Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:24

10
مرداد
این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند+عکس

این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند+عکس

سندروم داون یک اختلال ژنتیکی نسبتا نادر است که توسط یک کروموزوم اضافی ایجاد می‌شود که در فرآیند لقاح به وجود می‌آید. این اختلال در انسان به راحتی قابل تشخیص است، چون ویژگی‌های فیزیکی متمایزی دارد

سندروم داون یک اختلال ژنتیکی نسبتا نادر است که توسط یک کروموزوم اضافی ایجاد می‌شود که در فرآیند لقاح به وجود می‌آید. این اختلال در انسان به راحتی قابل تشخیص است، چون ویژگی‌های فیزیکی متمایزی دارد و با اختلالات روانی جزئی همراه است. اما شاید ندانید حیوانات هم به سندروم داون مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاناکو در اسارت و در پناهگاه کوماموتو به دنیا آورده شد و چند ویژگی عجیب را در خود پرورش داد که او را از شامپانزه های مختلف متمایز می‌کند. او در هفت سالگی دچار اختلال بینایی شد. علاوه بر این، او همچنین دندان های عجیبی دارد. آزمایش‌های در حال انجام بعداً نشان داد که کاناکو دارای سومین تکرار کروموزوم 22 است که تریزومی 22 نیز نامیده می‌شود. این ویژگی ها همگی منعکس کننده اختلال داون در افراد هستند.

این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند/ عکس

بیماران مبتلا به اختلال داون برخی از بدشکلی‌های جمجمه-صورت را از خود بروز می‌دهند، به عنوان مثال، به طور کلی کاهش اندازه جمجمه، سطح سر، چین های اپی کانتال و دهان باز از ویژگی‌های این سندروم است. همچنین، شاید ذهن آسیب‌دیده‌ترین عضو در وضعیت داون باشد و می‌تواند دامنه‌ای از ناتوانی‌های ذهنی، مانند کمبود یادگیری و حافظه را ایجاد کند.

از آنجایی که ببرهای سفید مانند کنی بسیار غیرمعمول هستند و در عین حال به دلیل خز منحصر به فردشان بسیار مورد توجه هستند، بیشتر آنها که امروزه زنده هستند نتیجه پروژه های پرورش اجباری است. این ببر سفید غیرمعمول، از طریق آمیختگی توسط یک دلال موجودات، تکثیر شد. این موجود، کنی، چهره‌ای پیچ‌خورده داشت.

بازتولید کننده تضمین کرد که چهره کنی به دلیل اینکه صورت خود را در هنگام تولد به جایی کوبانده‌است، به این شکل درآمده، با این حال، نوزاد "بیش از حد جذاب" بود. ببرهای سفید بسیار نادر هستند. به هر حال، آن‌ها تا حدی دوست‌داشتنی هستند که باغ‌وحش‌ها و فروشندگان خز هم باید آنها را برای شهرتشان نجات دهند. این به طرز غم انگیزی منجر به پروژه های پرورش اجباری می شود که برای ادامه تولید ببرهایی با خز سفید به همخونی وابسته است.

این حیوانات به سندروم داون مبتلا هستند/ عکس

منبع: animalsaroundtheglobe

 

برچسب ها: حیات وحش، سندروم داون، حیوانات، حیوانات وحشی تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز