Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:31

1
بهمن
انواع استیک را بشناسید

انواع استیک را بشناسید

علاوه بر راسته از گوشت‌های دیگری مثل ناحیة پهلو هم که به همان لذت ولی ارزان‌تر است می‌توان استفاده کرد. این استیک احتیاج بیشتری به جویدن دارد. معمولاً آشپزها این گوشت را ۲۴ ساعت قبل از پختن در مخلوط سرکه و ادویه می‌خوابانند تا کاملاً نرم شود.

تحریریه زندگی آنلاین : علاوه بر راسته از گوشت‌های دیگری مثل ناحیة پهلو هم که به همان لذت ولی ارزان‌تر است می‌توان استفاده کرد. این استیک احتیاج بیشتری به جویدن دارد. معمولاً آشپزها این گوشت را ۲۴ ساعت قبل از پختن در مخلوط سرکه و ادویه می‌خوابانند تا کاملاً نرم شود. این گوشت برای غذاهای فوری مناسب نیست. صبح قبل از بقیه کارهایتان، یک تکه گوشت استیکی را در یک کاسة کم عمق بیاندازید و روی آن را با سرکه بالزامیک و یا سس ایتالیایی پر کنید. گوشت را تا شب در یخچال بگذارید. سپس هر طرف گوشت استیکی را برای ۵ دقیقه بپزید و آن را به شکل ورقه‌های نازک سرو کنید. استیک اسکرت، از گوشت دنده گاو نر تهیه می‌شود. بافتی ریش ریش و مقدار نسبتاً زیادی چربی دارد. این نام از لغت فاجیتا که در زبان اسپانیایی به معنای کمربند است گرفته شده است. یک برش نازک از این گوشت دقیقاً شبیه به یک کمربند است. در مدت ۱۰ دقیقه کباب می‌شود و برای آشپزهایی که دچار کمبود وقت هستند، ایده‌آل است.

 

بیشتربخوانید:

نحوه صحیح نگهداری و فریز کردن انواع گوشت

استیک غذایی است که وقتی قصد کمی ولخرجی دارید، آن را انتخاب می‌کنید. معمولاً کمتر کسی است که بتواند در برابر رایحة گوشت سرخ شده مقاومت کند. سعی کنید استیک را در منوی غذاهای سریع و آسان خودتان وارد کنید و منتظر موقعیت‌های خاص برای درست کردن آن نباشید.

 

انتخاب گوشت استیکی

 گوشت استیکی گران‌تر از سایر قسمت‌هاست. پس سعی کنید بهترین انتخاب را انجام دهید. هنگام خرید حتماً به نکات زیر توجه کنید:

درجه‌بندی: گوشت‌های استیکی معمولاً از نظر میزان چربی موجود در آن‌ها درجه بندی می‌شوند. سه نوع از این درجه بندی‌ها عبارتند از:

ممتاز: درصد بالای چربی که باعث نرمی و آب دار شدن استیک می‌شود. مشتریان این استیک صاحبان رستوران‌ها هستند. معمولاً گران‌ترین نوع گوشت است. 

 متوسط: مقداری چربی دارد و نرم و آب دار است.

 کم چرب: یک درجه پایین‌تر از نوع متوسط است. بیشتر گوشت لخم است و بهتر است پخت آن متوسط (مدیوم) باشد و یا این که در ماهیتابه و با سس گوشت پخته شود.

درصد چربی: منظور مقدار چربی موجود در لابه‌لای عضلات گوشت است و نه چربی موجود در روی گوشت. این چربی به شکل رگه‌های منظمی در سراسر گوشت پخش است، بریدن استیک نوع ممتاز راحت‌تر از استیک بدون چربی است. هر چه درصد چربی در گوشت استیکی بالاتر باشد، به همان نسبت نرم و آب دارتر می‌شود. از نظر تغذیه، رگه‌های چربی، مقدار کالری گوشت را نشان می‌دهند که در جدول ارائه شده است.

رنگ و بافت استیک: قسمت‌های لخم گوشت قرمز و لبه‌های آن سفید و یا کرم رنگ است. رگه‌های چربی باید در زیر انگشت سفت باشند. اگر از یک استیک‌خور حرفه‌ای بپرسید که کدام نوع را بیشتر دوست دارد، دقیقاً مثل این است که از مادری بپرسید کدام بچه‌ات را بیشتر دوست داری. تمام انواع استیک‌ها خوشمزه هستند و انتخاب آن‌ها فقط بستگی به بودجه و سلیقة شما دارد. انواع گوشت‌های استیکی را در لیست زیر می‌بینید.   استیک گوشت ران: بدون استخوان و به نرمی گوشت دنده است.   استیک ماهیچه: بیضی شکل، بدون استخوان و با یک لایة ضخیم پوست که تا وسط گوشت ادامه دارد. قبل از خوردن، این لایة پوست را جدا کنید. گوشتی نرم و لذیذ است. استیک گوشت سر دست: این استیک به نام کباب لندنی هم معروف است. برای کباب شدن در فر بسیار مناسب است. هر چند گوشت نرمی است ولی قبل از پختن آن را بخوابانید (مزه‌دار کنید).    استیک پشت مازو: بسیار نرم است. بخشی از گوشت لخم گوساله که در هر ۱۰۰ گرم آن کمتر از ۱۰ گرم چربی وجود دارد. این استیک به فیله مینیون معروف است.   استیک استریپ: نوع ممتاز استیک که می‌تواند با استخوان و یا بدون استخوان باشد.   استیک راسته: راسته تکة بزرگی از گوشت است. آن را به صورت تکه‌های باریک بخرید تا بتوانید برای استرفرای از آن استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

7نوع لوبیا که جایگزینی برای گوشت است

 

100 گرم گوشت استیک گوساله

درجه                  کالری     چربی

ممتاز                  232      4/12 گرم

متوسط                222      2/11 گرم

کم‌چرب               199      5/8 گرم

برچسب ها: گوشت قرمز، آموزش آشپزی، گوشت، استیک تعداد بازديد: 291 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز