Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:42

23
مهر
کنترل وزن شانس باروری را افزایش می‌دهد

کنترل وزن شانس باروری را افزایش می‌دهد

برای چربی‌سوزی، باید فعالیت بدنی بیش از 40 دقیقه داشته باشیم. پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری، تردمیل و ورزش هوازی کمک می‌کنند تا چربی‌های اضافه بدن بسوزند، اما توجه کنیم که در 10 دقیقه اول ورزش فقط قند می‌سوزد

تحریریه زندگی آنلاین : عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارکرد: زنان در سنین بالا برای اینکه شانس باروری را افزایش دهند باید مصرف قند و چربی را کاهش دهند و ورزش هوازی و پیاده‌‌روی را نیز جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علی کشاورز عضو هیأت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مادری که قصد بارداری دارد، اما تحرک خوبی ندارد، باید عادات غذایی خود را اصلاح و ورزش کردن را هم حداقل سه تا شش ماه قبل از شروع بارداری آغاز کند. یکی از شیوه‌های اصلاح رفتارها و عادات نامناسب سبک زندگی و از جمله کاهش و کنترل وزن برای بارداری، انجام ورزش هوازی یا ایروبیک است.

برای چربی‌سوزی، باید فعالیت بدنی بیش از 40 دقیقه داشته باشیم. پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری، تردمیل و ورزش هوازی کمک می‌کنند تا چربی‌های اضافه بدن بسوزند، اما توجه کنیم که در 10 دقیقه اول ورزش فقط قند می‌سوزد و در 10 دقیقه چهارم است که 90 درصد چربی‌های اضافه بدن می‌سوزند.

کشاورز در رادیو گفت وگو، بهترین روش برای چربی‌سوزی را ورزش هوازی و پیاده‌روی معرفی کرد و در عین حال متذکر شد: البته با توجه به شیوع کرونا افراد می‌توانند در منزل ورزش و چربی‌سوزی کنند. وی با تأکید بر اینکه فعالیت بدنیِ نیم ساعته مستمر و ملایم منجر به چربی‌سوزی می‌شود گفت: اگر فعالیت بدنی کمتر از نیم ساعت باشد، چربی‌سوزی اتفاق نمی‌افتد و بنابراین کاهش وزنی هم اتفاق نخواهد افتاد.

مادری که 40 کیلوگرم اضافه وزن دارد یک سال زمان می‌برد تا وزنش را پایین بیاورد، اما مادری که 15 کیلوگرم اضافه وزن دارد، در چهار ماه می‌تواند وزن خود را کاهش دهد و این با تغذیه و ورزش هوازی قابل حل است.

بیشتر بخوانید:

ملاحظات بارداری در مبتلایان به التهاب روده‌

مشکلات بارداری در عصر جدید

 شیر دهی به نوزاد در این ساعات ممنوع!

 

برچسب ها: بارداری، افزایش وزن، جنین، وزن تعداد بازديد: 223 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز