Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:59

5
تیر
راهنمای خرید گوشی (2)

راهنمای خرید گوشی (2)

اگر جزو کسانی هستید که با گوشی خود زیاد ویدئو نگاه می‌کنید، HTC One X یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

 

مزایا

این گوشی طراحی زیبایی دارد و در رنگ‌‌های متنوع و زیبا در بازار یافت می‌‌شود. پردازنده آن دوهسته‌‌ای با سرعت یک گیگاهرتز است و در مقایسه با امکانات خوبی که دارد، قیمتش مناسب به نظر می‌‌رسد. کیفیت مکالمه با این گوشی نیز خوب است.   

HTC One X

حدود قیمت: یک میلیون و 470 هزار تومان

طراحی

جنس بدنه این گوشی به‌طور یکپارچه از پلی کربنات است که به کاهش وزن کلی دستگاه کمک فراوانی کرده است. One X با اینکه صفحه نمایش بزرگ 4/7 اینچ دارد اما وزنش فقط 130 گرم است که باید به عنوان مزیت گوشی به آن اشاره کنیم.  در سمت چپ گوشی پورت میکرو یواس‌بی، در بالای آن کلید پاور به همراه سوکت 3/5 میلی‌متری هدفون  و شیار میکرو‌سیم کارت قرار دارند.

در سمت راست گوشی نیز شاهد کلیدهای کم و زیاد صدا هستیم. متاسفانه One X جایگاه کارت حافظه ندارد اما در عوض 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. اما اگر کاربری بخواهد میزان حافظه را افزایش دهد این امکان وجود ندارد. 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی هوشمند One X اچ‌تی‌سی 4/7 اینچ اندازه و وضوح تصویر 1280×720 پیکسل دارد. روی این صفحه یک روکش ضدخش گوریلا گلاس کشیده شده است و نمایشگر را در برابر هر نوع خراشیدگی مقاوم کرده است. کیفیت و وضوح نمایشگر عالیست و تصاویر در آن بسیار زنده و شفاف دیده می‌‌شوند. تراکم تصویر عالی دارد و جزئیات در آن به خوبی دیده می‌شوند.

زاویه دید صفحه One X نیز بسیار بالاست به‌طوریکه می‌توان گفت حتی از زاویه دید 180 درجه‌ای، هیچ‌گونه کاهش کیفیتی را مشاهده نخواهیم کرد. در زیر صفحه نمایش، سه کلید لمس خازنی کنترلی گوشی‌های اندرویدی قرار دارد. 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل گوشی هوشمند One X اچ‌تی‌سی نسخه 4 اندروید یا همان ساندویچ بستنی است. این نسخه از اندروید پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه‌های پیشین خود داشته است و اچ‌تی‌سی نیز با قرار دادن جدیدترین رابط کاربری خود با نام Sense 4.0 این بهبودها را دو چندان کرده است. واکنش پذیری رابط کاربری بسیار عالی است و کاربر هیچ گونه کوچک‌ترین کاهش سرعتی را هنگام کار کردن با گوشی احساس نخواهد کرد. 

دوربین

HTC One X یک دوربین 8 مگاپیکسل در عقب دارد. کیفیت این دوربین 3264×2448 پیکسل است. دیافراگم f/2.0 دوربین این گوشی به این معنی است که نور بیشتری به سنسور دوربین برخورد کرده در نتیجه نه تنها سرعت عکاسی گوشی بسیار بیشتر می‌شود بلکه عکس‌ها در فضاهای کم نور از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود.

به‌طور کلی عکس‌های گرفته با گوشی One X  کیفیت بسیار بالایی دارند. جزئیات بسیار دقیق هستند، رنگ‌های تولید شده بسیار طبیعی بوده و نویز عکس‌ها کم است. همچنین دوربین این گوشی توانایی فیلمبرداری فول‌اچ‌دی 1080p را دارد. از قابلیت‌های جدیدی که HTC به دوربین One X اضافه کرده است این است که شما می‌توانید هنگام فیلم‌برداری عکس‌برداری نیز بکنید یا حتی از فیلم‌های گرفته شده عکس بگیرید. 

پردازنده

پردازنده گوشی One X اچ‌تی‌سی، چهارهسته‌‌ای از نوع انویدیا تگرا 3 است. سرعت این پردازنده 1/5 گیگاهرتز است و یک گیگابایت حافظه رم دارد. به دلیل چهارهسته‌‌ای بودن باید گفت که گوشی سرعت و عملکرد عالی دارد و کارها به خوبی در آن اجرا می‌شوند.  

مزایا

اگر جزو کسانی هستید که با گوشی خود زیاد ویدئو نگاه می‌کنید، HTC One X  یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. صفحه نمایش 4/7 اینچ با کیفیت فوق‌العاده، پردازنده چهار هسته‌‌ای قدرتمند و ویدئو پلیر قوی با پشتیبانی از اکثر فرمت‌‌های تصویری، بهترین تجربه تماشای ویدئو بر روی گوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این گوشی کیفیت ساخت بالایی نیز دارد. همچنین باید به فناوری صوتی Beats Audio و قابلیت   DLNA اشاره کرد.  

معایب

 از معایب گوشی One X اچ‌تی‌سی باید به عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد. متاسفانه کاربر قادر به افزایش میزان حافظه داخلی گوشی نیست. باتری گوشی نیز غیر قابل تعویض است. 

 

 

 

برای خواندن بخش اول- راهنمای خرید گوشی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تنوع رنگ گوشی ها، باتری گوشی، سرعت گوشی، جنس بدنه گوشی، صفحه نمایش، روکش ضد خش گوشی، نرم‌افزار گوشی تعداد بازديد: 1548 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز