Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:24

12
بهمن
با سبک روستیک اتاق خوابی زیبا داشته باشید

با سبک روستیک اتاق خوابی زیبا داشته باشید

برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب به سبک روستیک باید به عناصری مانند تخت خواب، ساعت دیواری، قفسه، قالیچه و میزکار توجه ویژه‌ای داشته باشید. در یک اتاق خواب روستیک می‌توانید از آتش، آویز عکس و شلف استفاده کنید.

سبک معماری روستیک به سبکی گفته می‌شود که بیشتر از وسایل چوبی با الهام از خانه­‌های روستایی ایجاد شده و سادگی و بی‌­آلایشی در آن موج می‌­زند. ظاهر وسایل در این سبک به نوعی است که انگار که کم­ترین تزئین در آن‌ها به کار رفته است و بیشتر مصالح و متریال با همالن رنگ اصلی و به‌صورت خام استفاده می‌شود. بعضی از افراد با این سبک ارتباط خوبی برقرار و آن را برای اتاق خواب خود انتخاب می‌­کنند. این سبک زیبا یکی از ارزان قیمت‌ترین دکوراسیون مخصوص اتاق خواب است، زیرا با استفاده از ساده‌­ترین ابزار قابل ساخت است. اگر شما نیز به دنبال آرامش و سادگی در اتاق خواب هستید، پیشنهاد ما داشتن اتاق خواب به سبک روستیک است.

سبک روستیک دارای ویژگی­‌های مخصوص به خود است. در ادامه ویژگی­‌های اتاق خواب به سبک روستیک را مطالعه می­‌کنید:

۱. تخت خواب

برای داشتن این سبک در اتاق خواب خود احتیاج به یک عنصر مهم، مانند تخت خواب دارید. تخت خواب­‌های سبک روستیک را به راحتی نمی‌­توانید از بازار پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که ابتدا طرح مورد نظر خود را از مجله‌­های معماری و دکوراسیون انتخاب کنید و ساخت آن را به نجار نزدیک محل زندگی خود بسپارید. تخت خواب‌­ها در این سبک باید از هرگونه تزئین و آرایش به دور باشند و بیشتر رنگ طبیعی خود را حفظ می‌­کنند.

۲. ساعت دیواری

نصب ساعت دیواری چوبی در فضای  اتاق خواب با سبک روستیک یکی از الزامات جالب است. به نسبت تخت خواب با این سبک، ساعت دیواری چوبی را به راحتی می‌توان در فروشگاه‌های دکوری یافت. خودتان به راحتی می‌توانید یک ساعت با سبک روستیک برای اتاق خوابتان بسازید. رنگ ساعت نیز هرچه به رنگ‌های چوب و طبیعی نزدیک باشد، بهتر است و با سبک روستیک همخوانی دارد.

۳. قفسه

برای نگهداری وسایل و دکوری­‌های خود احتیاج به قفسه دارید. در این سبک جایگاهی برای نگهداری گل و گیاهان قرار دهید تا بیشتر سبک روستیک را در اتاق خواب خود رسمی کنید! گیاه و چوب تلفیق زیبا و بی‌­نظیر این سبک جذاب است. استفاده از قفسه‌ها برای نگهداری گل و گیاه نیز یک ایده زیباست. خوبی سبک روستیک به این است که شما خودتان بیشتر وسایل مورد نیاز این سبک را بسازید. برای مثال با کمک چند جعبه چوبی و کمی میخ خودتان می‌توانید قفسه بسازید و اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید.

۴. قالیچه

قالیچه‌­های مطابق با سبک روستیک، قالیچه‌های موجود در خانه‌­های روستایی است. بیشترین قالیچه‌های مناسب با این سبک، قالی‌هایی است که از مصالح طبیعی و بافت­دار استفاده شده است مانند کنف. البته استفاده از گلیم و فرش نیز در این سبک رایج است و با خوبی با چوب مصرف شده در دکوراسیون هماهنگ است.

۵. میزکار

اگر احتیاج به میزکار در اتاق خواب خود دارید، بهتر است زمان سفارش تخت خواب، میزکار را نیز سفارش دهید، زیرا میزکار سبک روستیک نیز به سختی در بازار مبلمان پیدا می­‌شود. البته که ساخت این میزکار چندان دشوار نیست و به راحتی می‌تواند آن را بسازید.

شما می‌توانید یک یا چند مورد از وسایل و ویژگی‌های اتاق خواب به سبک روستیک را در دکوراسیون خود جای دهید. در ادامه به سایر موارد غیر ضروری، اما جالب در سبک روستیک می­پردازیم:

۱) آویز عکس

محلی مناسب بر روی دیوار برای قرارگیری عکس‌ها و ساخت یک مجوعه عکس در سبک روستیک جایگاه ویژه­ای دارد. کمک گرفتن از چند تکه چوب و اتصال آن‌ها با مقداری کناف ایده جالبی است. با این ترفند دیوار از حالت بی روحی  و کسل خارج می­‌شود و تبدیل به یک نقطه کانونی و چشمگیر می‌شود.

۲) حضور آتش

همه ما از کنار هم قرار گرفتن چوب و شعله ­های آتش احساس خوشایندی را در خود حس می­‌کنیم. این حس گرما را در دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک از دست ندهید. اگر در اتاق شومینه دارید که بهترین اتفاق افتاده است و به راحتی شعله­ های آتش را مهمان اتاق خود کرده‌­اید، اما اگر شومینه در فضای اتاق خواب خود ندارید، کافیست با کمک چند شمع و یا فانوس شعله­‌های آتش را به دل اتاق خواب خود بیاورید. ترکیب چوب و آتش طبیعت را در فضای شما جاری می‌کند و اتاق خواب شما با سبک روستیک به معنای واقعی پدیدار گشته است.

۳) طاقچه (شلف)

با نصب تکه‌های چوب و ساخت طاقچه‌های متعدد ویژگی‌های اتاق خواب به سبک روستیک را تکمیل کنید. این طاقچه­‌ها می‌­توانند جایگاه مناسبی برای قاب عکس­‌ها و شمع­‌ها باشند. برای استفاده از سایل وسایل می‌توانید از وسایل دست ساز و آنتیک بهره بگیرید و زیبایی سبک روستیک را دوچندان کنید. در نظر داشته باشید باید در این فضا بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا بافت و رنگ مصالح به خصوص چوب به چشم بیاید.

اگر در اتاق خواب خود از چوب زیاد استفاده کرده اید، حتما رنگ سفید را چاشنی فضا قرار دهید تا فضا تنگ و خفه به نظر نرسد. برای نور پردازی فضای اتاق خواب بهتر است از نور‌های خیره‌­کنند و زننده استفاده نکنید. برای رنگ پرده حتما رنگ‌های روشن در نظر بگیرید و هماهنگی با سبک را در انتخاب طرح و رنگ پارچه و مدل آن فراموش نکنید.

 

 بیشتر بخوانید:

خرید آباژور مناسب خانه شما با چند نکته کاربردی

ایده هایی برای تزیین دیوار ساده اتاق خواب

۷ ایده خلاقانه برای داشتن یک اتاق خواب رمانتیک

۵ نکته برای چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ‌ شویی

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق خواب، زندگی آنلاین، قوانین فنگ شویی، دکوراسیون رمانتیک اتاق خواب، دکوراسیون اتاق خواب به سبک سنتی، دکوراسیون اتاق خواب مدرن، سبک روستیک، دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیک، اتاق خواب روستیک، تخت خواب روستیک، سبک معماری روستیک، دکوراسیون چوبی تعداد بازديد: 958 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز