Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:07

14
اردیبهشت
۱۰ نکته مهم برای بهتر کار کردن ماشین ظرفشویی

۱۰ نکته مهم برای بهتر کار کردن ماشین ظرفشویی

در گزارش زیر نکاتی برای بهتر کار کردن ماشین ظرفشویی را می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حتی اگر شما جزو افراد خوش‌شانسی باشید که کارتان به تعمیرگاه‌های مخصوص ماشین ظرفشویی و تعمیر آن نیافتاده باشد، قطعا از شستن ظروف سوپ، چربی ماسیده روی قابلمه و لیوان شیر، ناراضی هستید و ماشین، شستشوی دلخواه را انجام نداده است یا حداقل بوی ماشین، آزارتان می‌دهد.

نکات بهتر کار کردن ماشین ظرفشویی را بدانید.

۱ - هیچ کس دوست ندارد قبل از این که ظرف را در ماشین بگذارد، آن را آبکشی کند! این کار احمقانه به نظر می‌آید، اما برای این که ذرات غذا در فرایند شستشو دست و پاگیر نباشند، بهتر است با یک دستمال کاغذی، ظروف را از ذرات برنج و استخوان ماهی و سبزیجات سالاد تمیز کنید و سپس داخل سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید.

بیشتربخوانید:

چگونه ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیم؟

 

 ۲- ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر نکنید! شستن تعداد کمی ظرف باقی مانده با دست خیلی بهتر از این است که پس از شستشوی ماشین ظرفشویی با کلی ظرف کثیف روبرو شوید! پس ظروف را با فاصله تعریف شده و منظم داخل ماشین قرار دهید، طوری که به همه آن‌ها آب برسد.

۳- داخل سینک ظرفشویی، آب گرم را باز کنید تا هر چه سریع‌تر آب گرم به داخل ماشین ظرفشویی برسد؛ زیرا فشار آب داخل ماشین بسیار کم است و زمان گرم شدن آب به طول می‌انجامد. این کار در فصل سرما برای ظروف چرب توصیه می‌شود.

۴- انتخاب درست برنامه شستشو. شاید وسوسه‌انگیز باشد که برنامه کوتاه‌تر را انتخاب کنید که در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود، اما دقت کنید در این صورت، شستشوی دلخواهی صورت نخواهد گرفت و در نهایت، ناراضی خواهید ماند.

۵- دوباره کاری نکنید! در هنگام خرید شوینده‌های ماشین ظرفشویی دقت کنید که آیا داخل خود، قرص نمک و جلادهنده موجود دارد. پس نیاز به خرید هیچ چیز اضافه‌ای نیست، اما اگر داخل آن این مواد نبود، حتما باید مخزن نمک و جلادهنده را با میزان کافی از مواد اورجینال (اصل) پر کنید.

بیشتربخوانید:

کاربردهای جالب قرص ماشین ظرفشویی در نظافت


۶- پس از هر ۶۰ بار استفاده از ماشین ظرفشویی، باید یک جرم‌گیر مایع را به‌صورت واژگون داخل ماشین قرار دهید و خالی از ظرف با برنامه‌ای با دمای بالای ۶۰ درجه روشن کنید.

۷- گاه، توری پایین ماشین ظرفشویی را باز کنید و آن را با اسکاچ تمیز بشویید. خرده‌های غذا آن‌جا گیر می‌کند و البته اسپری‌های آب‌پاش، به این توری و فیلتر کف ماشین، دسترسی ندارند.

۸- گاه، واشر دور در و قسمت لولا را نیز تمیز کنید. یک دستمال لطیف جهت این‌کار نیاز است تا به راحتی بین در و لولا بچرخد.

۹- از سالم بودن آب‌گرم‌کن مطمئن شوید! زیرا آب گرم در شستشوی بهتر ظروف، نقش مهمی دارد.

۱۰- نمک اورجینال (اصل) تهیه کنید، زیرا سختی آب، دشمن سرسخت ظروف و ماشین ظرفشویی است.

بیشتربخوانید:

اشتباهاتی که عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کند

برچسب ها: ماشین ظرفشویی، ترفندهای خانه داری تعداد بازديد: 334 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز