Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 08:49

22
اسفند
جعبه خاطرات به یاد ماندنی

جعبه خاطرات به یاد ماندنی

شما لوازم و اشیای به یاد ماندنی و خاطره انگیز مربوط به روزها، ماه‌ها‌ و سال‌ها‌ی...

جعبه خاطرات به یاد ماندنی

 

 

شما لوازم و اشیای به یاد ماندنی و خاطره انگیز مربوط به روزها، ماه‌ها‌ و سال‌ها‌ی اولیه زندگی فرزندتان را کجا نگهداری می‌کنید؟ مچ‌بند بیمارستان، حلقه‌ای از موی نوزاد، عکس‌ها‌ی نوزاد، گواهی تولد، و یا دستکش‌ها‌ و لباس‌ها‌ی کوچک نوزاد. یک جعبه خاطرات بهترین پاسخ به این پرسش است. نمای بیرونی نرم با پارچه‌ها‌ی رنگی داخلی همراه می‌شود که با لوازمی نظیر آلبوم عکس و دفاتر بزرگ و کوچک تکمیل شده و امکان ثبت تمام لحظات به یاد ماندنی در هر خانواده‌ای را فراهم می‌کند.

  

 لوازم

جعبه، ماده پوشاننده چوب، کاغذ سنباده متوسط، پرایمر سفید مخصوص چوب یا سطوح مختلف، قلم مو، رنگ زرد روشن مخصوص چوب ساتن، ابزار خیاطی، یک متر پارچه صورتی با طرحی جذاب، اتوی بخار، چسب قوی، سه متر پارچه ساتن سفید، دفتر، آلبوم عکس و جعبه‌ها‌ی کوچک، 50 سانتیمتر پارچه‌ای با طرح کوچک‌تر و هماهنگ، چسب نواری دو طرفه، منگنه تفنگی.

  

 روش تهیه

1– از تمیز و خشک بودن سطح داخلی و خارجی جعبه اطمینان حاصل کنید. اگر چوب سطح بیرونی ناهموار بود، با ماده مخصوص پوشاننده چوب آن قسمت‌ها‌ را بپوشانید و پس از خشک شدن، این قسمت‌ها‌ را با کاغذ سنباده، یکدست کنید. پس از این کار، گرد و خاک جعبه را با یک دستمال نم دار پاک کنید. حال جعبه شما برای رنگ شدن آماده است.

2– برای اطمینان از نتیجه‌ای با کیفیت، باید به سطح چوب یا MDF پیش از رنگ اصلی، یک لایه پرایمر بزنید. بعد از خشک شدن پرایمر، دو الی سه لایه رنگ ساتن بزنید. پس از رنگ کردن هر لایه، اجازه دهید آن لایه کاملا خشک شود. دقت داشته باشید که لبه‌ها‌ی جعبه و در آن خوب رنگ شوند. اما درون جعبه را رنگ نکنید.

3– همانطور که رنگ در حال خشک شدن است، پارچه صورتی را در اندازه مناسب درون جعبه ببرید. یک نوار پهن برای پوشاندن اطراف جعبه ببرید. هنگام اندازه‌گیری، 5/2 سانتی متر بیشتر در نظر بگیرید تا لبه‌ها‌ی بالایی جعبه با پارچه پوشانده شوند. همچنین 5/1 سانتی‌متر اضافی نیز از کناره‌ها‌ و پایین در نظر بگیرید. حال با اندازه‌گیری کف جعبه، قسمتی از پارچه را در اندازه مناسب ببرید، با در نظر گرفتن 5/2 سانتی‌متر پارچه اضافی از هر 4 طرف.

4– پارچه‌ها‌ی آستر را به اندازه مناسب جعبه ببرید و لبه‌ها‌ی آن را به دقت تا کنید. به اطراف جعبه چسب بمالید و به آرامی پارچه را به جعبه بچسبانید. دقت داشته باشید که لبه‌ها‌ی پارچه باید نزدیک لبه‌ها‌ی جعبه قرار بگیرد. پارچه‌ها‌ را در گوشه جعبه به گونه‌ای بر روی هم قرار دهید که برآمده نشوند. اگر لازم بود تکه‌ها‌ی اضافی پارچه را ببرید. حال پارچه را به کف جعبه به کمک چسب مایع بچسبانید.

5– در جعبه را نیز به همین روش بپوشانید. اما پیش از چسباندن پارچه به در، یک جیب نیز به پارچه بدوزید. برای بستن در جیب، از یک تکه روبان استفاده کنید. برای اضافه کردن لوازم جانبی به جعبه می‌توانید مجموعه‌ای از دفترها، آلبوم عکس و جعبه‌ها‌ی کوچک‌تر نیز تهیه کنید و آنها را با همان پارچه‌ای که جعبه را با آن پوشانده‌اید بپوشانید. برای چسباندن پارچه به این وسایل، از چسب نواری دو طرفه استفاده کنید. به مرور زمان، می‌توانید لوازم بیشتری به جعبه اضافه کنید.

6– نهایتاً نواری از پارچه آستری را در اندازه 6 در 12 سانتی‌متر ببرید و از آن حلقه‌ای درست کنید که با نصب آن بر در جعبه، بتوان از آن به عنوان دستگیره استفاده کرد. مقداری چسب مایع به وسط پارچه و از پشت بزنید. حال پارچه را از وسط تا کنید و کاملا به هم فشار دهید تا چسب خوب خشک شود. پس از خشک شدن چسب، دو سر پارچه را به کمک منگنه تفنگی به در جعبه منگنه کنید.

  

  نکته 

مقادیر پارچه‌ها‌ برای جعبه‌ای در ابعاد 30 در 30 در 60 سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. اگر جعبه شما کوچک‌تر یا بزرگ‌تر است، مقادیر پارچه را به تناسب نیاز خود تغییر دهید. جنس چوب جعبه نیز تفاوتی نمی‌کند؛ تخته سه لایه، چوب سخت یا MDF.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، پارچه‌ها‌ی آستر، MDF تعداد بازديد: 909 تعداد نظرات: 0

نظر شمابعد از تایید مدیر منتشر خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز