Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 01:40

19
مرداد
این گیاه قاتل چاقی است

این گیاه قاتل چاقی است

یک خاصیت جوانه ماش اینست که با چاقی می‌جنگد. جوانه‌ی ماش یک ماده‌ی غذایی کم کالری و سرشار از فیبر و پروتئین است.

اگر هدف شما کاهش وزن است، جوانه ماش می‌تواند یکی از مواد خوراکی مؤثر در رژیم غذایی روزانه‌ی شما برای مقابله با چاقی باشد.

ماش کمک می‌کند معده‌تان زودتر پر شود و هوس نکنید خود را با کربوهیدرات‌ها یا شیرینی سیر کنید. در مطالعه‌ای که در یک مجله‌ی تغذیه منتشر شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که یک وعده غذایی حاوی ماش با فیبر بالا در مقایسه با یک وعده غذایی بدون آن، میزان ترشح هورمون سیری را افزایش می‌دهد.

برای یافتن جواب این سؤال که آیا تأثیر این سیری در کوتاه‌مدت به کاهش پرخوری و کم کردن وزن در طولانی‌مدت کمک می‌کند یا نه، دانشمندان به مدت ۱۶ هفته مطالعه‌ای روی ۱۷۳ مرد و زن که اضافه وزن داشتند، انجام دادند.

گروهی با رژیم حاوی فیبر بالا و سرشار از حبوبات که حاوی یک و نیم فنجان ماش در روز بود تغذیه شدند و گروه دیگر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند که به عمد کالری دریافتی آن‌ها محدود نشده بود. در پایان مطالعه، افرادی که با حبوبات تغذیه شده بودند به‌طور متوسط بیش از ۴ کیلوگرم نسبت به گروه دیگر کاهش وزن داشتند.

این گیاه قاتل چاقی است

 

برچسب ها: رژیم غذایی، لاغری، کاهش وزن، جوانه ماش، احساس سیری، کربوهیدرات، حبوبات، ماش تعداد بازديد: 85 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز