Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:38

24
آبان
جالباسی زيبا

جالباسی زيبا

اموزش گام به گام درست کردن جالباسی

جالباسی زيبا

 

 

در مواردی خاص، نیاز به پوشیدن لباس‌های خاص و ظریف است و لباس‌های خاص و زیبا نیاز به رخت‌آویزهای خاص دارند. درست كردن این رخت‌آویز شیك به شما كمك می‌كند تا لباس‌های خاص و مورد علاقه‌تان مثل لباس عروس را از آن آویزان كنید. بهتر است كه رنگ رخت‌آویز را مناسب با رنگ مهره‌ها و منجوق‌ها و یا مناسب با رنگ لباسی كه از آن آویزان می‌شود، انتخاب كنید. ما در اینجا از مروارید‌ها، منجوق‌های اشكی شكل و مهره‌های شیشه‌ای استفاده كرده‌ایم كه همگی در كنار هم تركیب زیبایی را ایجاد می‌كنند. شما می‌توانید از طرح‌ها، شكل‌ها و رنگ‌های موردنظرتان استفاده كنید.

 

وسایل مورد نیاز

 

مداد

سنجاق (سوزن ته‌گرد)

آویز خالی

نخ

سوزن منجوق دوزی

نوار دوطرفه

روبان باریك به رنگ صورتی كمرنگ

115 سانتی‌متر

 

مراحل انجام كار

 

1-الگو را روی كاغذ با مداد بكشید و بعد كاغذ را با سوزن ته‌گرد روی جارختی محكم و سوار كنید و با یك مداد نوك تیز نقاط اصلی كار را روی رخت‌آویز مشخص كنید (اگر مداد را فشار دهید، ردِ آن روی پارچه رخت‌آویز مشخص می‌شود) نیازی نیست كه تمام طرح را عیناً روی سطح كار با مداد نشان دهید فقط باید بخش‌های كلیدی را نشان دهید.

2-سوزن را نخ كنید و سر آن را گره بزنید. مطابق شكل، مرواریدهای كوچك صورتی رنگ را به تعداد 17 عدد از سوزن رد كنید. نخ را كمی شل بگیرید تا بتوانید به مروارید‌هایی كه نخ كرده‌اید شكل و حالت ساقه طرح مورد نظر را بدهید. انتهای كار، سوزن را در پارچه فرو ببرید و یك گره كوچك بزنید. كمی فاصله درست به همان اندازه كه در طرح اصلی مشخص شده است بین مروارید‌ها ایجاد كنید و قسمت بعدی ساقه را مثل همین بخش روی كار ایجاد كنید.

3-سوزن را از زیر پارچه عبور دهید و از نقطه مورد نظر بیرون آورید تا ساقه دوم را با همان تعداد مروارید و به همان شكل ایجاد نمایید و بعد با عبور دادن نخ و سوزن از روی ساقه‌ها، مرواریدها را روی رخت‌آویز محكم كنید تا به هنگام تكان خوردن شكل و حالت ساقه‌ها تغییر نكند.

4-مروارید‌های به شكل جو را به عنوان برگ‌های كار روی ساقه‌ها بدوزید. از قسمت ابتدای ساقه‌ها شروع كنید. یعنی مروارید‌های درشت‌تر به قسمت قلاب رخت‌آویز نزدیك‌تر باشند و به همین ترتیب مرواریدهای كوچك‌تر بعد از آنها قرار بگیرند. از دو عدد مروارید بزرگ چشم‌گربه‌ای شروع كنید و بعد مروارید‌های متوسط كه شبیه دانه‌های جو هستند را بدوزید (2 عدد) و بعد از آنها نیز 3 عدد مروارید كوچك به شكل دانه‌های جو را بدوزید. در قسمت پایین ساقه‌ها، 2 عدد مروارید متوسط و 3 عدد مروارید كوچك شبیه دانه‌‌های جو را بدوزید. هر كدام از منجوق‌ها را لااقل 2 بار بدوزید تا روی كار محكم شوند. اینكار را درست با همین شكل و اندازه با ساقه‌ دیگر نیز تكرار كنید.

5-مروارید درشت سیب‌زمینی شكل را درست در وسط طرح مورد نظر و بالاترین نقطه گل مورد نظر بدوزید. وقتی كه مركز گل‌ها با این منجوق‌ها مشخص می‌شوند، اضافه كردن گلبرگ‌ها بسیار راحت‌تر می‌شود.

6-برای درست كردن گل بالایی، از سه عدد مروارید بزرگ به شكل جو استفاده كنید و آنها را به سمت پایین (زیر منجوق‌ درشت مركزی) بدوزید. در كنار آنها دو عدد مروارید با سایز متوسط همان طرح و شكل نیز اضافه كنید. این مروارید‌ها برای گل اصلی بالای كار است و برای 3 گل دیگر از 6 عدد مروارید متوسط به عنوان گلبرگ استفاده كنید و آنها را در فواصل منظم به دور مركز گل‌ها (منجوق‌های بنفش) بدوزید.

7-وقتی‌كه كار گل‌ها به اتمام رسید، می‌توانید مروارید‌های صورتی بسیار ریز را در قسمت‌های مختلف كار و یا در قسمت‌های پایانی برگ‌ها به صورت پراكنده بدوزید و بعد در نهایت مروارید‌های بسیار كوچك رنگین‌كمانی را نیز به شكل پراكنده و نامنظم روی قسمت‌های مختلف بدوزید تا كارتان كامل‌‌تر و زیباتر شود.

8- برای تكمیل كردن طرح مورد نظر، مروارید‌های قلبی شكل را در دوطرف راست و چپ گل اصلی (گل بالایی) و در قسمت پایین آخرین گل بدوزید و در قسمت انتهای هر گل از قسمت پایین، مروارید‌های برفكی و مات را بدوزید. زیر گلبر‌گ گل اول یك عدد، زیر مروارید قلبی شكل دوخته شده در پایین گل دوم و زیر گلبرگ‌ گل سوم یك عدد مروارید برفكی بدوزید.

9- یك نوار دو طرفه باریك را برش بزنید و آن را روی لبه بیرونی قسمت قلاب رخت‌آویز بپیچید. كار روبان پیچی قلاب را از قسمت سر قلاب شروع كنید و به همین شكل تا به قسمت پایانی ادامه دهید، ادامه روبان را قیچی نكنید، بلكه آن را گره پاپیونی بزنید.

10- كار خود را با ایجاد یك گره كوچك روی قلاب و با روبان به اتمام برسانید. برای اینكار می‌توانید از روبان‌های رنگی دیگر بنا به سلیقه‌تان استفاده كنید.

 

منجوق ها

 

مروارید‌های صورتی (كوچك) یك رشته

منجوق‌های چشم‌گربه‌ای درشت به رنگ آبی كمرنگ  7 عدد

منجوق‌های طرح جو كوچك آبی كمرنگ 21 عدد

منجوق‌های طرح جو متوسط آبی كمرنگ 21 عدد

مهره سیب‌زمینی شكل بنفش و بزرگ  1 عدد

مهر‌ه‌های گرد بنفش  3 عدد

منجوق‌های چشم گربه‌ای قلبی 3 عدد

قطره‌های یخی‌شكل و مات كوچك (دانه‌های برفكی و مات) 5 عدد

مهره‌های بسیار ریز رنگین كمانی 1 شیشه كوچك

برچسب ها: زندگی آنلاین، جالباسی تعداد بازديد: 1242 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز