Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:19

10
اسفند
ماسک‌ها هر چند ساعت عوض شوند؟

ماسک‌ها هر چند ساعت عوض شوند؟

دکتری ویروس‌شناسی پزشکی با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا گفت: کارایی ماسک‌های یکبار مصرف پس از ۶ تا ۷ ساعت از بین رفته و باید تعویض شود.

ایرنا نوشت: دکتری ویروس‌شناسی پزشکی با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا گفت: کارایی ماسک‌های یکبار مصرف پس از ۶ تا ۷ ساعت از بین رفته و باید تعویض شود.

مهرداد روانشاد افزود: ماندگاری ویروس امیکرون بر روی سطوح از ۸ تا ۲۰ ساعت متغیر و وابسته به جنس سطح، میزان ماندگاری تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین در صورت آلوده بودن اشیاء به ویروس و عدم استفاده از الکل و مواد ضدعفونی کننده، باید این بازه زمانی سپری شده تا ویروس غیرفعال شود. برخی از سطوح فلزی از جمله استیل نظیر دستگیره درب‌ها ویروس امیکرون را بیش از سایر سطوح فعال نگه خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی تربیت مدرس گفت: این ویروس علاوه بر الکل، مواد ضدعفونی کننده و همچنین طی شدن این بازه زمانی، در معرض نور خورشید و گرما نیز غیرفعال خواهد شد.

بیشتربخوانید:

ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، باعث کاهش آنفلوآنزا می‌شود

 

 

روانشاد در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع این سویه اظهارداشت: همه شهروندان باید از ماسک استفاده کنند؛ بیمار مبتلا به کرونا در صورت استفاده از ماسک، از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کرده و شخص سالم با استفاده از ماسک در حقیقت از خود در برابر آلودگی محافظت می‌کند.

وی با بیان اینکه ماسک‌های یک‌بار مصرف بهترین گزینه برای جلوگیری از انتقال آلودگی است، گفت: توجه شود که ماسک مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و مهر مربوطه را داشته باشد.

این پزشک ادامه داد: ماسک‌های یک‌بار مصرف همچنین پس از ۶ تا ۷ ساعت باید تعویض شوند. پس از این مدت، به دلیل برخورد با رطوبت دهان کارایی ماسک از بین می‌رود. برخی از شهروندان نیز برای رفع این آلودگی اقدام به شست وشوی ماسک می‌کنند؛ رفع عوامل آلودگی از طریق شست وشو نیز کارایی ماسک را از بین خواهد برد. 

وی همچنین در خصوص استفاده از الکل برای پاک‌سازی ماسک گفت: استفاده از الکل هم برای رفع عوامل آلودگی به الیاف ماسک آسیب رسانده و بنابراین کارایی ماسک برای حفاظت در برابر ورود عوامل ویروسی با مشکل مواجه می‌شود.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: واکسیناسیون، ماسک، ویروس کرونا، ویروس اومیکرون تعداد بازديد: 168 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز