Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:53

24
آذر
زنان چگونه می‌توانند بدون اجازه محضری شوهر به زیارت اربعین بروند؟

زنان چگونه می‌توانند بدون اجازه محضری شوهر به زیارت اربعین بروند؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد که برای راهپیمایی اربعین امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور برای زنان و فرزندان زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه و با اخذ امضای شوهر در همان محل صادر شود.

تحریریه زندگی آنلاین : رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد که برای راهپیمایی اربعین امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور برای زنان و فرزندان زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه و با اخذ امضای شوهر در همان محل صادر شود.سردار علی ذوالقدر در حاشیه بازدید از غرفه پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در سوگواره آئینی «محرم‌شهر» در میدان آزادی، گفت‌: با توجه به درپیش بودن اربعین حسینی و نیاز مردم برای دریافت خدمات گذرنامه‌ای، طی تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران داشتیم مقرر شد شعبه‌ای از اداره گذرنامه در میدان آزادی تهران مستقر شده و در ساعات برگزاری محرم شهر که شهروندان به اینجا می‌آیند خدمات گذرنامه‌ای را دریافت کنند، در همین راستا نیز  همکاران ما تا ۳۱ مردادماه هر شب تا ساعت ۲۲ در محل برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران حضور خواهند داشت.وی ادامه داد: شهروندان عزیز می‌توانند مدارک خود را برای صدور گذرنامه به مسئول شعبه تحویل بدهند تا کارهای ابتدایی انجام شود. بنابراین پس از مراجعه حضوری به غرفه واقع در میدان آزادی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعبات دیگر نیست و گذرنامه بین سه تا پنج روز دیگر به دست متقاضیان می‌رسد.رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: همچنین امسال برای اولین بار و طی مذاکراتی که با مقامات عراقی داشتیم اقدام به صدور گذرنامه زیارتی کردیم. این گذرنامه از ابتدای ماه محرم با هزینه ۵۰ هزار تومان با اعتبار پنج ساله برای مردم صادر شده و بسیاری از کسانی که می‌خواستند به کربلا بروند با داشتن همین گذرنامه به کشور عراق سفر کردند.

بیشتربخوانید:

حق خروج زنان از کشور پس از نیم قرن اصلاح ‌می‌شود؟

ذوالقدر در پاسخ به پرسشی درباره مجوز خروج از کشور برای زنان نیز اظهارکرد:‌ با توجه به اینکه در زمان برگزاری رویداد محرم شهر دفترخانه‌ها تعطیل هستند این اختیار را به مسئول شعبه داده‌ایم که اگر کسی درخواست گذرنامه زیارتی داشته باشد و در صورت حضور هر دو نفر یعنی زن و شوهر، با رویت اسناد زوجیت و مدارک شناسایی، امضای شوهر را تایید کرده و پس از ثبت در سیستم همان مدرک را به عنوان مجوز خروج از کشور زن درنظر بگیرند. با این روش دیگر نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست و ما هم همین سند را به عنوان اجازه خروج از کشور شوهر برای زن می‌پذیریم. این اتفاق برای فرزندان زیر ۱۸ سال نیز قابل انجام است.وی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان صدور گذرنامه در سال‌جاری نیز گفت: سال گذشته حدود شش میلیون و ۱۰۰ هزار جلد گذرنامه برای سفر اربعین صادر شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد. به نظرم برای کسانی که قصد سفر به عراق و راهپیمایی عراق را دارند گذرنامه زیارتی امکان کم هزینه و سریعی است که معین شده است.

 

 

برچسب ها: زنان، حقوق زنان، پاسپورت، خروج از کشور تعداد بازديد: 77 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز