Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 19:43

14
دی
مشكلات جنسی بیشترین عامل طلاق - بخش اول

مشكلات جنسی بیشترین عامل طلاق - بخش اول

اختلالات شخصیتی از جمله صفاتی مانند ناسازگاری غیرقابل انعطاف هستند و شخص را از عملكرد درست در جامعه باز می‌دارند و رفتار شخص غالبا در روابط اجتماعی باعث اختلالات می‌شود.

تحریریه پزشك امروز

 

 

مدیر بخش روانپزشكی سازمان پزشكی قانونی كشور نبود مهارت‌های زندگی سالم زناشویی، مصرف روانگردان‌ها و افزایش طلاق را چالش‌های خانواده‌های ایرانی عنوان كرد و گفت: 60 درصد طلاقها در ایران به علت مشكلات جنسی است. دكتر مهدی صابری در نشست بررسی وضعیت خانواده در ایران و جهان كه در مركز سازمان ملل در تهران برگزار شد، اظهار داشت: یكی از موضوعاتی كه باعث تضعیف خانواده می‌شود مسئله جدایی است و در حال حاضر طلاق در ایران بر این اساس رو به افزایش است و این معضل یعنی طلاق توافقی در حال حاضر با یك بحران در كشور رو به روست.

وی به آمار طلاق كه نشان دهنده توافقی بودن82 درصد طلاق‌ها بوده است اشاره كرد و گفت:‌ خانواده‌ها باید با فراگیری آموزش‌های مختلف و بالا بردن صبر و تحمل خود زمینه طلاق را كاهش دهند. دكتر صابری ادامه داد: بر اساس گزارش‌های بیشتر طلاق‌های توافقی بین زوجین پس از مدتی با توافق زوجین به كانون خانواده برمی‌گردند ولی در این راستا حرمت‌ها كه باید در بین خانواده نهادینه شود شكسته می‌شود. وی افزود: طلاق توافقی در بسیاری از كشورها رایج و قانونی است ولی این طلاق‌ها پس از مشاوره‌های بسیاری صورت می‌پذیرد.

عدم تفاهم در بین زوجین منشأ روانی دارد

دكتر صابری با بیان اینكه عدم سازگاری و تفاهم در اكثر دادخواست‌های طلاق دیده می‌شود كه این مسئله یك اختلال روانی است كه منشأ آن اضطراب، افسردگی و هیجانات است، تصریح كرد: این مسئله یعنی عدم سازگاری و تفاهم كه منشأ روانی دارد به هیچ‌وجه ادله محكمی برای طلاق به حساب نمی‌آید. وی ادامه داد: تفاهم به معنای درك كردن زوجین در اختلافات است و در این راستا كارشناسان نیز مهمترین دلایل طلاق را بیكاری، صبر، اعتیاد، مهاجرت، ازدواج‌های اجباری و عدم ارتباطات خوب جنسی عنوان می‌كنند.

صابری بیان داشت: اختلالات روانی، مصرف مواد روانگردان، نبود آموزش‌ برای خانواده‌ها، مشكلات اقتصادی، خشونت خانگی و روابط خارج از زندگی زناشویی از اهمیت ویژه‌ای در ارتباطات بین زوجین و خانواده برخوردار است. مدیر بخش روانپزشكی سازمان پزشكی قانونی كشور اظهار داشت: نبود مهارت زناشویی در كشور بیداد می‌كند به طور مثال دختر 12 ساله را به سازمان پزشكی قانونی آورده بودند تا گواهی رشد برای وی دریافت كنند تا این كودك بتواند ازدواج كند در حالی كه این سؤال پیش می‌آید این كودك در این سن چگونه می‌تواند ازدواج كند و این مسائل بیشتر در زمینه عدم مهارت‌های زناشویی در خانواده می‌تواند در آینده باعث مشكلات عدیده‌ای شود.

روابط خارج از عرف زناشویی از جمله اختلالات روانی است

دكتر صابری ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت پذیرفته اكثر روابط زناشویی ناسالم منشأ روانی دارد زیرا این افراد از مشكلات افسردگی رنج می‌برند و خود را فریب می‌دهند كه به اصطلاح شاد هستند. و در این راستا مسلماً زن افسرده برای رهایی از افسردگی از خانه فرار می‌كند و به دامن افراد بیگانه می‌شتابد.

وی افزود:‌ اختلالات شخصیتی از جمله صفاتی مانند ناسازگاری غیرقابل انعطاف هستند و شخص را از عملكرد درست در جامعه باز می‌دارند و رفتار شخص غالبا در روابط اجتماعی باعث اختلالات می‌شود. وی گفت: افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی برای خود هیچ‌گونه علائمی را در نظر نمی‌گیرند و از این بابت هیچ‌ ناراحت نیستند و این مسئله بزرگترین چالش اخلاقی و رفتاری این افراد به حساب می‌آید.

اختلالات شخصیت پارانوئید در ایران زیاد است

دكتر صابری با بیان اینكه اختلالات شخصیتی پارانوئید در جامعه ما بسیار بیشتر از جوامع دیگر است، یا در طول تاریخ به دلیل حملات بسیار از نظر تاریخی مردم همیشه از یك روند عدم اطمینان در شخصیت برخوردارند گفت: در این راستا خانواده‌ها نیز در پرورش كودكان خود و در تربیت آنان عدم اطمینان به دیگران را القاء می‌كنند كه این مسئله در ایجاد شخصیتی پارانوئیدی بسیار تأثیرگذار است.

صابری افزود: شخص پارانوئیدی در اعتماد به دیگران تردید دارد و بدون دلیل كافی به مردم ظنین می‌شود زیرا می‌ترسند دیگران از آنان سوء استفاده كنند یا فریبشان دهند. یا مورد تحقیر، اهانت و بی‌اعتنایی قرار گیرند و آنان نیز این مسائل را به راحتی می‌بخشند.

60 درصد طلاق‌ها به علت مشكلات و اختلالات جنسی است

مدیر بخش روانپزشكی سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به اینكه 50 تا 60 درصد طلاق‌ها به علت مشكلات و اختلالات جنسی است،‌ گفت:‌ در حال حاضر برای حل این مشكل بزرگ اجتماعی هیچ برنامه و هیچ سازمانی مسئولیت در كشور ایفا نمی‌كند. صابری ادامه داد: یكی از اهداف ازدواج پاسخگویی به نیازهای جنسی است و در این راستا فردی كه به دلایل گوناگون دچار سردمزاجی است دچار مشكلات عدیده‌ای می‌شود كه بیشتر این سردمزاجی‌ها نیز جنبه روانی دارد...

 

برای خواندن بخش دوم - مشكلات جنسی بیشترین عامل طلاق - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: طلاق و جدایی، افزایش میل جنسی، مشکلات زناشویی، مشکلات جنسی، مشکلات جنسی و طلاق تعداد بازديد: 1521 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز