Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:20

25
اردیبهشت
زنان باردار این موضوع را جدی بگیرند!

زنان باردار این موضوع را جدی بگیرند!

در برنامه ضربان شبکه سلامت گفت: افراد از ۳ ماه قبل از بارداری باید به داشتن تغذیه سالم دقت خاص داشته باشند. چاقی از دیگر دلایل ناباروری است. قبل از اقدام به بارداری زیر نظر متخصص تغذیه، کاهش وزن مناسب و استانداردی پیدا کنید.

تحریریه زندگی آنلاین : به نقل از فارس، دکتر غزاله اسلامیان؛ متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در برنامه ضربان شبکه سلامت گفت: افراد از ۳ ماه قبل از بارداری باید به داشتن تغذیه سالم دقت خاص داشته باشند. چاقی از دیگر دلایل ناباروری است. قبل از اقدام به بارداری زیر نظر متخصص تغذیه، کاهش وزن مناسب و استانداردی پیدا کنید. افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند (متنوع و متعادل)، سوء‌جذب ندارند و با کمبود هیچگونه مواد غذایی روبرو نیستند، با مصرف «بشقاب غذای سالم» همه مواد لازم را دریافت می‌کنند و نیازی به مصرف هیچگونه مکملی ندارند. قبل از اقدام به بارداری میزان ویتامین D بدن را اندازه‌گیری و در صورت کمبود درمان کنید، اما مصرف خودسرانه آن توصیه نمی‌شود. دریافت بیش از حد اسیدهای چرب ترانس (از جمله روغن‌های جامد و کره گیاهی مارگارین) از جمله دلایل دیگر ناباروری می‌باشد. سعی کنید میزان دریافتی اسید چرب ترانس در منابع غذایی را به حداقل ممکن برسانید. غذاهای صنعتی حاوی برچسب‌هایی هستند که میزان اسید چرب موجود در آنها را نشان می‌دهد. حتما قبل از مصرف این نوع غذاها، این جداول را کنترل کنید. اسیدهای چرب امگا ۳، که در روغن‌هایی مانند روغن کانولا یا کلزا، روغن دانه بذر کتان و روغن زیتون یافت می‌شوند، از بهترین منابع امگا ۳ هستند. هرگز از این روغن‌ها برای سرخ کردن استفاده نکنید، زیرا اسید چرب امگا۳ موجود در این روغن‌ها در طی سرخ کردن تبدیل به اسید چرب ترانس می‌شود. حبوبات، به عنوان عوامل افزایش‌دهنده باروری باید همیشه در رژیم غذایی افراد موجود باشند. افزایش دریافت فیبرها، غلات سبوس‌دار، سبزی‌ها، میوه‌ها و مغز دانه‌ها از ضروریات باروری سالم و مصرف متعادل و متنوع این مواد لازم است.

بیشتربخوانید:

کنترل دیابت بارداری با تغذیه

بهترین غذاها برای بارداری

میان وعده‌های مفید برای خانم‌های باردار

تغذیه ماه به ماه در دوران بارداری

 

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، سبزیجات، بارداری، روغن زیتون، ویتامین D، امگا ۳ تعداد بازديد: 140 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز