Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:22

16
مرداد
عشق حادثه نیست (2)

عشق حادثه نیست (2)

بخش دوم- همسرداری مهارتی است كه زوجین با شناخت خصوصیات اخلاقی یكدیگر مانند حساسیت‌ها، توانمندی‌ها و تفاوت‌های اخلاقی می‌توانند به نیازهای طرف مقابل پاسخ دهند.

 

منطقی و عاطفی باشید

 خانه را تمیز نگاه دارید؛ دست‌‌كم در حدی كه او انتظار دارد.  گاهی اوقات كارهای بسیار ساده خانه را به او بدهید كه انجام دهد و سپس به خاطر آن از او تشكر كنید. این كار او را تشویق می‌كند تا در انجام كارها و كمك به شما مصمم‌تر شود.  وقتی كه در حال صحبت راجع به موضوعی خسته‌كننده با شماست، به حرف‌هایش گوش دهید و یا لااقل وانمود كنید كه كاملا گوش می‌دهید.

گاهی اوقات با پرسیدن یك سوال، علاقه خود را به شنیدن ادامه حرف‌هایش نشان دهید. اگر سرحال نباشد، به او فرصت دهید تا از لاك خود بیرون آید. به هنگام ناراحتی‌هایش به او امید بدهید.  اگر عصبانی شد، بگذارید با فریاد كشیدن خود را خالی كند. وقتی كه كاملا آرام گرفت، شما می‌توانید حرف‌های‌تان را به او بگویید. 

گاهی اوقات با دادن یك هدیه كوچك او را متعجب كنید. حتی اگر هدیه شما چیزی باشد كه او واقعا نیاز دارد.  در روابط خصوصی‌تان اوقات خوشی را با او سپری كنید.  گاهی اوقات یك بعدازظهر عاشقانه را بدون حضور بچه‌ها با او سپری كنید.  اگر گاهی اوقات ناهار همسرتان را شما تهیه كرده و به او می‌دهید تا در محل كارش بخورد، می‌توانید یك پیغام عاشقانه یا یك بیت شعر زیبا نیز در كنارش بگذارید.

اگر ناهار او را خودتان تهیه نمی‌كنید، چنین پیغامی را به شكلی دیگر به او برسانید؛ مثلا در جیب كت یا لباس یا در داشبورد ماشینش بگذارید.  با مادر همسرتان نیز به اندازه مادر خودتان مهربان باشید.

به فكر شادی همسرتان باشید

 اجازه دهید گاهی اوقات بدون احساس شرمندگی یا عذاب وجدان با دوستانش خوش‌ بگذارند؛ به خصوص اگر دوستانش مردان خوبی باشند.  هر خواسته‌ای كه از او دارید، بدون رودربایستی به او بگویید و صبر نكنید او خواسته‌های شما را حدس بزند. باید تمرین كنید روابط عاطفی خوبی با هم داشته باشید.  با هم شوخی كنید.

اگر ذاتا شوخ‌طبع نیستید، از برخی كتاب‌ها و اینترنت استفاده كنید و تعدادی جوك با مزه یاد بگیرید.  از زمان عاقلانه استفاده كنید. اگر خانه‌دار هستید، سعی كنید همواره روابط اجتماعی و فعال خود را حفظ كنید. این كار باعث شادی شما می‌شود و این شادی به همسرتان نیز انتقال می‌یابد. 

تمام این كارها را بدون هیچ‌گونه انتظار چشم‌داشتی انجام دهید تا از نتایج آن در زندگی بهره‌‌مند شوید.  زن و شوهر باید بسیار منطقی و معقول راجع به آنچه دوست دارند و آنچه كه دوست ندارند، راجع به خواسته‌هایشان و بسیاری چیزهای دیگر با هم صحبت كنند. طوری با او حرف نزنید كه گویی نوكر و خدمتكار شماست! 

گاهی اوقات با همسرتان یك مسابقه بگذارید و طوری وانمود كنید كه او پیروز است؛ حتی اگر حقیقتا هم این‌گونه نباشد.  لباس‌هایش را مرتب بشویید و اتو كنید تا همیشه با طراوت و تمیز به نظر برسد.  او را تشویق به انجام كارهای خوب كنید.

عجله نكنید و صبر داشته باشید

 از خدا بخواهید كه به شما قدرت بیشتری بدهد و پایه‌های عشق و زندگی‌تان را تقویت كند. از او بخواهید كه احساس بین شما و همسرتان را روز به روز افزایش دهد.  با آنچه كه دارید، خوشبختی را حس كنید. هیچ‌كس و هیچ وضعیتی مطلق نیست. اگر در پی كمال هستید، باید صبور باشید. 

به خدا توكل كنید، خدا را دوست داشته باشید و رابطه خود را با خدا بهتر و عاشقانه‌تر كنید و به خاطر داشته باشید كه خدا نیز شما را دوست دارد. وقتی خدا شما را دوست بدارد، تمام كائنات شما را دوست خواهند داشت.  ناملایمات را صبورانه‌تر تحمل كنید و بی‌تابی نكنید. به نیازهای همسرتان توجه كنید. یكدندگی و لجبازی نكنید و بالاخره طوری رفتار كنید كه گویی همسرتان یك سوپرمن واقعی است.

 

 

برای خواندن بخش اول- عشق حادثه نیست- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: صبور باشید، منطقی باشید، عاطفی باشید، شادی همسرتان، عاشقانه ها، بی تابی، یکدندگی، لجبازی تعداد بازديد: 639 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز