Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:11

17
شهریور
از بین بردن بوی زهم گوشت با چند ترفند ساده

از بین بردن بوی زهم گوشت با چند ترفند ساده

از بین بردن بوی زهم گوشت یکی از مهم ترین اصول برای درست کردن یک غذای خوشمزه است. در ادامه راه حل های ساده ای برای از بین بردن بوی زهم گوشت به شما ازائه می دهیم

خراسان : راه حل های مناسب برای از بین بردن بوی زهم گوشت در ادامه مطالعه کنید:

برای از بین بردن بوی زهم گوشت، سطح گوشت را با آرد بپوشانید

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز روی آن را با آرد بپوشانید برای یک کیلوگرم گوشت، حدود یک مشت آرد نیاز است .بعد از یک یا دو ساعت گوشت را با آب معمولی بشویید.

مخلوط سرکه و سیر له شده برای از بین بردن بوی زهم گوشت

روی گوشت مخلوط سرکه و سیر له شده بزنید و بعد از 30 دقیقه گوشت را با آب بشویید و بپزید.

بیشتربخوانید:

چند راهکار ساده برای از بین بردن بوی زهم مرغ و بوقلمون

از بین بردن بوی زهم گوشت با چند ترفند ساده

برای از بین بردن بوی زهم، گوشت را با نمک و نشاسته مخلوط کنید

نمک و نشاسته را به مقدار یک به دو  با هم مخلوط کنید و در کمی سرکه بریزید و گوشت را داخل آن بگذارید  و به آهستگی مالش دهید تا محلول نشاسته ،نمک و سرکه به خورد آن برود آن گاه گوشت را بشویید.

استفاده از رزماری برای از بین بردن بوی زهم گوشت

زمان آشپزی با گوشت گوسفند و مرغ، می توانید چند شاخه رزماری به آن اضافه کنید تا بوی بد گوشت و مرغ گرفته شود و پس از پختن غذا  آن ها را بیرون بیاورید.
همچنین برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز، پیش از فریز کردن به مدت ۴-۳ ساعت آن را در سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده قرار دهید تا طعم دار شود، آن گاه آن را در فریزر بگذارید. برای طعم دار کردن گوشت قرمز بهتر است به جای آب‌لیمو از کیوی استفاده شود؛ کیوی سبب ترد شدن گوشت قرمز در عرض یکی دو ساعت می‌شود.

تکنیک پختن برای از بین بردن بوی زهم گوشت

یکی از عوامل اثر گذار در طعم و مزه گوشت، شیوه پخت آن است. پختن گوشت با حرارت بسیار کم و طبخ بیش از اندازه آن می‌تواند در مزه و بوی گوشت اثر منفی بگذارد.

برای سرخ کردن گوشت، اول تابه را گرم کنید، روغن را در تابه بریزید و بگذارید خوب داغ شود، آن گاه گوشت را به تابه اضافه کنید. حرارت را نه خیلی کم کنید که گوشت در روغن آب بیندازد و نه خیلی زیاد کنید که سطح بیرونی گوشت بسوزد. تکه‌های گوشت را مرتب بچرخانید که گوشت، مغز پخت شود.

یکی از روش های پختن گوشت به شیوه کبابی این است که گوشت را پیش از پخت در ترکیبی از روغن زیتون، پیاز، فلفل دلمه‌ای، لیموترش و فلفل سیاه بخوابانید و چند ساعتی در دمای ۶ تا ۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

برای طبخ گوشت، پیاز را تفت دهید، گوشت را به آن بیفزایید و بعد از تفت دادن گوشت، کمی آب به آن اضافه کنید. برای گوشت گوسفندی حدود ۳ ساعت و برای گوشت گوساله حدود ۴ ساعت صبر کنید تا به طور کامل بپزد، آن گاه ادویه‌های مد نظر را به آن بیفزایید و بگذارید قدری بجوشد تا گوشت طعم دار شود و بوی بد آن از بین برود.

برچسب ها: گوشت قرمز، گوشت، بوی زهم تعداد بازديد: 222 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز