Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:59

10
فروردین
جشنواره صمیمیت بر پا کنید ؛ فرصت نوروز برای ترمیم روابط زناشویی

جشنواره صمیمیت بر پا کنید ؛ فرصت نوروز  برای ترمیم روابط زناشویی

در ایام نوروز که زمان بیشتری را با همسرتان هستید از ایجاد اختلافات مختلف جلوگیری کنید یا اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنید تا از لحظات خوش این ایام با همسر خود لذت ببرید . تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای صمیمی شدن

به قلم : فاطمه سادات زاهدی

 

تحریریه زندگی آنلاین : در ایام نوروز که زمان بیشتری را با همسرتان هستید از ایجاد اختلافات مختلف جلوگیری کنید یا اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنید تا از لحظات خوش این ایام با همسر خود لذت ببرید . تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای صمیمی شدن با همسر و نزدیک شدن عاطفی با یکدیگر است. فاطمه سادات زاهدی ، کارشناس ارشد مشاوره ، خبرگزاری دانا ؛ در ایام نوروز که زمان بیشتری را با همسرتان هستید از ایجاد اختلافات مختلف جلوگیری کنید یا اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنید تا از لحظات خوش این ایام با همسر خود لذت ببرید . تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای صمیمی شدن با همسر و نزدیک شدن عاطفی با یکدیگر است. در زمان تعطیلات نوروزی که فارغ از مشکلات کاری هستید و زمان زیادی برای باهم بودن دارید ، می توانید با یکدیگر گفتگوهای صمیمانه داشته باشید و به هم نزدیک شوید.

بیشتربخوانید:

احساس خوشبختی ژنتیکی است یا اکتسابی؟

 

 

 

 

مهم ترین نکات افزایش صمیمت زوجین

گفتگو: گفتگو بهترین راه و مهمترین راه برای برقراری ارتباط بین تمام افراد است. بیشتر مشاجرات خانوادگی به دلیل همین عدم آگاهی زوجین از داشتن یک گفتگوی خوب می‌باشد. برای داشتن یک گفتگوی مؤثر توجه به نکاتی همچون: انتخاب زمان مناسب برای گفتگو، صحبت کردن به صورت نوبت به نوبت، جلوگیری از خشم در زمان گفتگو، استفاده نکردن از نقاط ضعف یکدیگر، عدم قضاوت و پیش داوری در زمان گفتگو، پذیرش و بیان احساسات درونی، ضروری است.

مشورت: یکی دیگر از راه‌های افزایش صمیمیت در بین زوجین مشورت کردن درباره تمامی مسائل زندگی با یکدیگر می‌باشد. نقش مشورت کردن در زندگی زناشویی بسیار با اهمیت است و همچنین نشان ارزشمندی زوجین برای یکدیگر است.

توجه کردن: بسیاری از طلاق های عاطفی به دلیل عدم توجه مناسب زوجین نسبت به یکدیگر ایجاد می‌شود. بسیاری از زوجین تصور می‌کنند همین که نیازهای همسر خود را برآورده می‌کنند کافی می‌باشد.

احترام: هیچ دو نفری باطناً یکسان فکر نمی‌کنند و خواسته‌های کاملاً یکسانی ندارند، اما احترام گذاشتن به خواسته‌های یکدیگر نه تنها باعث ایجاد حس محبت و صمیمیت در بین زوجین می‌گردد بلکه حس قدردانی را نیز در آنها ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

 

 

 

انجام کارهای دو نفره: مشغله‌های اجتماعی و رفع نیازهای اقتصادی باعث شده تا بین بسیاری از زوجین فاصله ایجاد گردد و آنها نتوانند زمان مناسبی برای با هم بودن اختصاص دهند. زن و مردی که هر دو شاغل هستند و زوجینی که دارای فرزند می‌باشند معمولاً پس از مدتی فراموش می‌کنند که نیازمند فضای خصوصی برای خود و همسرشان می‌باشند و عدم وجود این فضای خصوصی به مرور باعث کاهش صمیمیت در بین آنها می‌شود. زوجین می‌توانند لیستی از فعالیت‌های خوشایند خود تهیه کرده و زمانی را برای انجام فعالیت‌هایی که برای هر دو نفر خوشایند می‌باشد اختصاص دهند، انجام این فعالیت‌های مشترک باعث افزایش صمیمیت دربین زوجین می‌شود. این برنامه‌ریزی باعث می‌شود تا زوجین زمانی را به دور از مشغله‌های اجتماعی و خانوادگی، تنها به یکدیگر اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟

رمزو رازهای زندگی زناشویی موفق

 

 

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط زناشویی، همسرداری، تعطیلات نوروزی، عید نوروز، روابط جنسی، روابط عاطفی، صمیمیت تعداد بازديد: 99 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز