Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 12:55

8
مهر
طرز تهیه هات داگ با پنیر گودا

طرز تهیه هات داگ با پنیر گودا

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین فست فودها در جهان، هات داگ است. این سوسیس خوشمزه با خوراکی‌های مختلف، به خصوص پنیر، سرو می‌شود که یکی از آن‌ها پنیر گودا است.

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین فست فودها در جهان، هات داگ است. این سوسیس خوشمزه با خوراکی‌های مختلف، به خصوص پنیر، سرو می‌شود که یکی از آن‌ها پنیر گودا است. اگر دوست دارید که طرز تهیه هات داگ با پنیر گودا را آموزش ببینید، با ما همراه باشید.

هات داگ چیست؟

قبل از آن که به سراغ طرز تهیه هات داگ با پنیر گودا برویم، بیایید بررسی کنیم که هات داگ چیست و از کجا آمده است. هات داگ یکی از انواع فست فود است که از یک سوسیس کبابی یا بخارپز تهیه شده و بین نان نیمه برش داده شده قرار می‌گیرد. این نوع سوسیس ابتدا در آلمان تولید شد و سپس در آمریکا و به خصوص شهر نیویورک رواج یافت. این غذا به یک غذای خیابانی طبقه کارگر در ایالات متحده تبدیل شد که در غرفه‌ها و گاری‌ها فروخته می‌شد. این سوسیس در قرن بیستم به دیگر کشورهای جهان نیز راه یافت.

طرز تهیه هات داگ و چاشنی‌های آن در سراسر جهان متفاوت است. چاشنی‌های معمول برای هات داگ عبارتند از سس خردل، سس کچاپ، پیاز داخل سس گوجه فرنگی و سس پنیر (دیپ پنیر). سایر چاشنی‌ها عبارتند از ترشی کلم، پیاز خرد شده، هالوپینو، چیلی، پنیر رنده شده، سالاد کلم، بیکن و زیتون.

رایج‌ترین هات داگ‌ها در ایران شامل موارد زیر است:

  • هات داگ گوشت ۵۵ درصد
  • هات داگ گوشت ۷۰ درصدی
  • هات داگ گوشت دودی با گوشت ۷۰ درصدی
  • هات داگ گوشت قرمز پنیری
  • هات داگ ۸۰ درصد گوشت مرغ
  • هات داگ  ۸۰ درصد گوشت قرمز

انواع پنیر گودا برای درست کردن هات داگ با پنیر گودا

اگر دوست دارید که یک هات داگ پنیری خوشمزه میل کنید و برای این کار پنیر گودا را انتخاب کرده‌اید، بیایید نگاهی به انواع پنیر گودا بیندازیم تا برای انتخاب این پنیر، بهترین را انتخاب کنیم.

پنیر گودا طبیعی

پنیر گودا، یکی از شاهکارهای پنیرسازی هلند است و یکی از معروف‌ترین پنیرهای نیمه‌سخت دنیا محسوب می‌شود. فرایند تولید این پنیر از ابتدا تا انتها هنری است که نیازمند دقت و تخصص بالا از سوی پنیرسازان ماهر است. پنیر گودا طبیعی طی یک دوره زمانی بین ۵ تا ۷ ماه در انبار پنیر (محل نگهداری پنیرهای طبیعی)، زیر نظر افراد ماهر تولید می‌شود و می‌رسد.

پنیر گودا ورقه ای

پنیر گودا ورقه ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در ساندویچ‌ها، برگرها و انواع غذاهای فست‌فودی است. همان طور که از اسم این پنیر مشخص است، به صورت ورقه ای تولید می‌شود. اگرچه می‌توانید پنیر گودا طبیعی را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید، اما پنیر ورقه‌ای آماده نیز وجود دارد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. پنیرهای آماده به صورت پنیر پروسس (فرآوری شده) ارائه می‌شوند و طعمی دقیقاً مشابه با نوع طبیعی دارند.

پنیر دیپ گودا

پنیر دیپ گودا، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین پنیرهای فرآوری شده در دنیای غذایی است. دیپ‌های پنیر در واقع پنیرهایی به شکل مایع هستند که به عنوان چاشنی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ویژگی بارز دیپ پنیر، نقطه ذوب پایین آن است که به طور معمول در مدت زمان کوتاهی به حالت مایع در می‌آید.

پنیر دیپ گودا به عنوان یک همراه لذیذ برای خوراکی‌های مختلف مثل سیب‌زمینی سرخ‌کرده، چیپس، میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌شود. دیپ گودا بهترین انتخاب برای استفاده روی انواع ساندویچ و برگر است.

یکی از برندهایی که پنیر گودای را در هر 3 مدل و با طعم اصلی هلندی و کیفیت برتر ارائه می‌دهد، لبنیات کالین است. اگر قصد خرید پنیر گودا را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر خود را از وبسایت کالین به آدرس calindairy.com سفارش دهید و یا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه هات داگ با پنیر گودا

این ساندویچ برای 4 نفر در نظر گرفته شده است:

  • هات داگ: 4 عدد
  • کاهو: 100 گرم
  • خیارشور: 4 عدد
  • قارچ: 4 عدد
  • نان ساندویچ: 4 عدد
  • گوجه فرنگی متوسط: 2 عدد
  • روغن مایع: به اندازه کافی
  • پنیر گودا: بسته به سلیقه از بین پنیر طبیعی، ورقه‌ای و دیپ انتخاب شود.

مراحل تهیه هات داگ با پنیر گودا

  1. در مرحله اول، قارچ‌ها را کاملاً بشویید و سپس به صورت ورقه‌ای آن‌ها را خرد کنید. تابه را روی اجاق بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید و بگذارید کاملاً گرم شود. سپس قارچ‌ها را داخل تابه می‌ریزیم و زیر شعله را زیاد می‌کنیم تا قارچ‌ها سرخ شود و آب آن‌ها به خوبی گرفته شود.
  2. هات داگ‌ها را به صورت مارپیچ برش سطحی می‌زنیم. تابه دیگری را برمی‌داریم و کمی روغن داخل آن می‌ریزیم تا کاملاً داغ شود. حالا حرارت را کم می‌کنیم و هات داگ‌ها را داخل تابه قرار می‌دهیم تا سرخ شوند. همه طرف‌های هات داگ باید کاملاً سرخ شوند.
  3. بعد از سرخ شدن هات داگ‌ها، نان‌ها را از قسمت کناری برش بزنید و داخل آن‌ها را خالی کنید. کف نان را مقداری دیپ پنیر گودا بمالید.
  4. گوجه فرنگی‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و داخل نان قرار دهید.
  5. خیارشور و کاهو را هم خرد کنید و داخل نان قرار دهید.
  6. سپس هات داگ‌ها را داخل نان قرار دهید و یک ورق پنیر گودا (یا پنیر ورقه ای گودا یا یک ورقه نازک پنیر طبیعی گودا) داخل نان قرار می‌دهیم. گرمای هات داگ‌ها پنیر ورقه‌ای را ذوب خواهد کرد.

چند نکته برای طرز تهیه هات داگ با پنیر گودا

  • اگر دوست ندارید که هات داگ را سرخ کنید، می‌توانید آن‌ها را کبابی کنید.
  • اگر دوست ندارید قارچ را سرخ کنید، می‌توانید آن‌ها را به صورت آب‌پز بپزید.
  • انواع نان باگت برای طرز تهیه هات داگ با پنیر را می‌توانید امتحان کنید.

خرید انواع پنیر گودا

اگر قصد خرید پنیر گودای لذیذ و مشابه با طعم اصلی را دارید و به دنبال یک برند باکیفیت هستید، لبنیات کالین را امتحان کنید. کالین محصولات خود را در لاین‌های پنیر، کره، خامه و پودر ارائه می‌کند و بیش از 20 سال در حوزه تولید محصولات لبنی فعالیت دارد. برای خرید محصولات و پنیر گودا کالین می‌توانید به وبسایت این شرکت به آدرس calindairy.com سر بزنید یا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایندگی‌های کالین مراجعه کنید.

برچسب ها: آشپزی، پنیر گودا، پنیر آشپزی تعداد بازديد: 205 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز