Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:40

15
بهمن
مراقبت‌های ورزشی در روزهای سرد زمستان

مراقبت‌های ورزشی در روزهای سرد زمستان

ورزش کردن در فصول سرد سال بسیار مفید می باشد اما ممکن است خطراتی داشته باشد که بهتر است بدانید

سیناپرس : متخصصان معتقد هستند که ورزش و فعالیت بدنی در زمستان و در هوای سرد علاوه بر فواید می تواند خطراتی را هم در بر داشته باشد بنابراین برای جلوگیری از این خطرات باید نکاتی را رعایت کرد. 


 ورزشکاران و علاقمندان به فعالیت بدنی در فضای باز، در فصول سرد نیز به فعالیت خود ادامه می دهند اما باید توجه داشت که ورزش در فضای باز و در سرمای زمستانی هم فوایدی و هم خطراتی دارد.

در واقع مزایایی برای ورزش کردن در هوای سرد وجود دارد، معمولا گرما و رطوبت زیاد ممکن است فرد را از ورزش در فضای باز منصرف کند اما شاید بتوان در هوای سرد مدت طولانی تری ورزش کرده و علاوه بر آن  حتی می توان کالری بیشتری سوزاند.

همچنین حضور در فضای باز و در معرض نور خورشید قرار گرفتن می تواند یک راه عالی برای دریافت ویتامین D مورد نیاز باشد که برای بهبود خلق و خوی بسیار مفید است چراکه معمولا در زمستان افراد به کمبود این ویتامین دچار می شوند.


تحقیقات مذکور نشان می ‌دهد که ورزش، ایمنی را در فصل سرما که بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا شیوع پیدا می کند، تقویت کرده و می ‌تواند در مقابله با عفونت احتمالی کووید مفید باشد.

 ورزش های زمستانی در فضای باز و فعالیت هایی مانند برف پارو کردن و بیل زدن می تواند خطرات قلبی ایجاد کند. به این دلیل که هوای سرد باعث انقباض عروق خونی و انقباض عروق کرونر شده و می تواند فشار خون را افزایش داده و خطر حمله قلبی و سکته را بالا ببرد.

 فعالیت ‌های سخت مانند راه رفتن در میان برف سنگین یا پارو کردن برف می‌ تواند استرس‌ هایی را به قلب اضافه کند که افراد معمولاً به آن عادت ندارند. قلب ما همچنین باید در هوای سرد سخت کار کند تا دمای بدن را در حالت سلامت نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

ورزش در هوای سرد زمستان

 



 نکات ایمنی برای فعالیت در فضای باز در زمستان را در ادامه برای شما  ارائه کرده‌ایم:

  برای گرم نگه داشتن و جلوگیری از خطرات هوای سرد مانند یخ زدگی از لایه های بیشتری از لباس استفاده کنید.

 بیش از حد به خودتان فشار نیاورید و اگر شک دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

  استراحت کنید و هیدراته بمانید. حتی اگر هوا سرد است و احساس تشنگی نمی کنید، مهم است که مانند ورزش در هوای گرم، آب بنوشید. تشنگی تنها نشانه ای نیست که شما باید آب بنوشید. حتی اگر زیاد عرق نمی کنید، باز هم نیاز به آبرسانی به بدن وجود دارد.

  از کالری اضافه در نوشیدنی های تبلیغ شده برای هوای سرد خودداری کنید. نوشیدنی ‌های آرامش‌ بخش مانند لاته با چاشنی کدو تنبل و شکلات داغ می ‌توانند سرشار از قند و چربی مضر باشند که برای سلامت مفید نیستند.

  بیماری های کووید ۱۹ و آنفولانزا برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی خطرناک هستند بنابراین با تزریق واکسن های کووید ۱۹ و آنفولانزا به ویژه برای این افراد می توان از خطر ابتلا به این بیماری ها و خطرات ناشی از آن، جلوگیری کرد.

  احیای قلبی ریوی (CPR) را یاد بگیرید. زمان واکنش اضطراری می تواند در هوای بد زمستانی کندتر باشد. اگر احیای قلبی ریوی بلافاصله پس از ایست قلبی انجام شود، می تواند شانس زنده ماندن فرد را دو یا سه برابر افزایش داد.

بیشتربخوانید:

چگونه تناسب اندام خود را در زمستان حفظ کنید!

برچسب ها: ورزش، زمستان، سرماخوردگی، آنفولانزا، ویتامین D تعداد بازديد: 230 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز