Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 01:46

4
آذر
لوازم حمام به شكل ستاره دريايی

لوازم حمام به شكل ستاره دريايی

برخی از نقاط روی لیوان‌های برفی را به طور دلخواه یا مطابق شكل با چسب كاغذی بپوشانید.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

این ست حمام به همراه آینه زیبایی كه در شماره قبل آموزش داده شد به حمام شما زیبایی دو چندان می‌بخشد.

وسایل مورد نیاز 

 لیوان‌های شیشه‌ای برفكی

 ژل نقاشی شیشه (دو عدد تیوب فیروزه‌ای رنگ، چهار عدد تیوب یاقوتی، چهار عدد تیوب زمرد كبود)

 رنگ شیشه با پایه آب (طلایی)

 خمیر دورگیری (طلایی)

 ورقه پلاستیكی

 وازلین- الكل سفید

 چاقوی آشپزخانه یا قیچی

 نوار چسب، اسفنج یا ابر آشپزخانه

 قلم‌موی نقاشی، مداد نرم، كاغذ سفید، دستمال یا كاغذ آشپزخانه

 چسب حرارتی

 یك ظرف نسبتاً پهن و بزرگ برای تركیب رنگ‌ها

 روغن جلا

مراحل انجام كار

رنگ كردن لیوان‌ها با اسفنج 

1-‌ برخی از نقاط روی لیوان‌های برفی را به طور دلخواه یا مطابق شكل با چسب كاغذی بپوشانید برخی  از نقاط روی لیوان‌های برفی را به طور دلخواه یا مطابق شكل با چسب كاغذی بپوشانید (قسمت‌هایی كه نمی‌خواهید رنگ بزنید) سعی كنید چسب كاغذی را با پهنای متفاوت روی لیوان بچسبانید و یا اینكه از یك چسب كاغذی پهن‌تر برای برخی قسمت‌ها استفاده كنید. می‌توانید چسب‌ها را به صورت راه‌راه روی لیوان‌ها بچسبانید و دو حلقه نیز در بالا و پایین لیوان بچسبانید.

2-‌ مقداری رنگ شیشه طلایی را روی یك ظرف پهن (بشقاب پهن) ریخته و كمی آن را پخش كنید. بعد اسفنج را كمی به رنگ آغشته كنید، سعی كنید حجم رنگی كه روی اسفنج می‌نشیند، زیاد نباشد سپس با اسنفج به روی سطح لیوان‌ها ضربه بزنید تا رنگ مورد نظر (طلایی) به شكل ذرات بسیار ریز روی لیوان‌ها بنشیند و این كار را تا زمانی كه فضای بین چسب‌ها كاملاً از رنگ پوشیده شود، تكرار كنید.

3-‌ لیوان‌ها را در جایی بگذارید تا خشك شوند (حدود 24 ساعت) سپس چسب‌ها را به آرامی از روی لیوان‌ها جدا كنید به این ترتیب قسمت‌هایی كه رنگ كرده‌اید، به شكل راه‌راه خواهند شد.

نقاشی كردن با دورگیر 

1-‌ اگر لیوان‌ها، از شیشه برفكی باشند، با كمك یك مداد نرم، طرح‌های ماهی، ستاره، حلزونی و خطوط موجی‌شكل روی لیوان‌ها بكشید. (قسمت‌هایی كه با اسفنج رنگ نكرده‌اید و زیر چسب بودند)

2-‌ لیوان‌ها را روی كاغذ یا دستمال آشپزخانه گذاشته و با خمیر دورگیر طلایی طرح‌هایی را كه با مداد كشیده‌اید را مشخص كنید. ابتدا طرح‌های بالایی را كار كنید و اجازه دهید تا خمیر دورگیر خشك شود و بعد طرح‌های بعدی را كار كنید. پخش شدن دورگیر روی لیوان‌ها بستگی به رطوبت و دمای اتاق كارتان دارد. شرایط ایده‌آل برای كار هوای گرم و خشك است. تیوب حاوی خمیر دورگیر را به نرمی و آهستگی فشار دهید تا به طور یكنواخت روی لیوان‌ها بنشیند.

3-‌ اجازه دهید طرح‌هایی كه ایجاد كرده‌اید خشك شوند، سپس روی سطح كار روغن جلا بكشید تا رنگ‌ها تثبیت شوند و به هنگام شست‌وشو هیچ تغییری نكنند.

 

تعداد بازديد: 687 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز