Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:41

29
آبان
اشتباهات رایج در رژیم لاغری

اشتباهات رایج در رژیم لاغری

برخی افراد به رغم تلاش زیاد برای کاهش وزن، نمی توانند وزن اضافی خود را کم کنند؛ این موضوع دلایل مختلفی همچون مصرف نکردن آب به اندازه کافی، کمبود خواب و برخی بیماری ها دارد.

کم کردن وزن آسان نیست در حقیقت کم کردن وزن به یک سری عواملی نظیر رژیم غذایی، فعالیت بدنی، استرس و عادات خواب بستگی دارد که می توان آنها را کنترل کرد. البته عواملی همچون ژن ها، هورمون ها، جنسیت و سن نیز وجود دارند که از کنترل ما خارج هستند. بر این اساس این سوال پیش می آید که چرا با وجود رژیم لاغر نمی شویم؟ در این مقاله اشتباه‌ های رایج در رژیم لاغری را بررسی می کنیم.

۱- پیروی نکردن از یک رژیم غذایی

افرادی که به رغم تلاش هایی که انجام می دهند، نمی توانند وزن کم کنند احتمالا یک رویه را در رژیم غذایی خود رعایت نمی کنند. مطالعات نشان داده اند افرادی که دائما یک رژیم غذایی را حفظ می کنند در قیاس با افرادی که این کار را نمی کنند، وزن بیشتری کم می کنند.

۲- مصرف بیش از حد خوراکی های سالم

مصرف بیش از حد خوراکی های سالم نیز از دیگر عواملی است که مانع کاهش وزن می شود. آجیل، آووکادو، پاستا با آرد سبوس دار، روغن زیتون و شکلات تلخ، همه از خوراکی های طبیعی و سالم هستند اما باید مراقب میزان مصرف این خوراکی های مفید و مملو از کالری نیز بود.

۳- حذف صبحانه

حذف صبحانه به نظر بسیاری از مردم راهکار ساده ای برای کاهش کالری دریافتی روزانه است اما این کار باعث گرسنه شدن شما در تمام طول روز می شود و بنابراین میان وعده های بدون برنامه ریزی قبلی در محل کار یا منزل مصرف می کنید و هنگام ناهار نیز غذای بیشتری می خورید که در کل موجب افزایش کالری دریافتی می شود. صبحانه سرشار از پروتئین و فیبر می تواند گرسنگی شما در تمام طول روز را تا حد زیادی فرو بنشاند. در واقع مطالعات نشان می دهند افرادی که هر روز صبح صبحانه میل می کنند، بیشتر وزن سالم خود را حفظ می کنند.

۴- عدم مصرف لبنیات

برخی افرادی که رژیم گرفته اند به شدت از مصرف شیر پرچرب، بستنی و از این قبیل محصولات خودداری می کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که پرهیز کامل از محصولات لبنی ممکن است نتیجه عکس در بر داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می دهند بدن اگر کلسیم کافی دریافت کند چربی بیشتری می سوزاند و در صورت عدم دریافت کلسیم کافی بیشتر چربی تولید می کند. مکمل های کلسیم فواید مواد غذایی حاوی کلسیم را ندارند بنابراین مصرف لبنیات لازم است.از محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

۵- نیاشامیدن آب به اندازه کافی

ننوشیدن آب به اندازه کافی نیز مانع کاهش وزن می شود. برای کاهش وزن باید از این موضوع اطمینان حاصل کرد که در طول روز به اندازه کافی آب برای مرطوب نگه داشتن بدن مصرف شده‌ است. آب سرعت سوخت و ساز بدن را که به کاهش وزن کمک می کند، افزایش می دهد. مصرف خوراکی هایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند نیز به انسان کمک می کند تا احساس سیری کند و کمتر غذا بخورد.همچنین باید از مصرف نوشیدنی هایی که مملو از قند هستند و به افزایش وزن کمک می کنند، پرهیز کرد.

۶- انجام ندادن ورزش مناسب

انجام ندادن ورزش مناسب یا نسوزاندن مقدار کافی کالری از دیگر دلایلی است که مانع کاهش وزن می شود. برای این منظور باید ورزش هایی را در برنامه ورزشی خود گنجاند که چربی را سریعتر می سوزانند.

۷- عدم مصرف میان وعده

همان طور که مصرف بدون فکر میان وعده موجب افزایش وزن شما می شود، مصرف میان وعده با برنامه ریزی دقیقا برعکس عمل می کند. افرادی که چند وعده غذا و میان وعده در روز مصرف می کنند کنترل گرسنگی و کاهش وزن در آنها محتمل تر است. میان وعده ها کمک می کنند متابولیسم در سطح بالا باقی بماند به خصوص اگر میان وعده ها سرشار از پروتئین باشند. خوردن تعدادی مغزهای گیاهی گزینه پر پروتئین و مناسبی است و تحقیقات نشان می دهد افرادی که از مغزهای گیاهی به عنوان میان وعده استفاده می کنند، کاهش وزن بیشتری نسبت به دیگران دارند.

۸- کمبود خواب

کمبود خواب نیز با افزایش خطر ابتلا به چاقی ارتباط دارد. خواب کافی در طول شب به انسان در کاهش وزن کمک می کند.

۹- وضعیت های پزشکی

یکی از مهمترین عواملی که برای کاهش وزن باید مد نظر قرار داد، وضعیت های پزشکی است اما بسیاری از افرادی که تلاش دارند وزن کم کنند اغلب این موضوع را نادیده می گیرند. اگر به رغم انجام تلاش های زیاد برای کاهش وزن از جمله رعایت رژیم غذایی و ورزش نمی توانید چند کیلوگرم اضافی وزن خود را کم کنید، این موضوع می توانند نتیجه یک مشکل سلامتی و یا مصرف یک دارو باشد. برخی وضعیت های سلامتی و دارویی مانند مشکلات تیروئید، داروهای دیابت و داروهای ضد افسردگی می توانند باعث افزایش وزن شوند.

برچسب ها: رژیم لاغری، رژیم چاقی، کاهش وزن، فیبر، تغذیه مناسب، رژیم کربوهیدرات، انواع رژیم لاغری، غذاهای رژیمی، رژیم مایعات، ثابت ماندن وزن، آب شدن چربی، نتاسب اندام، دلایل ثابت ماندن وزن، تغییر سایز کمر، اشتباهات تغذیه ای، دلیل کم نکردان وزن تعداد بازديد: 601 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز