Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 27 آبان 1403 - 19:54

17
شهریور
واکسهال آسترا VXR

واکسهال آسترا VXR

هنگامیکه واکسهال آسترا برای اولین بار عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین خودرو...

هنگامیکه واکسهال آسترا برای اولین بار عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین خودروهای‌هاچبک شد. علاوه بر این محبوبیت، نسل جدید آسترا با داشتن قوای محرکه 280 اسب بخار در حین حال سر و صدای زیادی نداشته  و خشن نیست، به خوبی می‌تازد. در ادامه بیشتر با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

طراحی خارجی
واکسهال آسترا ظاهر کوپه سه در GTC را به خود گرفته و پایه طراحی آن روی آن بنا شده است. بدنه آن از کناره‌ها کشیده‌تر شده و جلوپنجره آن کمی پایین‌تر آمده است. بعلاوه اینکه سپرهای عقب سرتاسری آنها دو لوله اگزوز را در خود جای داده‌اند. همچنین اگر بسته آپشن آرو را انتخاب کنید، یک اسپویلر دو تکه، جلوپنجره همرنگ بدنه و چرخ‌های 20 اینچی آلیاژی که از چرخ‌های 19 اینچی استاندارد سبک‌تر هستند را نیز دریافت می‌کنید.
طراحی داخلی
علی رغم اینکه تحول اساسی در طراحی خارجی این خودرو صورت گرفت، اما داخل اتاق تغییر چندانی نکرده و جذابیت چندانی ندارد. مهم‌ترین تغییرات آن شامل کوچکتر شدن فرمان به جهت داشتن حرکت مستقیم، صندلی‌های اسپرت، تودوزی سقف سیاه رنگ و روکش‌های چرمی با کوک‌های رنگی می‌شود. صندلی‌های جلو برای سرنشینان راحت هستند، اما سرنشینان عقب دچار سختی شده و نشستن بر صندلی‌های عقب راحت نیست. نداشتن صفحه نمایش لمسی (که اکنون در بسیاری از خودروها وجود دارد) در جلوی کنسول میانی، ارگونومی خودرو را کاهش داده و یافتن ابزارها را دشوار‌تر کرده است. یکی از مزیت‌های طراحی داخل این خودرو این است که صندلی‌های جلو به خوبی سرنشین را در خود جای می‌دهند و او کاملا در آنها احساس راحتی می‌کند.
ویژگی‌های کارکردی
آسترا کمی از رقبای خود مانند فورد فوکس در زمینه کاربردی بودن عقب مانده است. زیرا‌هاچبک‌های دیگر مانند فوکس به صورت پنج در و یا استیشن نیز ارائه می‌شود و این مساله از لحاظ جادار بودن و کاربردی بودن بسیار تاثیر دارد. فضای بار آسترا 380 لیتر جای دارد که از این لحاظ از مگان اسپرت‌هاچبک و سیوروکو برتر است اما لبه درب عقب آن کمی بالاست که این مساله بارگیری در آن را کمی دشوار می‌کند. همچنین در داخل اتاق نیز محفظه‌ها و فضای بار بسیاری وجود دارد. همچنین به دلیل نداشتن دید مناسب از عقب، توصیه می‌شود که روی آن سنسور دنده عقب نصب شود.
سواری و فرمانپذیری
نسل اول آسترا به سخت و خشن بودن و به اینکه به دشواری می‌تواند از قدرت زیاد خود استفاده کند، معروف بود. حال سوال این است که این نسل از آسترا که 40 اسب بخار بیشتر قدرت دارد چگونه سواری به سرنشینان خود می‌دهد؟ جواب ساده است: سواری بسیار بهتر.
در واقع مهندسان این آسترا راهی برای مهار قدرت فوق‌العاده این خودروی کوچک یافته‌اند. سیستم تعلیق پیچیده جلو، سیستم کنترل ثبات خودرو و دیفرانسیل با حداقل خطا از جمله این بهبودهاست. البته همچنان لازم است که در رانندگی با این خودرو حواستان جمع باشد، حرکت آن در پیچ‌ها بسیار سریع است و در جاده‌های پر پیچ و خم عکس العمل آن کمی کند است. البته تست انجام شده روی آن در جاده‌های پر پیچ و خم و در هوای بارانی، نشان دهنده ثبات و فرمانپذیری مناسب این خودروست. سه حالت رانندگی برای این خودرو وجود دارد: استاندارد، اسپرتی و VXR که حالت آخر حالت خودرو را تغییر می‌دهد. در حالت پیش فرض آن، این آسترا شدیدا راحت و منسجم است و راندن در سرعت‌های بالای این خودرو بسیار جذاب است. حالت اسپرتی، کمک فنرها را محکم‌تر می‌کند اما شتاب‌گیری مانند قبل است. در حالت VXR شاسی محکم‌تر شده و شتاب‌گیری آن بهبود می‌یابد. حالت آخر برای راندن در جاده‌های خیس با سرعت زیاد مناسب نیست و در واقع این کار دیوانه‌گی است.
عملکرد
شاید پنج سال پیش از این داشتن یک آسترا با قدرت 280 اسب بخار برای شما قابل تصور نبود. اما اکنون این خودرو وارد بازار شده است و می‌توانید یکی از آنها را تهیه کنید. آسترا جدید با داشتن شتاب صفر تا صدی معادل 9/5 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، یکی از جذاب‌ترین خودروهای این کلاس به شمار می‌رود. نسبت‌ تراکم موتور آن کمی بالاست و این سبب می‌شود که از توان خودرو کمی آهسته‌تر بهره بگیرید. همچنین اگر بخواهید این خودرو را دیوانه‌وار برانید، امکان گرداندن چرخ‎های جلو در دو دنده اول وجود دارد. در دنده سوم موتور توربو آن به سختی کار می‌کنند و شتاب فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد، در ضمن اینکه مانند هر موتور قدرتمندی صدای غرش و نهیب از آن خارج می‌شود.
ایمنی
با داشتن شش کیسه هوا و سیستم کنترل ثبات پیشرفته و بدنه‌ای مستحکم و قوی، واکسهال VXR را می‌توان یکی از ایمن‌ترین خودروهای این کلاس دانست.
تجهیزات
تجهیزات استاندارد شامل چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی، سیستم تعلیق قابل تنظیم، صندلی‌های اسپرت پارچه‌ای، رادیو دیجیتال DAB، ورودی یو‌اس‌بی و سیستم کنترل وضعیت هوا می‌شود. همچنین چندین بسته آپشن برای آن در نظر گرفته شده است، از جمله بسته آیرودینامیک VXR که شامل چرخ‌های بزرگ‌تر، اسپویلر و میله‌های جانبی می‌شود.
همچنین بسته تجهیزات صندلی آن به نام (Leather Seat Pack)
 شامل روکش چرم گرم کن و کنترل برقی صندلی‌های جلو می‌شود. همچنین بسته دیگری برای صندلی‌ها وجود دارد که همان امکانات را بدون روکش چرم داراست. چراغ‌های زنون و فعال در روز ال‌ای‌دی و حسگرهای پارک دنده عقب، پنجره‌های تیره، رنگ متالیک و سیستم سرگرمی پیشرفته از جمله دیگر آپشن‌ها هستند.

 

تعداد بازديد: 472 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز