Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:09

25
شهریور
ترفندهایی جالب برای داشتن گیاهانی زیبا با برگ های پهن

ترفندهایی جالب برای داشتن گیاهانی زیبا با برگ های پهن

بعضی گیاهان مانند آگلونما و قاشقی رطوبت متوسطی می‌خواهند و بعضی گیاهان مانند سانسوریا و گیاه یشم به رطوبت نیازی ندارند. باید با توجه به نیاز گیاه خود از طریق بخور سرد، غبار پاشی یا جزیره رطوبت گیاه خود را تامین کنید

بعضی گیاهان مانند آگلونما و قاشقی رطوبت متوسطی می‌خواهند و بعضی گیاهان مانند سانسوریا و گیاه یشم به رطوبت نیازی ندارند. باید با توجه به نیاز گیاه خود از طریق بخور سرد، غبار پاشی یا جزیره رطوبت گیاه خود را تامین کنید، در این صورت گیاه شما برگ‌های پهنی خواهد داشت.
 

بیشتر شما برای داشتن فضایی دلپذیر و با طراوت در خانه یا محل کار خود، از گیاهان آپارتمانی نگهداری می‌کنید. یکی از نگرانی‌های مهم برای کسانی که از گیاهی نگهداری می‌کنند، پهن بودن و با طروات بودن گیاهان است. در ادامه به دو نکته مهم، اما ساده برای پهن شده گیاهان آپارتمانی‌تان می‌پردازیم.

۱- رطوبت

 یکی از عواملی که شاید در نگهداری گیاهان کمتر به آن توجه می‌کنیم، میزان رطوبت مورد نیاز گیاه است. نیاز گیاهان آپارتمانی به رطوبت کاملا متفاوت است. بعضی گیاهان مانند بنجامین، سرخس، بابا آدم، کروتون، مارانتا، پتوس و درخت پول، به رطوبت عالی و ۹۰ درصدی نیاز دارند.

 

بعضی گیاهان مانند آگلونما و قاشقی رطوبت متوسطی می‌خواهند و بعضی گیاهان مانند سانسوریا و گیاه یشم به رطوبت نیازی ندارند.

شما باید با توجه به نیاز گیاه خود از طریق بخور سرد، غبار پاشی یا جزیره رطوبت گیاه خود را تامین کنید، در این صورت گیاه شما برگ‌های پهنی خواهد داشت.

بیشتربخوانید:

روش های نگهداری و تکثیر گیاه حسن یوسف

 

 

 

۲. نور

عامل مهم دیگر، دریافت نور با کیفیت است. اگر در منزل یا محل کار شما پنجره‌های پرنوری وجود دارد، شما یکی از شانس‌های مهم داشتن گیاهانی با برگ پهن را دارید. اگر گیاه آپارتمانی شما نور مورد نظر خود را به صورت روزانه و با کیفیت دریافت کند، حتما برگ‌های پهنی خواهد داشت.

توجه کنید گیاهان مقاوم به کم‌نوری مانند سانسوریا و زاموفیلیا در کم‌نوری زنده می‌مانند، اما نباید از آن‌ها توقع رشد یا داشتن برگ‌های با کیفیت و پهن داشته باشید.

بهترین کار این است که قبل از خرید گیاه با توجه به نور محیط گیاه را انتخاب کنید تا در ادامه برای نگه داری آن دچار مشکل نشوید.

نکته:

توجه کنید که هر چه گیاه بالغ‌تر شود و سن بیشتری داشته باشد، برگ‌های جدید بزرگتر و پهن‌تر می‌شوند.

گیاه شما نباید در نزدیکی سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی قرار بگیرد. اگر گیاه را در مسیر باد کولر قرار دهید، جریان هوا باعث پیچ خوردن برگ‌ها می‌شود.

انتخاب یک خاک مغذی به ریشه‌ها امکان جذب بیشتری از عناصر غذایی را می‌دهد که این خود تأثیر مستقیم بر رشد و درشت شدن برگ‌های تولید شده دارد.

برای تولید برگ سالم با سایز مناسب نیاز به کوددهی و تغذیه منظم است.

 بیشتر بخوانید:

برچسب ها: گیاهان آپارتمانی، کاکتوس، گل و گیاه، نگهداری گل و گیاه تعداد بازديد: 64 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز