Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 08:55

19
دی
۲ روش ساده برای تهیه اکلیل خوراکی رنگی در خانه

۲ روش ساده برای تهیه اکلیل خوراکی رنگی در خانه

اکلیل خوراکی یکی از پرطرفدارترین مواد خوراکی در تزیین کیک، شیرینی و دسر‌های امروزی است. شاید تصور کنید که درست کردن آن در خانه کار سخت و دشواری باشد

اکلیل خوراکی یکی از پرطرفدارترین مواد خوراکی در تزیین کیک، شیرینی و دسر‌های امروزی است. شاید تصور کنید که درست کردن آن در خانه کار سخت و دشواری باشد، اما جالب است بدانید که نه تنها کار سختی نیست بلکه از لحاظ اقتصادی تهیه اکلیل خوراکی بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید اکلیل‌های خوراکی بازاری است.
 
مدت زمان آماده سازی تهیه مواد اکلیل خوراکی ۵-۱۰ دقیقه و مدت زمان آماده‌سازی نهایی ۱-۲ روز است.

به گزارش اکالا، مقدار مواد اعلام شده در این آموزش حدود ۲-۳ قاشق غذا خوری اکلیل به شما می‌دهد.

 درجه سختی تهیه اکلیل خوراکی در دسته بندی آسان قرار دارد.
 

مواد لازم جهت تهیه اکلیل خوراکی با پودر ژلاتین (روش اول):

پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش ۲ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی به مقدار دلخواه

طرز تهیه

در اولین مرحله پودر ژلاتین را با آب جوش درون ظرف مناسبی بریزید و با هم ترکیب کنید. ظرف را روی بخار آب به مدت ۵-۸ دقیقه قرار دهید تا پودر ژلاتین به خوبی در آب حل شود و محلولی شفاف و روشن حاصل شود.

در دومین مرحله به سراغ رنگ خوراکی‌تان روید. به مقدار دلخواه رنگ خوراکی را به موادی که در مرحله قبل تهیه کردید اضافه کنید. همه مواد را به خوبی بهم زنید تا رنگ به صورت یک‌نواخت در مواد پخش شود.

در سومین مرحله مواد اکلیل خوراکی‌تان را روی تکه‌ای پلاستیک فریزر یا طلق بریزید. با پشت قاشق به آرامی مواد را روی طلق صاف کنید تا ضخامت آن کم شود. این کار موجب می‌شود که اکلیل خوراکی شما سریع‌تر خشک شود. مواد را به همین شکل چند ساعتی در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خشک شود. ممکن است برای خشک شدن ۱ روز کامل زمان احتیاج داشته باشد.

در آخرین مرحله به سراغ پودر کردن اکلیل خوراکی تان روید. مواد را تست کنید که کامل خشک شده باشند. حال با کمک دست به قطعات کوچک‌تری تبدیلشان کنید. ورقه‌های خشک شده را درون آسیاب، میکسر یا خرد کن بریزید و به خوبی پودر کنید تا بافتی شبیه به اکلیل حاصل شود.

درجه ریز یا درشت بودن دانه‌های اکلیل خانگی شما کاملا سلیقه‌ای است. پس از آسیاب کردن مواد اکلیلی تان آن را در شیشه درب دار کوچکی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

۲ روش ساده برای تهیه اکلیل خوراکی رنگی در خانه

طرز تهیه اکلیل خوراکی خانگی با پودر نشاسته ذرت

تهیه اکلیل خوراکی با نشاسته ذرت اکلیل مات تری نسبت به روش قبل به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید دانه‌های اکلیل‌تان براق و شفاف باشد از روش اول استفاده کنید.

مواد لازم جهت تهیه اکلیل خوراکی با پودر نشاسته ذرت (روش دوم):

پودر نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری
آب ۱ پیمانه
رنگ خوراکی به مقدار دلخواه

طرز تهیه

در اولین مرحله درون تابه مناسبی پودر نشاسته ذرت را بریزید و به آن کم‌کم آب بیفزایید. ترکیب را مدام بهم زنید تا آرد نشاسته ذرت درون آب به خوبی حل شود.

حال تابه را روی حرارت کم قرار دهید و مدام بهم زنید تا ترکیب شما غلظت بگیرد. ۵-۸ دقیقه مدام محتوای درون تابه را بهم زنید تا مواد ته نگیرند و به خوبی غلیظ شود. پس از غلیظ شدن مواد تابه را از روی حرارت بردارید و به سراغ مرحله بعدی روید.

در سومین مرحله روی تکه‌ای پلاستیک یا طلق مواد را بریزید و همانند روش اول با پشت قاشق شروع به صاف کردن مواد کنید. طلق یا پلاستیک را در دمای محیط قرار دهید. ممکن است ۲-۳ روزی زمان ببرد تا مواد شما به خوبی خشک شوند.

در چهارمین مرحله پس از خشک شدن مواد آن را با کمک دست به تکه‌های کوچکتری تبدیل کنید. حال مواد را مطابق با مرحله آخر روش اول آسیاب و نگهداری کنید.

امیدواریم که شما نیز با کمک روش‌های بسیار ساده و کاربردی این مطلب از مجله آشپزی اکالا بتوانید اکلیل‌های جذاب خوراکی تان را آماده و در شیرینی و دسر‌ها از آن استفاده کنید.

برچسب ها: اکلیل تعداد بازديد: 73 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز