Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:00

23
بهمن
راهکارهای ساده برای تشخیص نوع پوست

راهکارهای ساده برای تشخیص نوع پوست

یک متخصص گفت: برای مراقبت‌های اولیه پوست قبل از هرچیز لازم است که هرکس بداند پوست‌اش شامل کدامیک از انواع چهارگانه می‌شود.

نگهداری از پوست گاهی تبدیل به دغدغه می‌شود، اینکه چطور باید در سرما یا گرما از آن مراقبت کرد لازم است بدانیم پوست بدمان کدامیک از انواع پوست است و در هر فصل باید چه مراقبت‌هایی را در نظر گرفت

دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه ا.. در گفت‌وگویی به خبرآنلاین می‌گوید: «به‌طور کلی چهار نوع پوست وجود دارد، پوست خشک و چرب که شایع‌ترین نوع پوست است و موارد نادری از قبیل پوست حساس و مختلط از انواع دیگر پوست محسوب می‌شوند.»

این استاد دانشگاه درباره شناسایی پوست حساس بیان می‌کند: «پوست‌ حساس معمولاً از دوران کودکی مشخص می‌شود، این افراد کسانی هستند که حتی از انواع شوینده‌های ملایم هم استفاده می‌کنند، باز هم ممکن است دچار خشکی پوست و خارش شوند. همچنین کسانی‌که دارای پوست مختلط هستند معمولاً قسمت مرکزی صورت‌شان پوست چرب دارد و قسمت حاشیه‌ای صورت پوستی خشک دارد، لذا مراقبت از این پوست‌ها کمی مشکل است.»

بیشتربخوانید:

روش هایی برای عبور از بحران خشکی پوست

 

 

داوودی در ادامه می‌گوید: «عمومِ مردم پوست خشک یا چرب دارند که به مرور زمان، در سنین مختلف و در شرایط آب‌وهوایی مختلف یا گاهی هنگام مصرف برخی داروها ممکن است تغییر کند.»

او برای شناسایی و مراقبت از پوست خشک می‌گوید: «کسانی‌که پوست خشک دارند، اولاً بعد از استحمام و شست‌وشو احساس کشیدگی و ترک روی پوست می‌کنند، دوماً در این افراد پوست ریزی نیز وجود دارد و پوسه‌های ظریفی به‌شکل شوره روی بدنشان ایجاد می‌شود که این مورد در فصل زمستان شایع‌تر است. کسانی‌که پوست خشک دارند باید دفعات استحمام به‌ویژه در فصل زمستان را کم کنند و از شوینده‌های ملایم استفاده کنند.»

داوودی برای شناسایی و مراقبت از پوست چرب بیان می‌کند: «کسانی‌که پوست چرب دارند ممکن است بعد از استحمام همچنان احساس چرب بودن داشته باشند، چرب‌ترین قسمت‌های بدن پوست صورت و مو است. این افراد معمولاً در تابستان‌ها مشکلات‌شان بیشتر می‌شود و باید شست‌وشوی بیشتری انجام دهند و شوینده‌های مناسب برای این پوست بدن‌شان استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

آشنایی با بیماری های پوستی زنانه

 

 

 آیا می‌دانید چه پوستی دارید؟ راهکارهای ساده برای کشف نوع پوست

بیشتربخوانید:

7 ماده غذایی برای مقابله با خشکی پوست

 

 

 

برچسب ها: پوست، خشکی پوست، پوست چرب، جنس پوست تعداد بازديد: 137 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز