Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:13

16
اردیبهشت
انواع ماسک‌ها چقدر قابل استفاده است؟

انواع ماسک‌ها چقدر قابل استفاده است؟

ماسک جراحی سه‌لایه به منظور استفاده روزانه ۳ تا ۴ ساعت قابل استفاده بوده و در صورت مرطوب شدن باید بلافاصله تعویض شود.

ایرنا نوشت: فوق تخصص ریه و متخصص داخلی گفت: ماسک جراحی سه‌لایه به منظور استفاده روزانه ۳ تا ۴ ساعت قابل استفاده بوده و در صورت مرطوب شدن باید بلافاصله تعویض شود.

حمید سهراب‌پور افزود: در حال حاضر ماسک‌های متعددی همچون ماسک جراحی دولایه، سه‌لایه، پارچه‌ای، ان ۹۵ و شماری از ماسک‌های پیشرفته به منظور مقابله با کووید-۱۰ در سراسر جهان استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: ماسک‌های یک‌بار مصرف سه‌لایه جراحی به منظور استفاده روزانه بهترین گزینه جهت جلوگیری از انتقال آلودگی است، اما حضور در اماکن عمومی پرازدحام و آلوده نظیر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت ودرمان که آلودگی عفونی شدید است، مستلزم استفاده از ماسک پارچه‌ای بر روی این ماسک است.

بیشتربخوانید:

ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، باعث کاهش آنفلوآنزا می‌شود

 

 

ماسک پارچه‌ای باید به صورت روزانه شسته شود

این متخصص داخلی تاکید کرد: اما ماسک پارچه‌ای باید به صورت روزانه، پس از یک‌بار مصرف شسته شود، مرطوب نباشد و پس از شست وشو با اتو و... خشک و سپس استفاده شود.

سهراب‌پور همچنین با بیان اینکه ماسک باید بینی و دهان را به طور کامل بپوشاند، گفت: شستن ماسک یک‌بار مصرف نیز کارایی ماسک را از بین می‌برد و بنابراین باید به طور روزانه تعویض شود.

سهراب‌پور در ادامه با اشاره به ویروس هندی اظهار داشت: اکنون این ویروس در هندوستان به دلیل تراکم بالای جمعیتی جهش یافته و قدرت سرایت بیماری و میزان مرگ ومیر را افزایش داده و به دلیل ازدحام جمعیت و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی تبدیل به یک فاجعه شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: در حال حاضر مسئولین کشور باید با تدابیر مقرراتی از کنترل این ویروس به کشور جلوگیری و شهروندان نیز به طور جد پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

بیشتربخوانید:

 

 

تاثیر مصرف الکل بر دستگاه تنفس  

این فوق تخصص ریه در ادامه در خصوص تاثیر مصرف الکل بر دستگاه تنفس نیز اظهار داشت: الکلی که در حال حاضر به عنوان ضدعفونی به کار برده می‌شود، برای اشخاص سالم عوارض خاصی نداشته اما می‌تواند برخی از عارضه‌های تنفسی را تشدید کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، استنشاق مواد شیمیایی در بیماران مبتلا به آسم می‌تواند راه تنفس را تحریک و علائم بیماری را تشدید کند، اما عوارض خاصی برای اشخاص سالم نخواهد داشت.

برچسب ها: ماسک، ویروس کرونا، ماسک تنفسی، ماسک سه لایه تعداد بازديد: 226 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز