Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 9 مهر 1403 - 09:58

21
شهریور
فوايد با هم غذا خوردن

فوايد با هم غذا خوردن

شواهد نشان می‌دهد كه یكی از بهترین كارهایی كه برای تربیت و رشد كودكان می‌توان انجام داد، شام خوردن به صورت خانوادگی است. غذا خوردن با یكدیگر نه تنها فرصتی برای تغذیه است، بلكه مزایای زیادی به همراه دارد .

تحریریه ماهنامه دنیای زنان


فواید با هم غذا خوردن

ما امروزه در عصر تكنولوژی زندگی و به ندرت خانواده‌ای پیدا می‌شود كه همه اعضای آن با یكدیگر غذا بخورند. معمولاً اعضای خانواده هر یك جداگانه و در ساعات متفاوتی غذا می‌خورند. یكی نزدیك تلویزیون، دیگری در اتاق خواب و ... شام خانوادگی به یك سنت قدیمی تبدیل شده و در واقع یافتن زمانی كه همه اعضای خانواده با یكدیگر غذا بخورند، بسیار دشوار است. شواهد نشان می‌دهد كه یكی از بهترین كارهایی كه برای تربیت و رشد كودكان می‌توان انجام داد، شام خوردن به صورت خانوادگی است. غذا خوردن با یكدیگر نه تنها فرصتی برای تغذیه است، بلكه مزایای زیادی به همراه دارد كه برخی از آنها عبارتند از: 

تغذیه بهتر: بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند زمانی كه یك خانواده با یكدیگر غذا می‌خورند، تغذیه سالم‌تری خواهند داشت و سبزیجات بیشتری می‌خورند و ویتامین و مواد مغذی بیشتری دریافت می‌كنند و البته خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و چاقی نیز كاهش می‌یابد. 

عملكرد بهتر كودكان و نوجوانان در مدرسه: با توجه به تحقیقی كه در سال 2005 دانشگاه كلمبیا انجام شد، نوجوانانی كه حداقل دو هفته پنج وعده غذا را با خانواده خود میل می‌كنند، نمرات بهتری در مدرسه می‌گیرند. همچنین نسبت به آینده خود نگرش مثبت‌تری دارند. 

پیشرفت ارتباط: غذا خوردن با یكدیگر، فرصتی برای ارتباط نزدیك‌تر است. گفتگو در حین غذا خوردن پیوند و ارتباط اعضای خانواده را صمیمی‌تر می‌كند و این فرصت برای كودكان و والدین فراهم می‌شود تا در مورد موضوعات سرگرم‌كننده یا جدی با یكدیگر صحبت كنند و از یكدیگر تجربه بیاموزند. 

گسترش مهارت‌های اجتماعی: با هم غذا خوردن، مهارت‌های اجتماعی كودكان را بهبود می‌بخشد كودكان یاد می‌گیرند كه شنونده خوبی باشند و به صحبت‌های فرد مقابل گوش دهند. به جای تنها بودن و تمركز بر روی توانایی‌ها و خواسته‌های خود، افراد دیگر نیز برای آنها مهم می‌شوند. 
آموزش شیوه صحیح رفتار هنگام غذا خوردن: تنها فرصتی كه والدین می‌توانند غذا خوردن و آداب آن را به كودكان خود آموزش دهند، زمان مصرف غذاست.  اگر كودكان نتوانند این نوع رفتارها را بیاموزند، در آینده در زندگی شخصی و اجتماعی خود با مشكل مواجه خواهند شد.

 

برچسب ها: غذا خوردن با اعضای خانواده، شام خانوادگی، فواید با هم غذا خوردن، غذا خوردن در کنار خانواده، غذای خانه تعداد بازديد: 652 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز