Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 01:45

21
بهمن
سکسکه جنین و حقایقی در مورد آن

سکسکه جنین و حقایقی در مورد آن

سکسکه جنین در رحم مادر علت های مختلفی دارد که گاهی برخی مادران سسکه کردن جنین خود را حس می کنند در این مطلب به بررسی آن می پردازیم

در دوران بارداری، افراد انواع غلت زدن، لگد زدن، ضربه زدن و حرکات ضرباندار را در حالی که کودکشان رشد میکند و برای زندگی خارج از رحم تمرین میکند، تجربه میکنند. یکی از این حرکات سکسکه جنین است. حرکتی ریتمیک که در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد، به خصوص اگر اولین نوزاد شما باشد.

 

چرا سکسکه جنین رخ می‌دهد

سکسکه جنین حرکاتی است که در دیافراگم کودک رخ می‌دهد که شروع به تمرین تنفس می‌کند. اما برخلاف نوزادان آنها هوا را استنشاق نمی‌کنند، بلکه مایع آمنیوتیک را دریافت می‌کنند. 

در رحم، دیافراگم جنین به طور کامل رشد نکرده است، بنابراین زمانی که جنین مایع آمنیوتیک اطراف را استنشاق می‌کند، دیافراگم منقبض می‌شود که منجر به سکسکه در رحم می‌شود.

بیشتربخوانید:

راه های آرام کردن سکسکه نوزاد

 

 

 

سکسکه جنین چه زمانی شروع می‌شود؟

اگرچه ریه‌های کودک بین 13 تا 16 هفتگی شروع به رشد می‌کنند،  تحقیقات نشان می‌دهد که سکسکه جنین ممکن است در اوایل هفته نهم در سونوگرافی دیده شود. معمولاً بسیار مکرر است و سپس در سه ماهه سوم به صورت ثابت رخ می‌دهد.

هنگامی که سکسکه جنین رخ می‌دهد، معمولاً به طور متوسط سه دقیقه و نیم طول می‌کشد. 

اما برخی ممکن است فقط یک دقیقه طول بکشد در حالی که برخی دیگر ممکن است بیشتر طول بکشد، به میزان هشت دقیقه. تغییر وضعیت، راه رفتن و نوشیدن آب بیشتر نیز می‌تواند بر آن تاثیر بگذارد.

آنها دوره‌های کوتاه تنفس تمرین شده هستند و کاملا طبیعی هستند. معمولاً از سه ماهه دوم شروع می‌شوند و در سه ماهه سوم آشکارتر هستند.

سکسکه شبیه حرکت ریتمیک تنفس در خارج از رحم است، اما با شدت بیشتری رخ می‌دهد. برخی از افراد باردار می‌توانند آن را احساس کنند و برخی دیگر نمی‌توانند. سپس خود به خود از بین می‌روند. وقتی آنها را احساس می‌کنید، ممکن است به صورت ریتمیک و ضربان‌دار ظاهر شوند. 

آنها حرکات تصادفی و ناگهانی مانند ضربات جنین نیستند. همچنین می‌توانند از ضربات جنین سازگارتر باشند.

بسیاری از مادران می‌گویند که تجربه آن می‌تواند احساسی عجیب و غریب داشته باشد، به خصوص اگر اولین بارداری باشد و توقع آن را نداشته باشید. حتی موقعیت کودک می‌تواند بر نحوه تجربه سکسکه جنین تاثیر بگذارد.

بیشتربخوانید:

سکسکه بی وقفه و درمان آن

 

 

 

آیا جنین می‌تواند بیش از حد در رحم سکسکه کند؟

ممکن است در اینترنت خوانده باشید یا از دیگران شنیده باشید که سکسکه جنینی که در اواخر بارداری رخ می‌دهد می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی در بند ناف باشد، مانند بند ناف فشرده یا افتادگی.

اما این نظریه ریشه در یک مطالعه روی گوسفند دارد و در انسان ثابت نشده است. در واقع، سکسکه جنین به طور کلی به عنوان یک نشانه خوب در نظر گرفته می‌شود. با نزدیک‌تر شدن به تاریخ زایمان، وقوع سکسکه‌های جنینی کاهش می‌یابد. 

برچسب ها: بارداری، حاملگی، جنین، بندناف، سکسکه تعداد بازديد: 154 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز