Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:08

25
آذر
از نگهداری این گل در منزل خودداری کنید

از نگهداری این گل در منزل خودداری کنید

 باید قبل از خرید و نگهداری از سنبل آبی، اطلاعات کافی را در مورد سرطان زا بودن یا نبودن آن به دست بیاورید.

به گفته محققان سنبل آبی می تواند سرطان زا باشد. به همین جهت توصیه می‌شود که به هیچ عنوان از این گیاه در مناطق و مکان‌های سربسته نگهداری نشود. امروزه بسیاری از افراد بدون توجه به این امر، اقدام به نگهداری از سنبل آبی در آپارتمان‌های خود می کنند و این امر سبب شده است که اهالی منزل با مشکلات بسیار زیاد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بیماری‌های خطرناکی مواجه شوند. به همین جهت توصیه می‌شود که خطر سرطان زایی سنبل‌های آبی را جدی گرفته و از نگهداری این گونه گیاهی در منزل خود به شدت خودداری کنید. امروزه بسیاری از افراد علاقه مندی بسیار زیادی برای نگهداری و پرورش انواع بسیار مختلفی از گیاهان و گل‌ها از خود نشان می‌دهند که همین امر نیز سبب شده است به تعداد گل فروشی‌های موجود در سطح کشور افزوده شده و افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

یکی از بی نظیرترین و پرطرفدارترین این گیاهان، سنبل‌های آبی هستند که با داشتن زیبایی و جذابیت بی نظیر خود امروزه به یکی از پرفروش‌ترین گل‌های خانگی تبدیل شده اند بدون آن که از تاثیرات منفی آن باخبر باشند. سنبل آبی یک گیاه آبزی بوده و زیستگاه اصلی آن نیز در مناطق گرمسیری است که شما می‌توانید انبوه بسیار فراوان این گیاه بی نظیر را در جنگل آمازون و آمریکای جنوبی مشاهده کنید. از ویژگی‌های سنبل آبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگ‌های بسیار گسترده و ضخیم دارد.
شکل برگ‌ها مانند تخم مرغ است.
۱ متر بالاتر از سطح آب می‌تواند رشد کند.
یکی از گونه‌های مهاجم است.
در سطح آب شناور است.

در ادامه مطلب سعی بر آن داریم تا در مورد روش نگهداری و سرطانی بودن این گیاه توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

بیشتربخوانید:

آشنایی با گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

 

 

 

روش نگهداری سنبل آبی

بسیاری از افراد از گل سنبل به عنوان گل تزیینی یاد می‌کنند و علاقه مندی شدیدی را برای نگهداری از این گل از خود نشان می‌دهند. اگر شما نیز به گیاه سنبل علاقه‌مند هستید، می‌توانید این گل را تحت شرایط بسیار خاصی پرورش دهید که از مهم‌ترین این شرایط می‌توان به هوای آزاد و نور متوسط اشاره کرد.

همچنین دمای محیط اطراف این گل نباید بیش از حد سرد باشد تا این که بتواند گل داده و زندگی خود را ادامه دهد. امروزه بسیاری از کشورها استفاده از گل سنبل را در مخازن تولید انرژی به کار می‌گیرند که نتیجه فوق العاده‌ای را دارد. شما می‌توانید از این گل بی نظیر در حوض حیاط خود نیز استفاده کنید که البته نگهداری آن فقط محدود به چند ماه از سال خواهد شد و با تغییرات شرایط آب و هوایی باید مکان گل را تغییر داد. گل سنبل را نباید در محیط‌های بسته و در داخل منزل یا محل کار مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که تحقیقات بسیاری در مورد سرطان زایی سنبل آبی انجام شده و همه این تحقیقات نیز با نتیجه مشابه به اتمام رسیده اند و اثبات شده است که این گل بسیار سرطان زا بوده و نگهداری آن در گلخانه‌های منزل و آپارتمان می‌تواند سلامتی افراد به خصوص کودکان را مورد تهدید قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

10دلیل خراب شدن کاکتوس ها

مراقب باشید؛ این گیاه زیبا سرطان زاست/ از نگهداری این گل در منزل خودداری کنید

سنبل آبی سرطان زا است

گل سنبل قدرت بسیار بالایی را در پالایش هوای اطراف خود داشته و انواع عناصر سرطان زا از جمله جیوه و سرب را تولید و در هوا پخش می‌کند که استشمام این عناصر می‌تواند تحریک کننده سلول‌های سرطانی بوده و مشکلات و آسیب‌های جدی را بر بدن وارد کند. رشد این گل بر روی آب‌های سطح آزاد می‌تواند مشکلات بسیار فراوانی را برای آبزیان به وجود بیاورد و مانع از رسیدن اکسیژن و نور خورشید به آبزیان خواهد شد.

وزارت بهداشت نیز هشدارهای بسیار جدی را در مورد سنبل‌های آبی در سال‌های اخیر از طریق رسانه‌های مختلف صادر کرده است که شما هم باید به این موضوع اهمیت بسیار ویژه‌ای را داده و هشدارهای موجود در این زمینه را جدی بگیرید. اگر در منزل یا در محل کار خود این گل زیبا، ولی فریب دهنده را دارید؛ می‌توانید آن را هم اکنون از فضای بسته‌ خارج کرده و آن را در یک محیط آزاد و مناسب دیگر پرورش دهید؛ چرا که سلامت جسمی شما بسیار مهمتر از علاقه و زیباتر به نظر رسیدن فضا و دکوراسیون منزل و محل کار شما است.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

 

 

 

خرید سنبل آبی

در سال‌های اخیر متاسفانه شاهد افزایش فروش گل سنبل هستیم که این امر بی شک عوارض و مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشته است. بسیاری از مردم بدون آگاهی داشتن اقدام به خرید این گیاه زیبا می کنند که به همین جهت توصیه می‌شود قبل از خرید و استفاده از هر گونه گیاهی اطلاعات لازم را در این مورد به دست بیاورید تا از این طریق بتوانید گیاهان مفید را پرورش داده و از زیبایی و فواید آن‌ها بهره‌مند شوید. بی شک شما با کسب اطلاعات در حوزه‌ سنبل‌های آبی از خرید و استفاده از این محصول خودداری کرده و از سلامت خود و خانواده‌ خود را حفاظت کنید. شما می‌توانید به افرادی که بدون آگاهی از این موضوع هنوز هم اقدام به نگهداری از گل سنبل می کنند، اخطار لازم را داده و آن‌ها را در این زمینه راهنمایی کنید.

پرهیز از خرید سنبل آبی

بسیاری از گل فروشی‌ها و افراد متخصص در حوزه محیط زیست روزانه ده‌ها هشدار و اخطار را در مورد پرهیز از خرید سنبل آبی را ارائه می‌دهند که این امر سبب شده است تا بسیاری از افراد گل‌های سنبل آبی خود را به محیط خارج از فضای منزل هدایت کرده و سلامتی خود را حفظ کنند. سنبل آبی سرطان زا است؛ این اخطار را لطفا جدی بگیرید و به نزدیکان و دوستان خود نیز اعلام کنید تا از خطرات ناشی از نگهداری گل سنبل در امان باشید.

 بیشتر بخوانید:

فوت و فن‌ نگهداری از کاکتوس

سانسوریا؛ مناسب ترین گیاه آپارتمانی

 

 

 

 

برچسب ها: گیاهان، سرطان، گل و گیاه، سنبل آبی، سنبل تعداد بازديد: 169 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز