Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:06

19
مرداد
پس از ضد عفونی کردن سطوح چکار کنیم تا کرونا از بین برود؟

پس از ضد عفونی کردن سطوح چکار کنیم تا کرونا از بین برود؟

دکتر محمود خدا بنده ، فوق تخصص عفونی کودکان و دکتر روح الله شیرزادی فوق تخصص ریه اطفال با حضور در برنامه «مادر، کودک، تندرستی» از شبکه سلامت در مورد بیماری کرونا در کودکان صحبت کردند.

خبرنیوز نوشت:دکتر محمود خدا بنده ، فوق تخصص عفونی کودکان و دکتر روح الله شیرزادی فوق تخصص ریه اطفال با حضور در برنامه «مادر، کودک، تندرستی» از شبکه سلامت در مورد بیماری کرونا در کودکان صحبت کردند.

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

دکترخدابنده:

کرونا جزء ویروس هایی است که عامل سرماخوردگی داشت اما جهش هایی در آن رخ داد که کووید 19 را به وجود آورد اگر به تاریخچه قبل نگاه کنیم این ویروس شامل سه بیماری بد هست؛ سارس که درسال 2003 در چین رخ داد و حدود 800 نفر را به کام مرگ کشاند، بیماری مرس که از عربستان شروع شد و حدود 518 نفر را کشت و بیماری کووید 19 که از چین شروع  و بالغ بر نیم میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد.

تغییر ژنتیکی که در این ویروس به وجود آمد باعث تهاجمی شدن آن شد و آمار و مرگ و میر ها را بالا برد.

فرد مبتلا با عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن ویروس کرونا را به سایر افراد انتقال می دهد.

علائم بالینی بیماری کرونا در کودکان همانند بزرگسالان است و گاهی ممکن هست در کودکان سطح هوشیاری از بین برود.

 

بیشتر بخوانید:

لباسم ویروس کرونا را جذب می‌کند؟

چگونه لباس ها را از ویروس کرونا پاکسازی کنیم؟

 

 

 

50 درصد کودکان مبتلا به کرونا هیچ گونه علائمی ندارند، 45 درصد آن ها علائم در حد متوسط دارند و تنها 5 درصد کودکان علائم شدید و نیاز به بستری در بیمارستان دارند. کودکان به کرونا مبتلا می شوند اما درصد مرگ و میر در آن ها پایین است.

علائم گوارشی بیماری کرونا؛ اسهال، تهوع و استفراغ است، اگر کودکی علائم بالینی داشته باشد نیاز به تست تشخیص کرونا است اما گاهی ممکن هست تست نیز منفی شود.

افرادی که بیماری ریوی مزمن، بیماری درگیری کلیوی، درگیری مزمن کبدی دارند و کسانی که پیوند انجام داده اند نسبت به دیگران بیشتر در معرض عوارض ناشی از کووید 19 قرار می گیرند.

◊دکتر شیرزادی:

شیوع بیماری کرونا در کودکان زیر یک سال 15 درصد، کودکان یک سال تا 4 سال 10 درصد، کودکان 5 سال تا 10 سال حدود 15 درصد و در کودکان 10 سال تا 18 سال 60 درصد است.

مبتلا شدن افراد جنس مذکر 56 درصد بیشتر از جنس مونث است.

این ویروس تهاجمی است و اولین علائم آن سرفه است؛ سرفه ممکن است در افراد موجب تنگی نفس شود بر این اثر ترشح در ریه جمع و در نهایت باعث کاهش اکسیژن خون می شود در این صورت اگر لب ها تغییر رنگ دهد بسیار خطرناک است.

 

بیشتربخوانید:

وایتکس» یک ضدعفونی کننده عالی، اما خطرناک

ویروس کرونا در کودکانی که بیماری زمینه ای دارند تهاجم پیدا می کند و ممکن است نیاز به استقاده از دستگاه اکسیژن مکمل باشد.

برخی عوارض بیماری طولانی مدت است و برخی کوتاه مدت؛ عوارض طولانی مدت می تواند تنگی نفس ماندگار و.. باشد، اما آسیب به بافت ریه ها و پایین آمدن سیستم دفاعی بدن از عوارض کوتاه مدت کووید 19 هست.

تنها راه پیشگری از بیماری کرونا رعایت فاصله فیزیکی حداقل تا دو متر با سایر افراد، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست ها است.

بهترین روش شستن 20 ثانیه دست هاست اگر شست و شو امکان پذیر نیود باید از مواد ضد عفونی استفاده کرد، اسپری کردن ضد عفونی در سطوح به تنهایی باعث از بین رفتن ویروس نمی شود و باید با دستمال روی سطح کشیده شود.

 

 

برچسب ها: کرونا ویروس، ویروس کرونا، مواد ضد عفونی کننده، ضد عفونی سطوح تعداد بازديد: 413 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز