Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 27 آبان 1403 - 19:58

17
شهریور
آئودی آوانت RS4 استیشن

آئودی آوانت RS4 استیشن

آئودی نسل جدید مدل آوانت خود را که می‌توان هم خودرویی اسپرت و هم...

آئودی نسل جدید مدل آوانت خود را که می‌توان هم خودرویی اسپرت و هم خانواده دانست، معرفی کرده است. آوانت 2012 از لحاظ قوای محرکه و همچنین راحتی و فرمانپذیری بسیار قوی است. در ادامه به شرح خصوصیات این خودرو می‌پردازیم.

طراحی خارجی
آئودی همیشه سعی کرده است که در طراحی خودروهایش کمی فراتر از طرح‌های معمول برود. برای مثال مدل RS2 دهه نود برای بسیاری از طرفداران آئودی چیزی فراتر از یک خودروی استیشن است و خصوصیات منحصر بفردی داشته که در نسل جدید آئودی RS4 ظهور کرده است. البته علی رغم نسل‌های قبل آئودی آوانت، این نسل از این مدل تنها بصورت استیشن طراحی و عرضه می‌شود و نوع سدان آن موجود نیست. زیرا معتقد است که بسیاری از مشتریان آئودی آوانت سدان به آئودی RS5 کوپه روی آورده‌اند و از نوع استیشن این مدل بیشتر استقبال شده است. آئودی آوانت را می‌توان نسل قوی‌تر و جسورتر آئودی A4 دانست و با نگاهی به طراحی خارجی آن می‌توانید به راحتی به خصوصیات آن پی ببرید. جلوپنجره این نسل از آوانت کمی برجسته‌تر شده که با قاب آلومینیومی و سپرهای کم ارتفاع‌تر با دریچه‌های وسیع‌تر جلوه‌ای خاص به آن داده است. در عقب خودرو نیز خصوصیات اسپرتی آن وجود دارد؛ دو لوله اگزور در دو طرف سپر عقب که دارای پخش کننده‌های هوا نیز است، خصوصیت جسورانه و اسپرتی آن را بیشتر کرده است. بعلاوه گلگیرهای برجسته و چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی آن و اسپویلر روی نمای اسپرت و زیبایی آن را تکمیل می‌کند.
طراحی داخلی
آئودی همیشه از حیث طراحی داخلی خودروهایش معروف بوده است و طراحی داخلی RS4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی داخلی اوانت به لحاظ داشتن خصوصیات اسپرتی مانند فرمان دایره‌ای و کف تخت و نشان آئودی که در سرتاسر کابین مشاهده می‌شود، متفاوت است. داشبورد خودرو بسیار زیبا و منظم طراحی و چیدمان شده است و تودوزی و روکش صندلی‌ها که از چرم آلکانترا هستند به راحتی و زیبایی آن افزوده است. کنسول میانی به ظرافت به سمت صندلی راننده متمایل شده است که کنترل ابزارهای چندرسانه‌ای آن را راحت تر می‌کند.
این ابزارها شامل سیستم کنترل هوا و تهویه، نامور ماهواره‌ای و سیستم صوتی استریو آن می‌شوند. تمامی این ابزارها از طریق یک اهرم گردان که هوشمندانه‌ترین نوع طراحی در این حوزه به شمار می‌روند، کنترل می‌شود. نشستن در این خودرو به واسطه دامنه وسیعی از ابزارها هم بر روی فرمان و هم صندلی بسیار راحت است.
کاربری
عرضه این مدل از آئودی بطور استیشن آن را یکی از کاربردی‌ترین و در حین حال قدرتمندترین استیشن‌ها در بازار کرده است. از لحاظ فضای قسمت بار در حالتی‌ که صندلی‌ها عمودی هستند حجم آن 490 لیتر و در حالتی که خوابیده هستند 1430 لیتر هستند. همچنین قسمت بار آن مجهز به چندین ریل و توری است که این تجهیزات، امکان گذاشتن اجسام شکننده را ساده می‌کند. صندلی‌های عقب به گونه‌ای تعبیه شده و قرار گرفته‌اند که فضای پای سرنشینان بسیار باز باشد. البته به دلیل سیستم انتقال نیرو که از میان خودرو می‌گذرد امکان نشستن تنها دو سرنشین در عقب خودرو وجود دارد.
سواری و فرمانپذیری
شاسی آوانت RS4 برپایه A4 قرار گرفته، اما اصلاحات و بهبودهای قابل توجهی روی آن انجام شده است. این شاسی 20 میلی‌متر پایین‌تر است و از آلومینیوم سبک در سیستم تعلیق چندجناغ آن بهره گرفته شده است. بسته انتخاب راننده آئودی(Audis Driver Select) به راننده این امکان را می‌دهد که بین حالت راحت، خودکار و پویای خودرو بسته به شرایط و وضعیت جاده و خود او انتخاب کند.
با انتخاب حالت راحت آن در اتوبان‌ها و در سرعت متعادل، همان راحتی را احساس می‌کنید که خودروهایی با قدرت کمتر به شما می‌دهند. انتخاب حالت پویا، چهره خودرو را کاملا تغییر می‌دهد. در این حالت سیستم تعلیق محکم‌تر می‌شود، عملکرد سیستم احتراق سریع‌تر، فرمانپذیری راحت و عملکرد جعبه دنده بهتر می‌شود. صدای اگزوز نیز بسیار قوی‌تر می‌شود، بویژه هنگامیکه خودرو می‌خواهد شتاب بگیرد. در حالت اسپرت و حرکت با سرعت بالا، راندن خودرو مستحکم‌تر می‌شود. این بسته شامل سیستم کنترل سواری پویا، فرمان انعطاف‌پذیرتر و اگزوزهای اسپرت و رینگ‌های آلیاژی عریض‌تر می‌شود. این حالت تنها برای حرکت در پیست‌های مسابقه و با سرعت بالا مناسب است. سیستم چهارچرخ محرک کواترو آئودی که چندین سال است با نام این برند شناخته شده است نیز در این مدل بکارگرفته شده است. سیستم انتقال نیروی این آوانت از جعبه دنده هوشمند برخوردار است. این سیستم مجهز به دیفرانسیل مرکزی است و می‌تواند گشتاور را به نسبت 40 به 60 بین جلو و عقب توزیع و تا 85 درصد نیرو را به چرخ‌های عقب یا 70 درصد نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل کند.
عملکرد
بطور خلاصه می‌توان گفت که این آئودی باعث شرمساری بسیاری از خودروهای اسپرت می‌شود. این نسل از آوانت مجهز به موتور 2/4 لیتری V8 است که می‌تواند 444 اسب بخار قدرت را در دور 8250 تولید کند. همچنین بیشینه گشتاور آن بین 4000 و 6000 ، 317 نیوتن‌متر است. شتاب صفر تا 100 این خودرو کمتر از 5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بسته اسپرت آن می‌تواند خودرو را به 280 کیلومتر بر ساعت برساند.
جعبه دنده هفت سرعته از نوع اس ترونیک است و بصورت دستی از طریق اهرم‌های کنار فرمان یا اهرم دنده کنترل می‌شود. همچنین نوع خودکار آن نیز قابل عرضه است. این جعبه دنده حتی در سرعت‌های بالا و فشار زیاد به پدال بهترین عملکرد را دارد. چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای در صورتی جذاب است که بتوان خودرو را به خوبی نیز متوقف کرد. توقف این خودرو نیز به واسطه ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم خنک کننده، در بالاترین سرعت‌ها نیز به راحتی صورت می‌گیرد. کسانی که بخواهند از این خودرو در حالت اسپرت بهره بگیرند و با آن مانور دهند دیسک‌های فیبرکربنی قابل عرضه است.
ایمنی
از لحاظ ایمنی این مدل از آئودی سه ستاره ایمنی تست تصادف NCAP را داراست. همچنین مجهز به ترمز ضد قفل، سیستم کنترل ثبات الکترونیکی، سیستم کنترل کشش خودرو، سیستم ترمز کمکی و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و مجموعه‌ای از کیسه‌های هوا شامل کیسه‌های هوای جلو، کناری و سقفی می‌باشد.
تجهیزات
تجهیزات فنی این خودرو شامل سیستم تعلیق اسپرت RS4، دیفرانسیل‌های اسپرت کواترو، فرمان الکترو- مکانیکی، سیستم انتخاب راننده آئودی، سیستم کنترل سرعت و سیستم کمک به پارک می‌شود. دیگر تجهیزاتی که بطور استاندارد روی این مدل از آئودی نصب می‌شوند شامل صفحه نمایش، اتصال به آی‌پاد، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم کنترل هوا و روکش‌های چرمی آلکانترا می‌گردند.
چهار نوع روکش و تودوزی و سه بسته رانندگی شامل بسته سیستم صوتی، بسته سیستم فناوری و بسته اسپرت نیز بطور آپشن برای این مدل از آئودی عرضه می‌گردند. دیگر آپشن‌های قابل ارائه شامل ترمزهای سرامیکی، اگزوزهای اسپرت، سیستم تعلیق اسپرت با سیستم کنترل پویای خودرو، رینگ‌های آلیاژی با پره‌های V شکل، بدنه موتور کربنی و صندلی‌های خلبانی می‌شوند.
 

 

تعداد بازديد: 404 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز