Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:16

25
مرداد
چه زمانی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟

چه زمانی باید به مشاور تغذیه مراجعه کنیم؟

فقط افراد دچار اضافه وزن یا افراد لاغر نباید به مشاور تغذیه مراجعه نمایند، بلکه افراد دیگر در دوران‌های خاص زندگی و همچنین بیماران هم نیاز به برنامه‌ریزی‌های غذایی دقیق دارند.

زینب کریمی؛ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌درمانی در مورد موارد مراجعه به متخصص و کارشناس تغذیه، به خبرنگار زندگی آنلاین گفت: «غالب افراد مراجعه کننده برای کاهش یا افزایش وزن، انتظار دارند رژیمی که می‌گیرند، فقط بر روی نقطه خاصی از بدن‌شان تاثیر بگذارد.

در صورتی که منبع علمی برای اینکه رژیم غذایی به طور مثال، فقط چربی‌های شکمی را بردارد و بر روی سایر نقاط بدن اثری نگذارد، نداریم.

رژیمی که فرد می‌گیرد، علاوه بر اینکه باید متعادل و متناسب باشد تا فرد آسیب بدنی کمتری ببیند، باید در کنار آن یک فعالیت بدنی خوب هم وجود داشته باشد تا علاوه بر کاهش وزن، یک تناسب اندام خوبی هم حاصل شود و فرد از سلامت بهتری هم برخوردار شود و تاثیرگذاری بیشتری هم بر روی نواحی خاص تجمع چربی داشته باشد.

بنابراین داشتن فعالیت بدنی خوب در کنار یک رژیم غذایی خوب، بسیار مهم است».

وی افزود: «نکته دیگر در مورد عادات رفتاری فرد است، یعنی ضمن اینکه فرد یک رژیم غذایی متعادل و متناسب دارد، باید در کنار آن، عادت‌های رفتاری و غذایی خود را هم اصلاح کند.

یعنی نتیجه یک اضافه وزن و چاقی، تنها  اضافه دریافت نیست، بلکه آن عادت‌های رفتاری فرد هستند که طی یک مدت زمان طولانی باعث آن اضافه وزن شده‌اند و انتظار می‌رود فرد در طی بازه زمانی پیروی از رژیم درمانی توصیه شده توسط متخصص یا مشاور تغذیه، عادات خود را هم اصلاح نماید.

اهمیت این امر در کودکان خیلی بیشتر است، چون در سن رشد هستند. یعنی اگر ما بتوانیم در دوران کودکی، عادات رفتاری مانند پرخوری را اصلاح کنیم، کودکان می‌توانند عمر بیشتری را با سلامت بگذرانند.

باید توجه داشت که این امر در کودکان بسیار هم قابل اصلاح است».

این کارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت: «در رژیم‌درمانی چند مساله اهمیت زیادی دارند.

یکی اینکه افرادی که به مشاور تغذیه مراجعه می‌کنند، فقط افراد دچار اضافه وزن یا افراد لاغر نیستند.

افرادی هم هستند که به بیماری مبتلا می‌باشند و اتفاقا رژیم‌درمانی در بیماری‌هایی مانند بیماری‌های کلیوی،‌ قلبی،‌ گوارشی و فشار خون، هم در حد پیشگیری و هم در حد بهبود بیماری خیلی می‌تواند اثرگذار باشد.

بهتر است بدانیم دوران بارداری (سه ماهه اول، دوم و سوم)، رژیم‌های غذایی خاص خود را دارد.

همچنین افراد شیرده در شش ماه اول یا شش ماه دوم هم باید از رژیم‌های مخصوص این دوران‌ها پیروی نمایند تا اضافه وزن بیش از حد حاصل نشود.

این افراد باید مواد غذایی مفید و مورد نیاز خود، جنین و نوزادشان را دریافت کنند تا بعدها با دیابت بارداری و مشکلات اضافه وزن مواجه نشوند.

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با زینب کریمی، در مورد آیا رژیم‌های غذایی باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند؟، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رژیم غذایی، تغذیه سالم، رژیم درمانی، متخصص تغذیه، مشاوره تغذیه، مشاور تغذیه، کارشناس تغذیه تعداد بازديد: 1510 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز