Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:24

12
اردیبهشت
چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل‌های غذایی

چند توصیه برای مصرف و نگهداری مکمل‌های غذایی

مصرف انواع مکمل‌های تغذیه‌ای اظهار کرد: بهتر است مکمل‌های آهن، روی، سلنیوم، مس، گلوکزآمین، رویال ژلی، کورکومین (زردچوبه)، جینجیر (زنجبیل)، سینامون (دارچین)، سویا و جنسینگ در روز و قبل از وعده غذایی مصرف شوند.

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر آناهیتا منصوری؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به بهترین زمان برای مصرف انواع مکمل‌های تغذیه‌ای اظهار کرد: بهتر است مکمل‌های آهن، روی، سلنیوم، مس، گلوکزآمین، رویال ژلی، کورکومین (زردچوبه)، جینجیر (زنجبیل)، سینامون (دارچین)، سویا و جنسینگ در روز و قبل از وعده غذایی مصرف شوند. انواع ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، مولتی ویتامین‌ها، ویتامین E، مخمر آبجو، کوآنزیم Q، ید و منگنز نیز باید در روز و بعد از وعده غذایی مصرف شوند. بهتر است ویتامین D، ویتامین A، ویتامینK، کلسیم، منیزیم، کروم و امگا ۳ شب و بعد از وعده غذایی مصرف شوند.

به نقل از دنیای تغذیه، این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: البته اگر متخصص تغذیه نحوه مصرف این مکمل‌ها را به گونه دیگری تعیین کند، به دلایل دیگری از جمله عدم تداخل جذب مکمل‌ها است و باید بر اساس گفته‌های وی مکمل‌ها مصرف شوند. محل مناسب برای نگهداری مکمل‌های غذایی جایی است که در معرض نور خورشید و همچنین مرطوب و گرم نباشد. نیازی به نگهداری مکمل‌ها در یخچال نیست، البته آشپزخانه نیز به دلیل اینکه معمولا گرم و مرطوب است جای مناسبی برای نگهداری مکمل‌ها نمی‌باشد، بنابراین بهترین محل برای نگهداری مکمل‌های غذایی، اتاق خواب یا دفتر کار است.

بیشتربخوانید:

کمبود ویتامین D خطر کدام بیماری ها را افزایش می دهد؟

علائم هشدار دهنده کمبود ویتامین ب ۱۲ در زنان

دانستنی های مهم درباره ویتامین B۶

 

برچسب ها: ویتامین A، مکمل غذایی، ویتامین E، دارچین، ویتامین c، کمبود ویتامین، ویتامین D، جنسینگ، امگا ۳، ویتامینk تعداد بازديد: 296 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز