر سرنوشت جاسپر و سگ دیگرش که ویپت نام داشت هم بود و به خاطر همین در وصیتنامه‌اش ارثیه خوبی هم برای آنها به جا گذاشت. طبق وصیت او به هرکدام از سگ‌ها مبلغ ۲۵ هزار پوند به ارث می‌رسید تا بقیه زندگی‌شان را در آسایش بگذرانند! اما چند ماه بعد با مرگ ویپت، ارثیه ۲۵ هزار پوندی او هم به جاسپر رسید. جاسپر ۱۴ ساله بود که توسط بنجامین اسلاد - داماد دیانا - برای زندگی به عمارت باشکوهی در سامرست برده شد. بنجامین ارثیه جاسپر را در بورس سرمایه‌گذاری کرد و به این ترتیب ثروت این سگ خوش‌شانس سه برابر شد. نکته جالب اینجاست  وقتی خبر ثروتمند بودن این سگ در انگلستان پیچید، خیلی‌ها گفتند که به گردن این حیوان قلاده الماس‌نشان بسته شده است اما بنجامین این خبر را تکذیب کرد و گفت قیمت قلاده جاسپر ۷۵ پوند بیشتر نیست!

 

برچسب ها: سگ، حیوانات، حیوانات خانگی، گربه، دانستنی ها، جالب انگیز تعداد بازديد: 52 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز