Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:44

3
خرداد
وزیر ارتباطات وعده داد؛یک ماه اینترنت رایگان به همه مردم داده می‌شود

وزیر ارتباطات وعده داد؛یک ماه اینترنت رایگان به همه مردم داده می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: با هدف ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی، به همه مردم یک ماه اینترنت رایگان اعطا می شود.

وزیر ارتباطات گفت: با هدف ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی، به همه مردم یک ماه اینترنت رایگان اعطا می شود.

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری دکتر نوبخت، به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود.

وی گفت: جزئیات این طرح به زودی اعلام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش تر از فراهم کردن بستر لازم برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی خبر داده بود و حالا با اعلام خبر تخصیص اینترنت رایگان به مردم به نظر می رسد شاهد پوست اندازی شیوه های سنتی تبلیغات انتخاباتی و ورود به عرصه نو خواهیم بود.

محمدجواد آذری جهرمی چند روز قبل پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جمع خبرنگاران وعده داد بود اخبار خوبی در حوزه توسعه روستایی و فضایی در هفته‌های آینده منتشر می‌شود.

شایعه ارایه اینترنت رایگان به نامزدهای انتخاباتی شایعه ای بود که روزهای گذشته در فضای مجازی شنیده می شد که انتقادهای بسیاری را متوجه آذری جهرمی کرد. وزیر ارتباطات درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری، توضیح داد: در روزهای گذشته پیامک‌های بسیاری مبنی بر اینکه اگر می‌دانستیم به کاندیداها اینترنت رایگان داده می‌شود، نام نویسی می‌کردیم برای من ارسال شده است اما باید به این نکته دقت کرد که تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: منظور ارائه بسته، امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر و.. است که به کاندیداهای تائید صلاحیت شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند تا تمام کاندیداهای تأیید شده شورای نگهبان بتوانند در شیوع کرونا در فضایی عادلانه از ظرفیت‌های کمپین‌های فضای مجازی برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کنند.

یک ماه اینترنت رایگان به همه مردم داده می‌شود

حالا و با تخصیص این بسته اینترنتی رایگان به مردم وزارت ارتباطات گامی بلند برای گرم کردن تنور انتخابات آن هم در شرایط کرونایی این روزها برداشته است.

این بسته اینترنتی البته تنها نوآوری در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شرایط ویژه کرونا نیست و برای برگزاری انتخابات هم تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

روز گذشته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص این تمهیدات اعلام کرد:  قرار است برای روز انتخابات وزارت کشور اپلیکیشنی به نام صندوق‌یاب ایجاد کند تا خلوت‌ترین حوزه را نشان دهد. همچنین قرار شد تا حد امکان از فضای باز استفاده شود و اگر صفی  قرار است باشد، در فضای باز باشد. صندوق رای هم اگر امکان داشت در فضای باز باشد، اما اگر نبود، خود صندوق در فضای بسته باشد، اما صف در فضای باز باشد و یکی یکی برای رای دهی وارد شوند. در عین حال اگر قرار است صفی ایجاد شود، فاصله‌ها رعایت شود. اقدام خوب دیگر این است که هر فرمانداری می‌تواند از وزارت بهداشت استعلام بگیرد و ما اعلام کنیم که کدام یک از افراد واجد شرایط مبتلا به کرونا هستند که از حضورشان پای صندوق‌ها پرهیز شود. البته این عزیزان دو راهکار دارند؛ یکی اینکه صندوق سیار داشته و رای اخذ کند و یکی هم اینکه صندوق جداگانه‌ای باشد که بتوانند رای دهند.

دکتر علیرضا رییسی، گفت: در زمینه کاندیدهای ریاست جمهوری چند مصوبه داریم؛ اولا راه‌اندازی کارناوال و کاروان‌ها کاملا ممنوع است. هرنوع تجمعی اعم از سخنرانی در فضای بسته مطلقا ممنوع است و برگزاری آنها در فضای باز هم همراه با پروتکل‌هایی است که ارائه می‌دهیم. نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌توانند در استادیوم‌های باز و زمین‌های ورزشی روباز با حداکثر یک‌سوم ظرفیت به شرطی که حداقل هشت مترمربع به ازای هر نفر فضا باشد، اقدام کنند. تجمع داخل ستادها هم باید بر اساس رنگ‌بندی شهرها تنظیم شود. به عنوان مثال اگر شهری زرد است، ۳۰ نفر می‌توانند در فضای بسته ستاد باشند، در شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز ۱۵ نفر می‌توانند حضور داشته باشند.

رییسی تاکید کرد: اگر این پروتکل‌ها رعایت شود، مردم با خیال راحت می‌توانند مشارکت حداکثری داشته باشند، اما اگر رعایت نکنیم، خدایی نکرده ممکن است پیک پنجمی رخ دهد که دقیقا در هفته انتخابات است و کار سخت می‌شود و اگر تغییر رنگی اتفاق افتد و تعداد زیادی از شهرها قرمز شود، مجبوریم سلامت مردم را اولویت دهیم و کار را سخت می‌کند.

برچسب ها: اینترنت، محمدجواد آذری جهرمی، اینترنت رایگان تعداد بازديد: 206 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز