Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:02

22
اسفند
پایش قند خون و دستاورد نخبگان ایرانی در کنگره‏ی جهانی تکنولوژی های دیابت

پایش قند خون و دستاورد نخبگان ایرانی در کنگره‏ی جهانی تکنولوژی های دیابت

(Insightfully Scanned Glucose Monitoring) که دستاورد نخبگان ایرانی و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و علوم پزشکی ایران است، در کنگره‏ی بین‌المللی ATTD، بزرگ‏ترین کنگره تکنولوژی‌ و درمان‌های پیشرفته دیابت جهان

نتایج طرح تحقیقاتی بر روی تکنولوژی اسکن تحلیلی قندخون فریسنس "iSGM"

(Insightfully Scanned Glucose Monitoring) که دستاورد نخبگان ایرانی و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و علوم پزشکی ایران است، در کنگره‏ی بین‌المللی ATTD، بزرگ‏ترین کنگره تکنولوژی‌ و درمان‌های پیشرفته دیابت جهان، در تاریخ 16 تا 19 اسفندماه 1402، ارائه شد.

این کنگره هر سال به بررسی آخرین دستاوردهای تکنولوژی در زمینه دیابت می‌پردازد و ارائه دستاوردهای نخبگان ایرانی در کنگره امسال که در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، موفقیتی پر افتخار و بسیار مهم برای جامعه پزشکی ایران می‏باشد.

اسکن تحلیلی قندخون فریسنس (iSGM) یک استاندارد جدید در کنترل و مدیریت دیابت به شمار می‌آید که با تمرکز بر شاخص‌های جدید و استانداردهای روز دنیا، کاستی‌های اندازه‌گیری قندخون به روش قدیمی را برطرف کرده و علاوه بر ارائه‏ی اطلاعات جامع و کامل از نتایج تست‏های قندخون به‌ صورت گزارش‌های دقیق و حرفه‌ای، به پزشک در تحلیل بهتر وضعیت قند خون فرد مبتلا به دیابت کمک کرده و زمینه‌ساز تصمیم‌گیری درمانی بهینه‏ و مؤثرتر خواهد بود.

در تدوین این طرح تحقیقاتی اساتید برجسته‌ای از جمله؛ دکتر علیرضا استقامتی فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، دکتر فرهاد حسین پناه فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید عادل جاهد فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و رئیس کمیته مشورتی علمی انجمن دیابت گابریک، ، دکتر حمید رضا آقائی فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم دانشیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، دکتر مجتبی ملک فوق تخصص غدد درون‏ریز و متابولیسم و عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند.

امروزه تکنولوژی‏هایی از جمله سیستم‏های پایش مداوم قند خون (CGM) و یا پمپ‏های انسولین برای اندازه‌گیری قندخون به بازار آمده است و در کل حوزه تکنولوژی‏های دیابت دائم در حال پیشرفت است. نخبگان ایرانی نیز با ارائه تکنولوژی اسکن تحلیلی قندخون فریسنس (iSGM) سعی دارند، به دنیا بگویند که از تکنولوژی‏های روز دیابت آگاه هستند اما تکنولوژی‌های جدید هزینه‏‏های بالایی نیز به همراه دارند. اما حالا با وجود سیستم اسکن تحلیلی قند خون فریسنس (iSGM) هزینه‏ها به شکل قابل توجهی برای فرد مبتلا به دیابت کاهش پیدا می‏کند.

محققان ایرانی در قسمتی از متن خلاصه‏‏ی این مقاله نوشته‌‏اند که در کشورهایی که تکنولوژی پایش مداوم قند خون (CGM) در دسترس همگان نیست، این تکنولوژی به پزشک و بیمار مبتلا به دیابت و بخصوص افرادی که انسولین تزریق می‏کنند، در زمینه تنظیم دوز انسولین و مدیریت بهتر دیابت، کمک شایانی می‏کند.

ایده‏ی طرح اسکن تحلیلی قندخون (iSGM) با همت مهندسان و پزشکان برجسته، با تدبیر و دغدغه‏مند ایرانی به نتیجه رسیده است و حال علاوه بر کشور خودمان، در منطقه و جهان نیز شنیده و دیده شده است.

شایان ذکر است؛ شرکت فریر آسا طب مجری طرح تحقیقاتی اسکن تحلیلی قندخون (iSGM) می‏باشد. این شرکت با توجه به سابقۀ هجده ‌ساله خود در حوزۀ واردات و تولید بهترین تجهیزات پزشکی دیابت و با تکیه بر دانش فنی و تجربی عمیق خود در حوزه‏ی کنترل و مدیریت دیابت و با شناسایی چالش‌های پیش روی پزشکان و افراد مبتلا به دیابت، در جهت کنترل و مدیریت هر چه بهتر این بیماری، راهکار نوآورانه‏ی سیستم اسکن تحلیلی قندخون فریسنس (iSGM) را ابداع کرده است. این تکنولوژی جدید، برخلاف دستگاه‌های قند خون فعلی، گزارش و تحلیل‏های دقیق و جامعی از وضعیت قندخون افراد مبتلا به دیابت ارائه می‌دهد که به‌ عنوان ابزاری کاربردی به کمک پزشکان و افراد مبتلا به دیابت آمده است.

برچسب ها: انسولین، قندخون، فریرآسا طب تعداد بازديد: 48 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز