Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:29

11
مهر
تاثیر شام دیروقت بر افزایش چاقی

تاثیر شام دیروقت بر افزایش چاقی

الهه ربانی در پاسخ به این سئوال که آیا تغذیه بعد از ساعت ۸ شب باعث افزایش وزن می‌شود، اظهار کرد: خوردن بعد از ساعت ۸ شب لزوما باعث افزایش وزن نمی‌شود و کل کالری دریافتی در روز اهمیت دارد، هر چند که خوردن دیروقت در افزایش وزن

ایسنا نوشت: کارشناسی ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد.

الهه ربانی در پاسخ به این سئوال که آیا تغذیه بعد از ساعت ۸ شب باعث افزایش وزن می‌شود، اظهار کرد: خوردن بعد از ساعت ۸ شب لزوما باعث افزایش وزن نمی‌شود و کل کالری دریافتی در روز اهمیت دارد، هر چند که خوردن دیروقت در افزایش وزن ناخواسته تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه طبق مطالب چاپ شده در مقالات چاقی، سندروم خورانش‌ شبانه به دلیل بی‌خوابی و افسردگی است، افزود: یک سری از افراد به افزایش وزن ناشی از خوردن شبانه مستعدتر هستند، البته در مطالعات دیگری این سندروم در افراد چاق و لاغر دیده می‌شود اما در سنین ۳۱ تا ۶۰ سالگی افراد را مستعد چاقی می‌کند.

این کارشناس در رابطه با افزایش حجم عضله، تصریح کرد: در صورتی که افراد به طور منظم ورزش می‌کنند و در صدد افزایش حجم توده عضلانی هستند، خوردن پروتئین قبل از خواب برای آنان مفید است که طبق مطالعات همراهی ۲۸ گرم‌ پروتئین با ۱۵ گرم کربوهیدرات موثرتر واقع شد.

کارشناسی ارشد تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با فواید خوردن در شب، گفت: تا زمانی که افراد حجم‌ کوچکی از غذاهای سالم را همراه با ورزش منظم انتخاب کنند به هدف وزن سالم می‌رسند.

ربانی با بیان اینکه خوردن میان وعده قبل از خواب در افراد مبتلا به دیابت به کنترل قند آنان کمک بسیاری می‌کند، اظهار کرد: اگر شب احساس گرسنگی می‌کنید، خوردن یک اسنک سالم به خواب راحت کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توانیم بعد از ساعت ۸ بخوریم و وزن کم کنیم، خاطرنشان کرد: بله چون کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد، بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن افراد را به وعده‌های کم حجم و میان وعده‌ها در روز تشویق می‌کنند تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند.

برچسب ها: چاقی، افزایش وزن، کربوهیدرات، شام تعداد بازديد: 353 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز