Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:51

22
آبان
اسکناس آلوده تا چند ساعت می‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟

اسکناس آلوده تا چند ساعت می‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از آلوده شده به ویروس کرونا است، گفت: اسکناس‌های آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند.

ایرنا نوشت: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک بهترین راه جلوگیری از آلوده شده به ویروس کرونا است، گفت: اسکناس‌های آلوده به کرونا از ۶ تا ۱۲ ساعت احتمال انتقال این ویروس به افراد سالم را دارند.

دکتر «مسعود مردانی» روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا تبادل کاغذ و اوراق بهادار بین بانک ها و دستگاههایی که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند تا چه میزان احتمال انتقال ویروس کرونا به افراد سالم را دارند، افزود: اشیاء و سطوح یا تبادل کاغذ یا اوراق بهادار بین مردم راه عمده محسوب نمی شوند اما هر گونه احتمال انتقال بیماری دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری و کاهش احتمالی انتقال ویروس کرونا از طریق اسکناس یکی از کشورهای خارجی اقدام به ضدعفونی کردن اسکناس های خود کرد اما این روش راه مناسبی به نظر نمی رسید، گفت: هر شی که آلوده به ویروس کرونا باشد امکان انتقال این بیماری را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

لباسم ویروس کرونا را جذب می‌کند؟

چگونه لباس ها را از ویروس کرونا پاکسازی کنیم؟

 

 

ریز قطرات تنفسی معلق در هوا از جدی‌ترین راه‌های انتقال کرونا

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بر اساس جدیدترین دستاوردهای پزشکی در زمینه راههای انتقال ویروس کرونا، ریز قطرات تنفسی معلق در هوا (آئروسل) حتی تا ۱۰۰ مایکرو نیز می توانند سبب انتقال این بیماری شوند.

دکتر مردانی با تاکید بر اینکه ریزقطرات تنفسی (ذرات خیلی ریز همانند اسپری) می تواند در هنگام صحبت کردن افراد آلوده به کرونا در هوا منتشر و سبب انتقال به دیگران شود، افزود: بیشترین راه انتقال ویروس کرونا به دیگران به صورت هوابرد انجام می گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص استفاده از شیلد نیز گفت: شیلد و عینک های مناسب در جلوگیری از نفوذ کرونا از طریق چشم حدود ۵۰ درصد تاثیرگذار است و افرادی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها فعالیت می کنند باید برای جلوگیری از آلودگی از شیلد یا عینک های مناسب را جدی بگیرند.

اسکناس آلوده تا چند ساعت می‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند؟

 

بیشتربخوانید:

وایتکس» یک ضدعفونی کننده عالی، اما خطرناک

 

 

مواد غذایی روباز احتمال انتقال کرونا را دارند

دکتر مردانی با بیان اینکه انسان عاقل آنست که با توجه به شرایط موجود دست های خود را به صورت مکرر با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست وشو دهد، اظهار داشت: مردم مراقب غذای روباز که در محیط های مختلف عرضه می شود باشند زیرا اینگونه مواد غذایی در صورت آلودگی احتمال انتقال ویروس کرونا را نیز دارد.

این پزشک متخصص همچنین با تاکید بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم گفت: پمپ بنزین، بیمارستان، مهمانی های خانوادگی، جشن های نامزدی، عروسی و تولد و هر مکانی که احتمال تجمع مردم در آن وجود دارد از آلوده ترین مکان ها به شمار می رود که مردم باید حساسیت بیشتری برای مراقبت از خود در اینگونه مکان ها نشان دهند.

اجرای محدویت تغییری در رفتار مردم ایجاد نکرد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به اجرای طرح محدودیت کسب و کار که با هدف کاهش تردد برای کنترل بیماری کرونا از روز سه شنبه آغاز شد، گفت: به رغم اینکه اجرای طرح ملی مقابله با کرونا برای کاهش تردد عملیاتی شد، من حدود ساعت ۱۸ مدت ها در ترافیک شهری گرفتار شدم که این موضوع بیانگر این است که اجرای این طرح تغییری در رفتار مردم ایجاد نکرده است.

 

بیشتر بخوانید:

آیا باید خرید‌های روزانه را ضدعفونی کنیم؟

ویروس کرونا؛ چگونه سبزیجات را شستشو دهیم؟

روش صحیح نگهداری از گوشت‌ و تخم‌مرغ‌ در دوران قرنطینه خانگی

 

 

قطع زنجیره کرونا فقط با تعطیلی سه هفته‌ای همه دستگاه‌ها محقق می شود

دکتر مردانی با تاکید بر اینکه بهترین راه مقابله با کرونا تعطیلی دو الی سه هفته ای همه دستگاههای دولتی و غیره است، گفت: در خصوص تعطیلی دو یا سه هفته ای همه دستگاه‌های دولتی و غیره در تهران و شهرهای بزرگ به صورت کامل به دولت پیشنهاد داده ایم زیرا تنها راه کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا با این روش محقق خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا نیز که شرایطی همانند ایران را داشتند اما با تعطیلی همه دستگاه های خود توانستند گام های خوبی در کاهش و کنترل این بیماری بردارند.

برچسب ها: پول، ویروس کرونا، ضد عفونی کردن، ستاد ملی مقابله با کرونا، اسکناس، مسعود مردانی تعداد بازديد: 254 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز