Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 06:05

16
مرداد
عشق حادثه نیست (1)

عشق حادثه نیست (1)

بخش اول- همسرداری مهارتی است كه زوجین با شناخت خصوصیات اخلاقی یكدیگر مانند حساسیت‌ها، توانمندی‌ها و تفاوت‌های اخلاقی می‌توانند به نیازهای طرف مقابل پاسخ دهند.

تحریریه زنگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

همسرداری مهارتی است كه زوجین با شناخت خصوصیات اخلاقی یكدیگر مانند حساسیت‌ها، توانمندی‌ها و تفاوت‌های اخلاقی می‌توانند به نیازهای طرف مقابل پاسخ دهند، طوری كه هر دو احساس رضایت خاطر نموده و به آرامش نسبی دست یابند و این موفقیت زمانی اتفاق می‌افتد كه به كلیدهای برقراری ارتباط با همسر خود توجه كنید.

در ادامه مطلب كلیدهای برقراری ارتباط صحیح را به بانوان ارائه می‌نماییم و امیدواریم با بكارگیری آنها حالاتی نظیر امنیت، آرامش، دوستی و صمیمیت متقابل در زندگی ‌زوجین برقرار شود.

سعی كنید جذاب باشید

 زنانه رفتار كنید؛ با تمام دلسوزی‌ها، مهربانی‌ها و شفقت‌های مخصوص این جنس، مردها نمی‌خواهند كه همسرشان با آنها رفتار مردانه‌ای داشته باشد.  جذاب لباس بپوشید. اگر خانه‌دار هستید، تمام طول روز را با لباس خواب خود سپری نكنید.  زیبا لبخند بزنید. 

به فكر تناسب اندام خود باشید تا برای فرزندان‌تان نیز مادر سالم‌تری باشید.  حالت‌ها و عادات ناخوشایند را در خود از بین ببرید؛ مثلا خیلی بلند نخندید، بلند حرف نزنید مثل فیل راه نروید و آه و ناله نكنید.

 موهای خود را شانه بزنید و هر روز چند بار این كار را انجام دهید. 

 جذاب به نظر برسید و از او دلربایی كنید.   مواظب پوست خود باشید؛ به خصوص پوست صورت. صورت شما مركز اصلی توجه است.

از همسرتان قدردانی كنید

  به تمام حق و حقوق هم احترام بگذارید.  وقتی همسرتان به خانه می‌آید، دوان دوان به استقبالش بروید، به او لبخند بزنید و به گرمی از او استقبال كنید.   طوری رفتار كنید كه او باور كند از نظر زیبایی، هوش و ... مقبول و دلخواه شماست. اعتماد به نفس او را تقویت كنید. 

به او بگویید كه بهترین همسر دنیاست.  با خانواده‌اش ارتباط تلفنی برقرار كنید.  با صداقت از او به خاطر اینكه شما را حمایت مالی می‌كند، تشكر كنید؛ هر چند كه این كار وظیفه‌اش است. به خاطر داشته باشید كه همسرتان نیز احساس دارد؛ بنابراین به احساساتش توجه كنید.  پختن غذاهای مورد علاقه‌اش را یاد بگیرید. همیشه او را مطمئن كنید كه چیزی برای شام در خانه هست.

 به سرگرمی‌های او علاقه نشان دهید.  به همسرتان بگویید كه چقدر دوستش دارید.  بگذارید او بداند به خاطر زحماتی كه می‌كشد،  قدر دانش هستید. به این ترتیب او با روحیه بهتری به محل كارش می‌رود.

این كارها را انجام ندهید

  به محض ورود همسرتان به خانه، با انواع مشكلات به استقبال او نروید. بگذارید كمی خستگی در كند.   هرگز از او نپرسید به چه چیزی فكر می‌كند؟  از غرولند كردن، به خصوص نق زدن‌های بی‌دلیل خودداری كنید.  راجع به همسرتان با هر كسی كه برخورد می‌كنید، حرف نزنید. برای حل مشكلات و مسائل مربوط به زناشویی خود بهتر است از مشاور كمك بگیرید. 

هرگز به او نگویید «داری منو عصبانی می‌كنی» یا «این كارت اعصابم را خرد می‌كند.» خشم، عصبانیت و ناراحتی خود را به شكل عملی نشان دهید، نه با كلام.  اگر همسرتان در انجام كاری ناتوان‌تر از شماست و شما بسیار بهتر از او می‌توانید آن كار را انجام دهید، از انجام آن در كنار او خودداری كنید. 

سعی كنید به خاطر چیزهای كوچك و كم‌اهمیت عصبانی نشوید.  هرگز از او پیش دوستان و نزدیكان‌تان بدگویی نكنید. روزی كه آنها دیگر با شما موافق نباشند، بابت این مساله تاوان سنگینی پرداخت خواهید كرد.  بدون هماهنگی با همسرتان خانه را برای ساعت‌های طولانی ترك نكنید. 

وقتی كه خواب آلوده و خسته است راجع به چیزهای بسیار مهم با او حرف نزنید. بحث‌های حقیقی را به زمان مناسب‌تری موكول كنید.  سعی كنید بیش از حد به خرید نروید و بخشی از پول‌های‌تان را پس‌انداز كنید.  اگر از روابط زناشویی خود با همسرتان راضی نیستید، این موضوع را با او در میان بگذارید.

اجازه ندهید مسائل كوچك با گذشت زمان بزرگ‌تر، حادتر و لاینحل‌تر شوند.  هرگز همسر خود را با سایر مردها و همسران دوستان خود مقایسه نكنید. این كار بسیار مخرب است و زندگی مشترك‌تان را ویران می‌كند...

 

 

برای خواندن بخش دوم- عشق حادثه نیست- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آرامش، همسرداری، عصبانیت، جذابیت، تفاوت های اخلاقی، کلیدهای برقراری ارتباط تعداد بازديد: 713 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز