Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 00:56

27
مرداد
بیان بیماری برای همسر آینده!

بیان بیماری برای همسر آینده!

صداقت در بیان بیماری به همسر آینده، می‌تواند کمک شایانی به زندگی مشترک کند. خصوصا زمانی که پای بیماری مهمی در میان باشد که آینده ارتباط شما با همسر را تحت تاثیر قرار بدهد.

رکسانا خوشابی؛ کارشناس ارشد مشاوره

 

اکثر افرادی که قبل از ازدواج، دچار بیماری شده‌اند می‌خواهند بدانند که آیا لازم است در مورد بیماری‌شان با همسر آینده خود صحبت کنند یا خیر؟

بدیهی است که صداقت در بیان این موضوع، می تواند کمک شایانی به زندگی مشترک کند. خصوصا زمانی که پای بیماری مهمی در میان باشد که آینده ارتباط شما با همسر یا بچه‌دار شدن‌تان را تحت تاثیر قرار بدهد.

تعدادی از روانشناسان معتقدند لزومی ندارد که بیماری هایی که در گذشته رخ داده‌اند و اثر یا نتیجه آنها تاکنون باقی نیست را به همسر آینده بگوییم.

برای مثال شما ممکن است آپاندیس خود را عمل کرده باشید یا کیسه صفرایتان را در آورده باشید یا زمانی دچار کم خونی شده باشید اما لازم نیست که همه این‌ها را با همسر آینده در میان بگذارید.

در عوض ضرورت دارد بیماری های حادتری که ممکن است از طریق ارث منتقل شوند و یا در آینده عود کنند را حتما به همسر آینده‌تان بگویید.

بیماری های مانند دیابت، سرطان، ام اس، عمل های جراحی زیبایی یا سلامتی، بیماری های حاد کلیوی و .... همچنین وجود نقص در بدن، سوختگی‌ها یا لکه‌های بزرگ، سابقه اعتیاد و نقص در بچه‌دار شدن از مواردی هستند که حتما باید در زمان صحیح و درست خود با همسر آینده مطرح شوند.

زمان صحیح بیان بیماری

اینکه در جلسات اولیه خواستگاری بخواهید درباره بیماری‌تان سخن بگویید چندان مناسب نیست.

بهتر این است که قبل از علاقمند شدن و وابستگی و نیز پیش از مراسم بله گفتن یا نامزدی و عقد، اما در زمانی که اوضاع به سمت پاسخ مثبت پیش می‌رود، از بیماری‌تان نیز سخن بگویید.

اگر از دسته افرادی هستید که خیلی زود وابسته می شوید ناچارید زودتر از بیماری خود بگویید.

چگونگی طرح سوابق بیماری با همسر آینده

بیماری خود را بدون اضطراب و با اعتماد به نفس بالا و بدون این که خودتان آن را عیب و نقص تلقی کنید، همراه با توضیحات علمی کافی برای همسر آینده‌تان توضیح دهید.

اگر لازم باشد می‌توانید او را نزد پزشک معالج خود ببرید تا چنانچه ابهام یا سوالی برایش پیش آمده برطرف شود.

از بیماری خود احساس شرمندگی نکنید. بیماری ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما دروغ هم نگویید و بیماری‌تان را کوچکتر یا حادتر از چیزی که هست نشان ندهید.

 

برچسب ها: روانشناسی ازدواج، زندگی مشترک، روابط همسران، ازدواج، انتخاب همسر، بیان بیماری برای همسر آینده، صحبت با همسر در مورد بیماری تعداد بازديد: 952 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز