Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:00

14
فروردین
پیشگیری از بارداری با تزریق هورمون در مردان

پیشگیری از بارداری با تزریق هورمون در مردان

بارداری یكی از مراحل مهم در زندگی یك زوج به شمار می‌آید. تاكنون، راه‌های بسیار كمی به منظور جلوگیری از بارداری وجود داشته و بسیار از این روش‌ها مربوط به زنان بوده است.

مجید هنرور

 

 

 

بارداری یكی از مراحل مهم در زندگی یك زوج به شمار می‌آید. تاكنون، راه‌های بسیار كمی به منظور جلوگیری از بارداری وجود داشته و بسیار از این روش‌ها مربوط به زنان بوده است. امروزه، یك تزریق ماهانه تستسترون جدید وجود دارد كه به عنوان یك عامل ضد باروری در مرد عمل می‌كند و نوعی شراكت را در میان زوجین به وجود می‌‌آورد.

دانشمندان سال‌ها به دنبال راهی برای جلوگیری از باروری‌ در میان مردان از طریق استفاده از قرص بوده‌اند. آزمایش‌هایی كه در سال 1990 انجام شد، نشان داد كه تزریق هفتگی تستسترون تعداد اسپرم‌ را به میزان 98 درصد در مردان كاهش می‌دهد و این تاثیر با متوقف كردن تزریق از بین می‌رود. به هر حال، پژوهشگران فكر می‌كنند كه تزریق هفتگی شاید عملی پرزحمت یا دردسر‌ساز برای مردانی است كه دیگر راه‌های مفید ضد بارداری را استفاده كرده‌اند.

از طرفی، پژوهشگران آزمایش‌هایی انجام دادند كه برپایه تزریق روغن بود. آنها تستسترون را با دانه روغن چای تركیب كردند تا عمل جذب به كندی و آهستگی صورت گیرد. این عمل همچنین باعث می‌شود كه تزریق دوام بیشتری داشته باشد. پژوهش دیگری نگاهی به چگونگی تزریق ماهانه تستسترون به عنوان یك عامل ضد بارداری و درجه اطمینان به آن كرده است.

در مطالعه اخیر، تعداد 1045 مرد چینی بین سنین 20 تا 45 سال، طی دو سال ابتدایی تحقیق بچه‌دار شدند.مردانی كه در این تحقیق شركت داشتند، به مدت شش ماه، ماهانه یك تزریق تستسترون به صورت عضلانی انجام دادند. نتایج نشان داد بیشتر آنها اسپرم كمتری داشتند. به هر حال، تزریق تستسترون در پنج درصد از مردان با شكست روبه‌رو شد و نتیجه‌ای نداد.

اگر تزریق موفقیت‌آمیز باشد، فرد به مدت دو سال آن را دریافت می‌كند. با این وجود، بسیاری از شركت‌كنندگان بعد از مدتی حذف شدند و تنها 733 نفر به طور واقعی این آزمایش را كامل انجام دادند. همچنین در طول آزمایش، تعداد اسپرم‌ها در یك درصد آقایان دوباره بالا رفت و 9 بارداری در طول این دو سال رخ داد.

روی هم رفته، بعد از سال اول تحقیق، برای هر 100 مرد شركت‌كننده یك بارداری اتفاق افتاد. در پایان سال دوم، نسبت بارداری به طور تقریبی بالا رفت و به میزان 1/1 برای هر 100 مرد رسید.كاندوم‌ها وقتی به درستی مورد استفاده قرار گیرند احتمال وقوع دو از هر 100 نفر می‌شود. با قرص‌های جلوگیری خانم‌ها، احتمال بارداری تقریباً به 3/0 در 100 مورد می‌رسد.

سوال مهم این است كه آیا تعداد اسپرم مردان بعد از اینكه تزریق تستسترون متوقف شد، افزایش می‌یابد یا خیر؟ برای بیشتر مردان به طور تقریبی 200 روز طول می‌كشد تا تعداد اسپرم آنها به حالت عادی برگردد؛ با این وجود، 17 نفر از مردان هنوز بعد از گذشت یكسال قدرت باروری‌شان را به دست نیاوردند.

بیشتر مردانی كه در این آزمایش شركت كرده بودند، پس از گذشت بیش از سه ماه تعداد اسپرم‌شان به حالت عادی برگشت، ولی دو نفر از آنها بعد از این دوره زمانی هنوز اسپرم در بدن‌شان تولید نشده است. اثرات جانبی تزریق شامل حساس شدن محل تزریق، خارش یا آكنه و در بعضی مردان تغییرات در دوره‌های عمل جنسی است.

این تغییرات از مردی به مرد دیگر متفاوت خواهد بود، ولی دیگر اثر جانبی بسیار رایج، افزایش دوره عمل جنسی بود. سوال دیگر اینكه چنین راهكاری برای فرد چه فایده‌ای دارد؟ تزریق معمولاً در آزمایش‌های فاز 3 تست می‌شود؛ زیرا این فاز بیشترین میزان آزمایش‌های انسانی را در بر می‌گیرد كه پیش از توزیع داروی جدید به بازار انجام می‌شود.

اگر یك داروی جدید از اهمیت و امنیت بیشتری در مرحله سوم آزمایش برخوردار باشد، تولید‌كننده آن می‌تواند مراكز زیادی را به صورت زنجیره‌وار برای تولید و فروش این محصول تاسیس نماید.

 

 

 

برچسب ها: جلوگیری از بارداری، پیشگیری از بارداری، تزریق تستسترون، اسپرم مردان، تزریق هورمون، جلوگیری از باروری‌ تعداد بازديد: 840 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز