Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 09:22

6
بهمن
بشقاب من

بشقاب من

بشقاب غذاي سالم كه توسط متخصصان تغذيه طراحي شده است، وعده غذايي سالم را به زبان ساده و قابل اجرا توسط عموم در قالب يك بشقاب بيان كرده است.

بشقاب من

 

 

بشقاب غذاي سالم كه توسط متخصصان تغذيه طراحي شده است، وعده غذايي سالم را به زبان ساده و قابل اجرا توسط عموم در قالب يك بشقاب بيان كرده است. دراين طرح بشقاب غذا به چند قسمت (براساس شكل) تقسيم مي‌شود.

 اين قسمت‌ها شامل 5 گروه اصلي مواد غذايي يعني غلات كامل گوشت و فرآورده‌هاي آن، لبنيات، سبزيجات و ميوه‌جات است.همانطور كه در شكل مي‌بينيد.

حدود يك سوم از سهم بشقاب را سبزي و ميوه تشكيل مي‌دهند كه اهميت فوق‌العاده اين منابع را يادآوري مي‌كند. سهم گوشت كمتر از يك‌چهارم است و توصيه مي‌شود كه از اقلام كم‌چرب‌تر نظير گوشت سفيد و ماهي بيشتر استفاده شود.

 (گوشت قرمز به دليل دارا بودن چربي و كلسترول بيشتر كمي محدود شود). حبوبات و تخم‌مرغ نيز در اين بخش قرار مي‌گيرند.از اين شماره ما سعي خواهيم كرد براساس الگوي بشقاب فوق، يك وعده غذايي را طراحي و ارائه نمائيم.

 اگر حداقل هفته‌اي يكبار براساس اين الگو عمل نمائيد. با توجه به اينكه مقادير مناسب و متعادلي از چهار گروه غذايي دريافت مي‌كنيد بتدريج اين عمل براي شما به يك عادت خوشايند تبديل شده و در نهايت قادر خواهيد بود رژيم

سالمي را به زبان خيلي ساده و در مدت زمان كوتاه اجرا نمائيد.

 

 يك ليوان دوغ يا ماست نيز به عنوان گروه لبنيات در كنار بشقاب سرو شود

برچسب ها: سبزيجات، ميوه‌جات، طراحي، بشقاب تعداد بازديد: 564 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز