Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:11

8
شهریور
لوازم التحریرهای خوشمزه

لوازم التحریرهای خوشمزه

یک مهمانی کوچولو قبل از باز شدن مدرسه و درست کردن لوازم التحریرهای خوشمزه، کودک تان را برای روز اول مدرسه آماده می کند. در این مقاله طرز تهیه این خوراکی های خوشمزه آورده شده است.

لوازم التحریرهای خوشمزه

مترجم: نادیا زکالوند

یک مهمانی کوچولو قبل از باز شدن مدرسه و درست کردن لوازم التحریرهای خوشمزه، کودک تان را برای روز اول مدرسه آماده می کند. در این مقاله طرز تهیه این خوراکی های خوشمزه آورده شده است.

لوازم التحریر آبنباتی

می توان با استفاده از خمیر آبنبات، لوازم التحریرهای مورد علاقه کودک تان را درست کنید.

مواد لازم:

* چند عدد کیک فنجانی تزئین شده ( طرز تهیه آن در زیر آورده شده است.)

* خمیر آبنبات ( به اندازه کافی برای درست کردن لوازم التحریر)

* ماسوره قنادی( با نوک های در اندازه های مختلف)

* مواد لازم برای تزئین کیک های فنجانی

* رنگ های خوراکی( زرد، صورتی، آبی و سبز و هر رنگ دلخواه دیگر برای مداد رنگی ها)

طرز تهیه کیک فنجانی ساده ( برای 3 عدد)

ابتدا آرد( 8 قاشق غذاخوری)، شکر( 7 قاشق غذاخوری)، وانیل(نصف قاشق چایخوری)، بیکینگ پودر(1 قاشق چایخوری) و پودر کاکائو(4 قاشق غذاخوری) را با هم مخلوط کنید. سپس دو عدد تخم مرغ به آن بیفزایید و چند قاشق غذاخوری روغن و مقداری شیر نیز به مواد اضافه کرده و به خوبی آنها را با هم مخلوط کنید. درون قالب های فنجانی را چرب کرده و مواد آماده شده را تا نصف قالب ها بریزید و درون فر با حرارت 175 درجه، به مدت 30 دقیقه قرار دهید. سپس از فر درآورده و پس از خنک شدن آن را از درون قالب ها در آورید.

طرز تهیه خمیر آبنبات

ابتدا چهار فنجان پودر شکر درون یک کاسه ریخته، سپس 4 قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و به هریک رنگ غذای دلخواه تان را بیفزایید. ( برای هر تعداد مدادرنگی و یا لوازم التحریری که می خواهید، درست کنید باید خمیر آبنبات های رنگی متفاوت و به اندازه کافی داشته باشید).

درضمن اگر نمی خواهید از رنگ غذا استفاده کنید، می توانید از عصاره وانیل برای رنگ کرم، از پودر کاکائو برای رنگ قهوه ای یا شکلاتی و از آب میوه ها برای رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و غیره استفاده کنید. البته این مواد طعم های مختلفی به آبنبات های شما می دهند(تصویر1).

 

 

اگر لوازم التحریر آبنباتی بیشتری می خواهید درست کنید، باید خمیر آبنبات به اندازه مورد نظر خودتان درست کنید.

روش ساخت لوازم التحریر آبنباتی

کتاب

مقدار کمی از خمیر آبنبات سفید رنگ استفاده کرده و آن را به شکل مربع درآورید. سپس دورادور آن را خمیر آبنبات قرمز رنگ مانند جلد کتاب قرار دهید. می توانید آن را روی کیک فنجانی که قبلا با خامه تزئین کرده اید بگذارید. همچنین با نوک چاقو، خطوطی روی آبنبات ترسیم کنید تا ورقه های یک کتاب را تداعی کند (تصویر2).

 

 

خط کش

کمی خمیر آبنبات زرد رنگ برداشته و به شکل مستطیل( به عرض و طول دلخواه، به گونه ای که شبیه یک خط کش کوچک شود) درآورید. سپس با استفاده از رنگ خوراکی مشکی( که به خامه زده اید) و ماسوره قنادی، خطوط و اعداد روی خط کش را ترسیم کنید( تصویر3).

 

 

مداد

* با استفاده از خمیر آبنبات زرد رنگ، یک شکل استوانه ای مانند مداد درست کنید. این برای قسمت بدنه مدادتان است. سپس برای قسمت پاک کن آن، از آبنبات صورتی رنگ استفاده کنید و یک تکه از خمیر سفید و خمیر مشکی رنگ هم برای نوک مداد به کار برید(تصویر4).

 

 

مداد رنگی

با استفاده از روش درست کردن مداد، مداد رنگی های تان را نیز درست کنید. می توانید از رنگ های دلخواه استفاده کنید. برای درست کردن هر مداد رنگی، از رنگ های روشن و تیره، استفاده کنید. به طور مثال اگر از رنگ آبی استفاده می کنید، بدنه مداد رنگی را آبی روشن به کار برده و سر و نوک آن را از رنگ آبی تیره استفاده کنید( تصویر5).

 

 

همکلاسی های آبنباتی

چند کیک فنجانی درست کرده و روی آنها را با استفاده از خامه و خمیر آبنبات، صورت های کودکانه ای تزئین کنید. حتی می توانید اسم هر کدام از دوستان و یا همکلاسی های کودک تان را روی آنها بنویسید( تصاویر6 و 7).

 

      
      

 

یا روی کیک های فنجانی به جای تصویر کودکانه، فقط اسم بچه ها را بنویسید و با انواع آبنبات های رنگی تزئین کنید(تصویر8).

 

کاردستی

 

دفتری از کیک

برای درست کردن دفتر می توانید از کیک های ساده آماده به شکل مستطیل استفاده کرده و روی آن را با خامه و آبنبات تزئین کنید. روی ورقه دفتر را با رنگ و طرح های مختلف آبنبات طراحی کنید(تصویر9).

 

 

منبع:

http://hoosierhomemade.com/

 

 

برچسب ها: کاردستی، لوازم التحریر، درست کردن لوازم التحریر تعداد بازديد: 1423 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز