Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:24

21
اسفند
خلق فرصت‌های تازه در سال نو

خلق فرصت‌های  تازه در سال نو

با فرا رسیدن سال نو بسیاری از ما نیز همگام با طبیعت، به دنبال تحول جدیدی در زندگی خود هستیم. برای تحقق آرزوها، هرکس روشی دارد و به شیوه‌ای خاص عمل می‌کند. رسیدن به آرزوها نهایت تلاش و هدف انسان‌ها در زندگی است.

تحریریه زندگی آنلاین - اعظم اسلامی‌مجد :  با فرا رسیدن سال نو بسیاری از ما نیز همگام با طبیعت، به دنبال تحول جدیدی در زندگی خود هستیم. برای تحقق آرزوها، هرکس روشی دارد و به شیوه‌ای خاص عمل می‌کند. رسیدن به آرزوها نهایت تلاش و هدف انسان‌ها در زندگی است. اگرچه آرزوهای انسان پایان‌ناپذیرند و تا دم مرگ با او هستند، داشتن آرزو و دنبال کردن آن نشانه زندگی است. همه انسان‌ها در زندگی هدف یا اهدافی دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. آنگاه که انسان به هدفش دست می‌یابد، احساس شادی و لذت می‌کند. دستیابی به هدف گاهی به سادگی حاصل نمی‌شود و نیاز به تلاش و پشتکار جدی دارد. بسیاری از افراد با آنکه اهداف بزرگی دارند، هیچ‌گاه به آنها دست نمی‌یابند و همیشه در آرزوی یافتن آنها باقی می‌مانند.

سال نو - برنامه نو

برنامه‌ریزی یعنی مدیریت و جدول‌بندی کردن زمان و اهداف. بهتر است از همان نخستین روزهای سال جدید به موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌های پشت سر گذاشته در 12 ماه قبلی، نیم‌نگاهی کنید و باور داشته باشید که بازنگری کارنامه سال پیش، درک و درایت را در برنامه‌ریزی‌های صحیح و هموارسازی مسیر اهداف سال جدید، قوی‌تر می‌کند و اعتماد به نفس، میدان‌دار موفقیت حضور در عرصه زندگی می‌شود. شما چقدر در زندگی به داشتن برنامه و برنامه‌ریزی اهیمت می‌دهید؟ آیا از‌ آن دسته افرادی هستید که کوچک‌ترین کارهای روزانه را هم در فهرست بلند بالای برنامه‌های خود قرار می‌دهند؟ و یا طرز فکرتان این است که هر چه باداباد و هر چه پیش آید؛ خوش آید؟

اوقات خود را با افرادی که از نظر روحی تکامل‌یافته‌تر هستند، بگذرانید؛ کسانی که واقعاً شما را دوست دارند و حمایت‌تان می‌کنند. آنها شما را برای موفقیت و رشدتان تشویق می‌کنند شما مسؤول رشد یا آگاهی مردم نیستید و نمی‌توانید انرژی خود را فقط صرف آگاهی افراد منفی کنید

 بیشتر بخوانید:

جسارت؛ گمشده زنان امروز

اما آنهایی که می‌خواهند با برنامه‌ریزی و مشخص کردن اهداف در سال جدید به آرزوهای خود جامه‌عمل بپوشانند و به موفقیت دست یابند، باید چند نکته را مورد توجه قرار دهند:

1.‌ تمام چیزهایی را که می‌خواهید به دست آورید، برای خودتان مجسم کنید.

  1. ‌ اولویت‌ها را مشخص کنید. هدف‌های اصلی خود را در اولویت قرار دهید. تحقق این اهداف برای رسیدن به موفقیت مهم‌تر هستند.

3.‌ اهداف‌تان باید قابل دستیابی باشند. اهداف بزرگ و دست‌نیافتنی، انگیزه شما را برای تلاش کمتر می‌کنند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم به آرزوهایمان جامه عمل بپوشانیم و چگونه می‌توانیم به جای افسوس و حسرت خوردن از فرصت‌سوزی در سال گذشته، این بار نهال آرزوهایمان را شکوفا کنیم؟

در پاسخ باید گفت، قبل از هر چیز نیاز به کسب اعتماد به نفس داریم. این اعتماد به نفس از راه موفقیت‌های کوچک و بزرگ در سال گذشته ایجاد می‌شود.

برنامه‌ریزی بخش اصلی کار است. ما برای رفتن به یک سفر چند روزه، روزها و هفته‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم و می‌کوشیم تا لحظه به لحظه برنامه‌های‌مان دقیق باشد؛ اینکه کجا برویم؟ چه راهی را انتخاب کنیم؟ چقدر هزینه کنیم؟

وقتی که برای یک سفر کوتاه چند روزه اینقدر برنامه‌ریزی می‌کنیم، مسلماً زندگی با تمام اهمیتش نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر دارد تا مسیر را گم نکنیم و به بیراهه نرویم و از زمان خود بیشترین استفاده را ببریم و آن را بیهوده هدر ندهیم.

بیشتر بخوانید:

چشم انتظاری جامعه زنان برای تصویب یک لایحه!

افراد با توجه به دیدگاه‌های خود اهدافی دارند و داشتن برنامه‌ای دقیق و حساب‌شده، آنها را راحت‌تر به اهدافشان می‌رساند و در ضمن، از خطرات و مشکلات احتمالی می‌کاهد. با تعیین هدف زندگی‌تان، مشخص می‌شود که چه کسی هستید و چه کسی می‌خواهید باشید و چطور می‌خواهید در دنیا حضور داشته باشید. آینده شما با آنچه امروز انجام می‌دهید، ساخته می‌شود. هرگاه کاری را که خیلی دوست دارید انجام دهید، طبق قانون جذب، کائنات و جهان هستی پاسخ می‌دهد و به طریقی از شما حمایت می‌کند. زندگی و کار خود را پر از هدف، معنا و اشتیاق کنید. تصور کنید چه احساس خوبی دارید وقتی کاری را که دوستش دارید، انجام می‌دهید. موفق‌ترین افراد کسانی هستند که زندگی، شغل و فعالیت‌های خود را مطابق با موهبت‌ها و علایق خود شکل می‌دهند و با انجام این کار تمامی ایده‌ها و منابع و افرادی را که برای خلق زندگی رویایی‌شان نیاز دارند، جذب می‌کنند. آنها با تعیین اهداف و آرزوهای خود و حرکت با اعتماد به نفس، هماهنگی ارتعاشی برای شادمانی و فراوانی در زندگی‌شان ایجاد خواهند کرد.

 بنابراین آرزوهای خود را مشخص کرده و درباره آنچه که می‌خواهید در زندگی خود خلق کنید، خوب و عمیق فکر کنید. روی چیزی که می‌خواهید، تمرکز داشته باشید و بدون ترس، خجالت یا ممانعت به آنها ارج بنهید. آرزوهای شما فقط مختص شما هستند. اگر می‌خواهید به آرزوهای خود برسید، به هفت مورد کلیدی زیر توجه کنید:

1.‌ اهداف مشخص

اهداف مشخص شما چه هستند؟ آنها را مشخص کرده‌اید؟ برای کسی که نمی‌داند کجا می‌خواهد برود، هیچ باد مساعدی نمی‌وزد. پس نیاز دارید که اهدافتان را روشن و مشخص کنید.

2.‌ وقت بگذارید و تصمیم بگیرید که واقعاً چه چیزی می‌خواهید و کاملاً در موردش شفاف باشید.

3.‌ قبل از اینکه به اهداف‌تان برسید، باید آنها را شفاف و مشخص کنید و در ذهن خود نگه دارید تا بخشی از شما شوند.

4.‌ آرزوهای خود را فهرست کنید و آنها را مقدم بشمارید.

5.‌ روی چیزهایی که می‌خواهید، تمرکز کنید و انرژی خود را صرف چیزهایی که نمی‌خواهید، نکنید.

6.‌ واضح و مشخص عمل کنید و کارهای بیهوده را کنار بگذارید. انجام کارهای بیهوده وقت شما را هدر خواهد داد و برای برنامه‌های اصلی خود وقت کافی نخواهید داشت.

  1. صبر و پایداری را از یاد نبرید. خیال‌پردای نکنید. برای انجام هر کاری صبر و استقامت داشته باشید و برای گرفتن نتیجه بردبار باشید و ناامید نشوید. اولین اصل موفقیت، شناخت خواسته‌هاست. خواستن، کاشتن دانه است.

 اهداف شما مشخص شده‌اند و حالا باید اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت را از هم جدا کنید؛ همین‌طور اهدافی که مهم‌تر هستند و اهدافی که کمتر اهمیت دارند. کدام هدف برای شما مهم‌تر از همه است؟ همان‌هایی را که اول می‌خواهید، رویشان کار کنید.  افکار و انرژی متمرکز شما تجلی این آرزوها و اهداف خاص را آسان می‌کند و بعد از رسیدن به هر یک، نوبت هدف مهم بعدی است. برخی از هدف‌ها و آرزوها ممکن است در طول سال‌ها با رشد و تغییر شما رشد کنند و عملی شوند.

حالا باید احساسات مثبت، افکار، الگوها و باورهای جدید خود را درونی کنید. باید خواهان آینده‌ای باشید که آن را می‌بینید. هر بار که فکر منفی و یا تعبیر بدی از خود دارید، در واقع تأکید می‌کنید که شخصیت شما این است. از عبارات تأکیدی مثبت و قوی استفاده کنید تا قدرتمندتر شوید و باورهای منفی تبدیل به باورهای مثبت شوند. وقتی که این عبارات را چندین مرتبه در روز خوانده و تکرار کنید، آنها با شما همراه می‌شوند. تکرار مداوم، اطمینان به همراه می‌آورد.

عبارات تأکیدی انتظاری مثبت را در شما ایجاد می‌کنند که به اهدافتان برسید. آنها اشتیاق و انگیزه شما را برای رسیدن به اهداف‌تان بالا می‌برند؛ بنابراین از به کار بردن کلمه «نه» در عبارات تأکیدی خود خودداری کنید. عبارت تأکیدی کوتاهی برای خود انتخاب کرده و حداقل روزی سه بار آنها را تکرار کنید. (مهم‌ترها را بیشتر تکرار کنید). چشمان خود را ببندید و خود را در آنچه که می‌گویید، تصور کنید.

 اوقات خود را با افرادی که از نظر روحی تکامل‌یافته‌تر هستند، بگذرانید؛ کسانی که واقعاً شما را دوست دارند و حمایت‌تان می‌کنند. آنها شما را برای موفقیت و رشدتان تشویق می‌کنند شما مسؤول رشد یا آگاهی مردم نیستید و نمی‌توانید انرژی خود را فقط صرف آگاهی افراد منفی کنید.

 از بحث‌های درگیرکننده بپرهیزید و تفکر خود را مثبت نگه دارید. بنابراین خود را به افراد مثبت‌تر نزدیک کرده و سعی کنید افراد منفی را به خاطر داشتن برخی نقاط مثبت‌شان تشویق و دلگرم کنید. در صورت بی‌فایده بودن این کار، بهتر است از آنها دوری کنید؛ مگر آنکه این افراد جزء خانواده و نزدیکان شما باشند.

شکرگزار باشید

اگر به خاطر آنچه در حال حاضر در زندگی دارید، شکرگزار باشید،‌ زندگی‌تان ناخودآگاه جذب خوبی‌های بیشتر و خوبی بیشتری نیز جذب شما می‌شود. حتی به خاطر سختی‌ها هم سپاسگزار باشید تا انرژی‌تان مثبت شود. اگر ایمان داشته باشید، هر آنچه را که در دعاهایتان بخواهید، دریافت خواهید کرد.

برای انجام کاری بزرگ نه تنها باید عمل کنید، بلکه باید ایمان داشته باشید و بدانید که خدا از شما محافظت خواهد کرد.

 

متعهد باشید

تعهد در هر کار یکی از رموز موفقیت است؛ پس سعی کنید نسبت به اهداف و گام‌های تعیین‌شده برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود متعهد باشید و اگر در انجام برنامه‌ریزی روزانه مشکلی پیش آمد، آن مشکل را برطرف کنید و کمبودهای ناشی از آن را جبران کنید.

برچسب ها: برنامه ریزی، زندگی آنلاین، ایده پردازی، کسب موفقیت، هدف، سال 1399، اعظم اسلامی مجد تعداد بازديد: 431 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز