Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:10

19
آبان
ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، باعث کاهش آنفلوآنزا می‌شود

ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، باعث کاهش آنفلوآنزا می‌شود

مدیر گروه پاتوبیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از درگیر شدن با ویروس ها تاکید کرد.

مهر نوشت: مدیر گروه پاتوبیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از درگیر شدن با ویروس ها تاکید کرد.

محمدرضا پورمند، گفت: کرونا ویروس یک بیماری حاد تنفسی است که ریه ها را کاملا درگیر می کند.

وی با اشاره به شیوع آنفلوانزا در روزهای سرد سال، افزود: استفاده از ماسک علاوه بر اینکه می تواند از ابتلا به کرونا ویروس پیشگیری کند، می تواند سال کم آنفلوانزایی برای ما رقم بزند. بنابراین، توصیه جدی ما این است که مردم علاوه بر زدن ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و دست های خود را تمیز نگه دارند تا با کمترین آسیب از این ایام عبور کنیم.

پورمند در ارتباط با پیشنهاد تعطیلی شهرهای درگیر کرونا، گفت: بحث هایی هست که آیا تعطیلی باید اتفاق بیافتد و جامعه را تعطیل کرد، اما آنچه مسلم است اینکه سازمان بهداشت جهانی هنوز با این موضوع مشکل دارد.

بیشتربخوانید:

با یک ماسک ساده از مرگ نجات پیدا کنید

 

وی ادامه داد: در تعطیلی ها باید به شرایط اقتصادی افراد جامعه نگاه کرد و اینکه از نظر اجتماعی و بیماری های روحی و روانی که فاصله های اجتماعی این بار می تواند ایجاد کند، توجه داشت.

پورمند گفت: در هر جامعه ای باید به دستورالعمل های بهداشتی که صادر می شود، توجه کرد و این موضوع می تواند خیلی کمک کننده باشد.

وی افزود: کرونا ویروس نشان داد که نه تنها ما، بلکه جهان و مجامع علمی، آمادگی لازم برای مقابله با کووید ۱۹ را ندارند و اتفاقی بود که همه را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتربخوانید:

 
برچسب ها: آنفولانزا، ویروس کرونا، پیشگیری از کرونا، ماسک زدن تعداد بازديد: 327 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز