جوليتا با اينكه كاركرد بسيار بهتري نسبت به مدلهاي پيشين دارد اما همچنان قيمت مدلهاي اصلي همچون آلفانس را دارد. این خودرو عليرغم داشتن كنترلهاي دستي مختلف، طراحي محافظهكارانه دارد. اين خودرو در مقایسه با انتخابهای کلیشهای مانند گلف، فوکوس، و آسترا بهتر است. اما در مقام یک آلفا رومئوی واقعی، شاید بتوان گفت زیادی محافظه کارانه و سنگین است.
راحتی سفر
داخل جوليتا بسیار بزرگ تر از مدل قدیمی 147 است. در برابر سروصدای جاده و باد ایزولاسیون بهتری دارد و با بهترین خودروها برابری میکند.
عملکرد
آلفارومئو جوليتا آرایه معمول موتورهای آلفا - فیات را دارد که شامل سه موتور بنزینی (موتور اول 1/4TB، با 120 اسب بخار موتور دوم 1/4TB Multi Air با 120 اسب بخار، و موتور سوم TB 1/8 با 23 اسب بخار) و دو موتور دیزل (موتور اول 1/6 JTDM با 105 اسببخار و موتور دوم 2 JTDM با 170 اسببخار) است. اگر بیطرفانه قضاوت كنیم، موتور بنزینی مالتی ایر 4/1 لیتری عالی است. البته در پایینتر از دو هزار دور در دقیقه کمی سنگین به نظر میرسد، اما از سویی نمیتوان انتظار داشت با توربویی که به آن متصل است، مانند یک موتور کوچک بنزینی عمل كند. در عوض هنگام گاز دادن موتوری بی سر و صداست.
کیفیت
دردرون این خودرو برخی جلوههای براستی زیبا خودنمایی میکنند: ردیف سویچهای «نعل اسبی» در زیر پانل کنترل مرکزی سافت تاچ بوده، به شکل زیبایی دمپ (damp) شدهاند و هواکشهای کنسول مرکزی باریک و شیک هستند. البته اجزای درونی فوق آشنا هم زیاد است: سوییچهای چرخ فرمان را عینا از خودروی پانتو برداشته اند و درب داشبورد پلاستیکی هم به نظر میرسد از یک وانت دوبلو اقتباس شده باشد.
هندلينگ
در حالت دینامیک، این خودرو بسیار عالی، قابل انعطاف و کنترل پذیر است. اگرچه چسبندگی خوبی با سطح جاده دارد، ولی میتوان آن را به آسانی و به صورتی کنترل شده در مسیرهای قوسی به سُر خوردن نیز واداشت. کیفیت فرماندهی جولیتا ارگانیک است، به گونهای که رانندگی با A3 را بیروح و فرماندهی سری-1 را بسیار شکننده جلوه میدهد. در یک جاده خوب، جوليتا هرآن چیزی است که یک آلفا باید باشد و رانندگی با آن به راستی شادی آور است.
کاربردی بودن
مشکلی که در مدلهای پیشین آلفا وجود داشت یعنی کوچک بودن فضای سرنشینان عقب، اکنون برطرف شده است و جوليتا با گلف برابر است. صندوق عقب آن نسبتا بزرگ است و در آن مکان مسطحی برای بار در نظر گرفته شده است.
مصرف سوخت
خودرویی برای سده بیست و یکم : حتی موتورهای بنزینی 4/1 لیتری آن دارای مصرفی برابر با 21 کیلومتر به ازای هر لیتر است فقط 134 گرم در هر كيلومتر گاز دياكسيدكربن آزاد میکنند. اما برگ برنده واقعی این خودرو موتور دیزل JTDM 6/1 آن است که در سیکل ترکیبی مصرفی برابر با 3/32 کیلومتر به ازای هر لیتر دارد.