Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 27 آبان 1403 - 20:13

17
شهریور
پورشه باکستر با سقف تاشو 2012

پورشه باکستر با سقف تاشو 2012

پورشه باکستر جدید را می‌توان یک خودروی اسپرت کامل توصیف کرد. فرمانپذیری...

پورشه باکستر جدید را می‌توان یک خودروی اسپرت کامل توصیف کرد. فرمانپذیری بی‌نقص، قوای محرکه روان و قدرتمند و بدنه قدرتمند این خودرو را بهترین خودروی کلاس خود کرده است. در ادامه بیشتر با مشخصات این خودروی زیبا و قدرتمند آشنا می‌شویم.

طراحی خارجی
نسل جدید باکستر بی شک یکی از شاهکارهای طراحی و زیبایی پورشه است. نسبت‌های بهتر قسمت‌های مختلف و تمیز کار کردن جزئیات آن را بسیار بهتر از نسل قبلی باکستر کرده است. کاپوت آن عریض‌تر شده و گلگیرهای آن نسبت به نسل قبلی برجسته‌تر هستند؛ همچنین دریچه‌های حلزونی شکل در دو طرف خودرو جلوه‌ای خاص به آن داده‌اند. از عقب نیز عریض‌تر به نظر می‌رسد. اسپویلر عقب نیز کاملا بی‌نقص با چراغ‌های عقب یکپارچه شده است. در مجموع در طراحی این خودرو از پورشه کاررا جی‌تی و اسپایدر 918 الهام گرفته شده است.
طراحی داخلی
علاوه بر تغییرات در نمای خارجی، در طراحی و تجهیزات داخل کابین باکستر نیز شاهد تغییراتی هستیم. داشبورد و کنسول میانی مانند پورشه کاین، پانامرا و 911 بهبود یافته و کاملا به روز و مجهز هستند. با انتخاب تودوزی تیره رنگ شاید خودرو کمی تشریفاتی و خسته کننده به نظر رسد اما خصوصیات کارکردی فوق‌العاده و عملکرد عالی آن به سرعت این احساس خسته‌کننده بودن را از بین می‌برد. یکی از ویژگی‌های جذاب آن ارتفاع کم کاپوت است که دید خوب و گسترده‌ای از جاده به ‌شما می‌دهد که جذابیت راندن خودرو با سرعت بالا را بیشتر می‌کند.
ویژگی‌های کارکردی
با نگاه اول به باکستر به نظر نمی‌رسد که خودروی جاداری باشد، اما ‌ترکیب محفظه‌های بار جلو و عقب، فضای مناسبی برای تعداد زیادی کیف و چمدان را فراهم کرده است. این خودرو اساسا چهار نفره است و سرنشینان جلو کاملا در سفرهای طولانی احساس راحتی می‌کنند و می‌توان صندلی‌های جلو را متناسب با موقعیت فرمان تنظیم کرد.
با بالا آمدن سقف تاشو آن هنوز فضای تقریبا مناسبی برای سرنشینان وجود دارد. این سقف تاشو که می‌توان آن را در سرعت‌های 60 کیلومتر بر ساعت نیز بالا و پایین برد، عایق صوتی است و امنیت فضای خودرو به دلیل طراحی چند لایه حفظ می‌کند.
سواری و فرمان‌پذیری
نسل‌های قبلی باکستر همیشه به داشتن بهترین فرمان‌پذیری مشهور بودند؛ در نسل جدید این خصوصیت تغییری نکرده است و فرمان‌پذیری این باکستر نیز فوق‌العاده است. تنها تفاوت افزایش 60 میلی‌متری فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب است که چسبندگی و ثبات خودرو را افزایش داده است. در تست‌هایی که در پیست مسابقه نوربرجینگ انجام شده است این نسل از باکستر مانند پورشه 997 جی‌تی3 رکورد 58/7 دقیقه را در یک دور ثبت کرده است.
این تست نشان می‌دهد که این نسل از باکستر از لحاظ خصوصیات عملکردی بهبود قابل ملاحظه‌ای یافته و می‌تواند با خودروهای قوی‌تری مانند 997 رقابت کند.
باکستر در سرعت‌های بالا دقت و عکس العمل کاملا مناسبی نشان می‌دهد، در حین اینکه بسیار نرم و راحت است. در واقع این سیستم تعلیق آن است که عملکرد مناسبی در جاده‌های پر پیچ و خم و پر دست انداز نشان می‌دهد. تنها نگرانی که می‌توانید در مورد این باکستر داشته باشید این است که پورشه آنقدر قدرت دارد که محدودیت‌های سرعت وضع شده را می‌شکند!
عملکرد
دو نوع قوای محرکه برای این باکستر در نظر گرفته شده است. یکی باکستر معمولی که موتوری به توان 265 اسب بخار از نوع شش سیلندر خطی به حجم 7/2 لیتر و دیگری باکسترS که موتور 4/3 لیتری با توان 315 اسب بخار دارد. این قوای محرکه نسبت به نسل قبلی که هرکدام 255 و 310 اسب بخار قدرت داشتند، افزایش توان داشته است. البته حجم موتور باکستر معمولی از 9/2 به 7/2 لیتر کاهش یافته است.
 هر دو موتور عملکرد بسیار جذاب و انعطاف‌پذیری دارند. شتاب صفر تا 100 برای باکستر معمولی 8/5 ثانیه و برای باکستر S 1/5 ثانیه است. هر دو این قوای محرکه از جعبه دنده خودکار PDK بطور استاندارد یا جعبه دنده اسپرت کرونو بطور اپشن برخوردارند.
پیش از این برخی از پورشه سواران چندان از عملکرد باکستر راضی نبودند و از اینکه خودروهای معمولی می‌توانستند همگام با آن بیایند دلخور بودند! اما این نسل از باکستر بویژه تیپ S آن، به دلیل شتاب فوق‌العاده‌اش همه خودروها را پشت سر می‌گذارد.

تجهیزات
باکستر معمولی بطور استاندارد چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی دارد، در حالیکه تیپ S آن چرخ‌های 19 اینچی. ‌ترمزدستی الکتریکی، صفحه نمایش هفت اینچی، ورودی AUX، چراغ جلوهای خودکار و مجموعه نمایشگرهای TFT بطور استاندارد روی هر دو تیپ نصب شده‌اند، در حالیکه باکستر S چراغ جلوهای زنونی و تودوزی چرمی نیز بطور استاندارد دارد. موارد بسیاری نیز بطور اپشن روی این خودرو قابل نصب هستند از جمله می‌توان به براگیرها و سیستم کمک به پارک کردن اشاره کرد.
 

ایمنی
کیسه‌های هوای جانبی و جلویی بطور استاندارد روی آن نصب شده‌اند. همچنین سیستم کنترل ثبات الکترونیکی خودرو و‌ ترمزهای ضدقفل پیشرفته نیز دارد. ‌ترمزهای فلزی که بطور استاندارد روی آن نصب شده‌اند، فوق‌العاده هستند. اما ‌ترمزهای سرامیکی سبک و ضد فرسایش نیز بطور آپشن روی آن نصب می‌شوند.
 

 

تعداد بازديد: 471 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز