Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:01

16
اسفند
با چاقی شکمی چه کنیم؟! (2)

با چاقی شکمی چه کنیم؟! (2)

برای لاغر كردن یك شكم بزرگ راه‌های مختلفی وجود دارد، ولی بهترین آنها این است كه آن مقدار كالری كه هر روز با خوردن غذاها به دست می‌آورید، از میزانی كه با انجام فعالیت‌های روزانه مصرف می‌كنید كمتر باشد.

اثر مثبت رژیم سالم، واقعیتی ثابت شده با مدارك علمی...

نتایج پژوهشی كه خلاصه آن در ژورنال تغذیه بالینی آمریكا به چاپ رسیده نشان می‌دهد كه رعایت یك رژیم كنترل شده كه سرشار از غلات كامل باشد برای آب كردن چربی اضافی شكمی موثر است. بخشی از افرادی كه در این تحقیق شركت داشتند رژیمی شامل غلات كامل، 5 وعده میوه و سبزی، 3 وعده لبنیات كم‌چرب و 2 وعده گوشت كم‌چرب، ماهی یا گوشت مرغ را در پیش گرفتند و گروهی دیگر همان رژیم را رعایت كردند با این تفاوت كه غلات موجود در رژیم این گروه تصفیه شده بود و سبوس نداشت.

دیده شد كه گروه اول بیش از گروه دوم توانستند چربی اضافی شكمشان را آب كنند. 

دام‌‌های تبلیغاتی كسب و كار لاغری....

كسانی كه به طور كلی چاق هستند و به خصوص درصدد لاغر كردن شكم چاقشان می‌باشند، به دنبال روشی هستند كه به آسان‌ترین شیوه، با كمترین زحمت و در كوتاه‌ترین زمان، با دوام‌ترین نتیجه را بدهد. به بیان دیگر آنها می‌خواهند با كمترین تلاش و در كوتاه‌ترین زمان شكمشان كوچك شود و دیگر هم چاق نشود. اینها همان چیز‌هایی هستند كه آگهی‌های رنگارنگ لاغری وعده می‌دهند. برای اینكه در دام این تبلیغات گیج كننده نیفتید، باید از چند حقیقت علمی آگاه شوید:

1-‌ بدانید كه وقتی رژیم می‌گیرید تا لاغر شوید، نمی‌توانید به بدنتان دستور دهید كه چربی اضافی كدام قسمت را بسوزاند. 
2-‌ باید بدانید كه متاسفانه وقتی برای لاغر شدن دست به كار می‌شوید، آن نقاطی از بدنتان كه اول از همه چاق شده‌، آخر از دیگر نقاط چاق بدن‌ لاغر خواهند شد.
3- شما می‌توانید با انجام حركات خاص قدرتی، عضلات یك نقطه از بدن‌ مثل بازوها را تقویت و حجیم سازید، ولی نمی‌توانید چربی اضافی همان قسمت را به طور موضعی آب كنید. 
4- هرگز این را باور نكنید كه چربی‌ها به عضله مبدل خواهند شد. اگر شما تمرینات قدرتی خاصی روی یك عضله انجام دهید تا تقویت شود، می‌توانید زیر چربی‌های اضافی آن قسمت عضله بسازید. این كار شكل ظاهری شما را بهتر خواهد كرد، ولی با این روش نمی‌توانید چربی اضافی آنجا را بسوزانید و لاغرش كنید.
5-‌ برای لاغر كردن یك شكم بزرگ راه‌های مختلفی وجود دارد، ولی بهترین آنها این است كه آن مقدار كالری كه هر روز با خوردن غذاها به دست می‌آورید، از میزانی كه با انجام فعالیت‌های روزانه مصرف می‌كنید كمتر باشد. 
6-‌ در چنین رژیمی كه میزان كالری دریافتی شما را كمتر از میزان كالری مصرفی تنظیم می‌كند، لازم است كالری مورد نیاز‌تان را از منابع غذایی سالم یعنی گوشت‌های كم‌چرب، غلات كامل، میوه‌ها و سبزی‌ها تأمین كنید. در ضمن باید میزان مصرف كربوهیدرات‌ها و قند‌های ساده را هم به حداقل برسانید. به علاوه در كنار داشتن یك رژیم غذایی مناسب و علمی، ورزش مرتب و موثر هم لازم است.
7- برای لاغر شدن باید به طور مرتب ورزش كنید، ولی باید این ورزش را دوست داشته باشید. انجام تمرین‌های قدرتی و كار با وزنه‌ها نیز برای كامل كردن مجموعه كارهایی كه برای لاغر شدن انجام می‌دهید لازم هستند. 
 اگر دیدید كه علیرغم انجام همه این كارها، باز هم وزنه همان عدد قبلی را نشان می‌دهد و شكمتان مانند قبل چاق است، به پزشك مراجعه كنید. گاهی اوقات بیماری داخلی خاصی نمی‌گذارد بدنتان چربی بسوزاند.

 

 

برای خواندن بخش اول -با چاقی شکمی چه کنیم؟! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شکم صاف، چاقی شکمی، تغذیه و چاقی، لاغری، کنترل وزن، اضافه وزن، چاقی موضعی، پیشگیری از چاقی تعداد بازديد: 1108 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز